کد خبر: ۳۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 15
مدیرکل نظارت و طیف فرکانس سازمان صداوسیما در پی انتشار مصاحبه معاون امور رادیوئی سازمان رگولاتوری در خروجی بخش گفت و گو و اخبار سایت سازمان صدا و سیما به صورت رسمی اعلام کرد که این سازمان آماده است در محفلی تخصصی و به‌دور از فضاسازی‌های سیاسی با مسئولین وزارت ارتباطات مناظره کند.
به گزارش آی تابناک : مدیرکل نظارت و طیف فرکانس سازمان صداوسیما در پی انتشار مصاحبه معاون امور رادیوئی سازمان رگولاتوری در خروجی بخش گفت و گو و اخبار سایت سازمان صدا و سیما به صورت رسمی اعلام کرد که این سازمان آماده است در محفلی تخصصی و به‌دور از فضاسازی‌های سیاسی با مسئولین وزارت ارتباطات مناظره  کند.

پیرو اعلام موضع معاون امور رادیوئی سازمان رگولاتوری در خصوص استرداد منابع فرکانسی در اختیار صداوسیما، امیرحسن نافذ مدیرکل نظارت و طیف فرکانس سازمان صداوسیما ضمن اعلام آمادگی برای مناظره، در گفتگویی با روابط عمومی این سازمان به این اظهارات پاسخ داد که  فرازهای مهم این گفتگو که در اختیار این رسانه قرارگرفته است در پی می‌آید:

در این زمینه سوال اصلی که نافذ اعلام کرده این است که آیا مشکل اینترنت ثابت ADSL که هم‌اکنون بسیاری از مشاغل تحت تأثیر آن است هم به فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ مرتبط است؟ او به این سوال اینگونه پاسخ داده است:

بیش از ۳۰۰ مگاهرتز طیف فرکانس در بازه ۱ تا ۳٫۶ گیگاهرتز برای شبکه تلفن همراه ظرفیت خالی وجود دارد که دوستان می‌توانند طبق روال همیشگی در آن خدمات ارائه دهند و پول بایت به بایت آن را از مردم بگیرند و مثل همیشه درآمد خوبی کسب کنند.

در کنفرانس بین‌المللی ارتباطات رادیویی ۲۰۱۹ بیش از ۱۷ هزار مگاهرتز باند جدید به شبکه تلفن همراه تخصیص داده شد که این هم‌ظرفیت بسیار بزرگی برای خدمات‌دهی شما به مردم است.

با اشاره به حضور در اجلاس ۲۰۰۶ اتحادیه جهانی مخابرات: برخلاف ادعای وزارت ارتباطات موضوع اصلی آن اجلاس توسعه تلویزیون دیجیتال در کل باند UHF شامل باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز بود و ربطی به تخلیه باند نداشت.

برخلاف بسیاری از کشورها خدمات رایگان تلویزیونی ما روی ماهواره نیست و از طریق همان UHF است که باند ۷۰۰ و ۸۰۰ قطعه‌ای از آن محسوب می‌شود و نمی‌توانیم آن را قطع کنیم.

همان‌گونه که در جلسات کارشناسی کمیته ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده‌ایم آماده اندازه‌گیری مشترک طیف‌های فرکانسی هستیم؛ لازمه این اقدام آن است که سازمان تنظیم مقررات رادیویی درک فنی لازم و در سطح استاندارد بین‌المللی را به‌ویژه در خصوص سرویس پخش همگانی، ماهیت HPHT و گستره جغرافیایی آن داشته باشد.

به‌رغم اینکه سه سال است درخواست‌های غیرقانونی وزارت ارتباطات در مراجع ذی‌صلاح در جلسات کارشناسی رد شده است اما آماده‌ایم در محفلی تخصصی و به‌دوراز فضاسازی‌های سیاسی مناظره کنیم





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار