کد خبر: ۳۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 15
هفته گذشته گزارشاتی مبنی بر تقلب مدیاتک در بنچمارک‌ها منتشر شد. ظاهراً کمپانی تایوانی MediaTek به سازندگان گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد با استفاده از ایجاد یک لیست سفید (Whitelisting) اپلیکیشن‌های بنچمارک را شناسایی کرده و در زمان اجرای بنچمارک حالت اسپرت (Sport Mode) را فعال کنند.
به گزارش آی تابناک : هفته گذشته گزارشاتی مبنی بر تقلب مدیاتک در بنچمارک‌ها منتشر شد. ظاهراً کمپانی تایوانی MediaTek به سازندگان گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد با استفاده از ایجاد یک لیست سفید (Whitelisting) اپلیکیشن‌های بنچمارک را شناسایی کرده و در زمان اجرای بنچمارک حالت اسپرت (Sport Mode) را فعال کنند.

این شرکت تایوانی برای دفاع از خودش زمانی که این گزارشات منتشر شد، ادعا کرد که این راهکار در صنعت تولید چیپست بسیار رایج است. آنها حتی اصلی‌ترین رقیب خود را به عنوان یکی از استفاده کنندگان این راه معرفی کردند. بزرگترین تولید کننده چیپست موبایلی در جهان کوالکام به حساب می‌آید. بنابراین می‌توان انتظار داشت که مدیاتک در رابطه با این تولیدکننده تراشه آمریکایی اظهار نظر کرده است. حالا کوالکام در واکنش به این موضوع و ابهامات استفاده برنامه‌های بنچمارک از وایت لیست بیانیه‌ای منتشر کرده است.

بیانیه کوالکام در واکنش به تقلب مدیاتک در بنچمارک‌ها

 این شرکت در توضیحات خود گفته است: "Whitelisting یک تکنیک استفاده از نام برنامه برای تشخیص این است که آیا دستگاه در حالت تقویت عملکرد قرار بگیرد یا خیر. قرار دادن برنامه‌های بنچمارک در لیست سفید معمولاً به عنوان تقلب در این صنعت در نظر گرفته می‌شود، زیرا هدف بنچمارک را که نشان دهنده تجربه کاربر برای استفاده روزمره است، خراب می‌کند. کوالکام این کار را انجام نمی‌دهد.”

 البته این احتمال وجود دارد که منظور مدیاتک رقیبان دیگری مانند هوآوی یا سامسونگ باشد، اما این شرکت‌ها معمولاً برای برند‌های خودشان چیپست تولید می‌کنند. هر چند که سامسونگ گهگاه چیپ‌های تولیدی خود را به شرکت‌های دیگر نیز می‌فروشد. این یعنی، کوالکام تنها کمپانی بزرگی است که در هر رده قیمتی در سراسر جهان رقیب اصلی مدیاتک به حساب می‌آید.

در هر حال فارغ از اینکه کوالکام هم دست به چنین اقدامی زده یا نه، به نظر می‌رسد که امتیازات چیپست‌های مدیاتک تا حد زیادی اغراق شده بودند. این برای کمپانی تایوانی بسیار ناامید کننده است، چرا که چیپست‌های سری Helio G و پردازنده پرچمدار به Dimensity 1000 بر روی کاغذ عملکرد بسیار خوبی داشتند. اما خبر تقلب مدیاتک در نتایج بنچمارک می‌تواند سرنوشت بدی برای این تراشه‌ها رقم بزند.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار