کد خبر: ۳۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 14
اسمارت فون جدید P40 Pro به خوبی نمایانگر بحران هواوی در بازارهای غربیست. این مدل پکیج سخت افزاری فوق العاده قدرتمندی را ارائه می‌دهد و حتی از بهترین دوربین یک تلفن همراه نیز بهره می‌برد اما مخالفت‌های ایالات متحده را با خود به همراه دارد.
به گزارش آی تابناک : اسمارت فون جدید P40 Pro به خوبی نمایانگر بحران هواوی در بازارهای غربیست. این مدل پکیج سخت افزاری فوق العاده قدرتمندی را ارائه می‌دهد و حتی از بهترین دوربین یک تلفن همراه نیز بهره می‌برد اما مخالفت‌های ایالات متحده را با خود به همراه دارد. مایکروسافت قبلا تلاش کرد تا پلتفرم خود را گسترش دهد اما موفق نشد. آیا این تولید کننده چینی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد و یا گوشی‌های هوشمند هواوی تبدیل به یک شکست خواهند شد؟

مایکروسافت قبلا تلاش‌هایی در این زمینه انجام داد اما در خلق اکوسیستم نرم افزاری خود ناکام ماند تا شاهد افول بزرگ‌ترین برند تلفن همراه در جهان باشیم. این غول نرم افزاری البته مانع اصلی خود را دولت نمی‌دید بلکه از نظر بسیاری اجرای ضعیف دلیل شکست بود.

گوشی‌های هوشمند هواوی تبدیل به یک شکست می‌شوند؟

با این حال وضعیت هواوی متفاوت است. AppGallery و اکوسیستم آن از هیچ ساخته نشده‌اند و در واقع چند سالیست که به عنوان یک پلتفرم نرم افزاری موفق در آسیا با میلیون‌ها کاربر فعالیت می‌کنند. به علت همکاری با گوگل، بهینه سازی آن برای بازارهای غربی در گذشته اهمیتی نداشت. حالا اما اوضاع فرق کرده، هواوی اولین قدم‌ها را برداشته و موفق شده ناشران بازی و چندین توسعه دهنده نرم افزاری را به سمت خود جلب کند. همچنان اما بازار خارج از آسیا توسط کمپانی‌های آمریکایی و اروپایی اداره می‌شود. فارغ از گوگل ما می‌توانیم به فیس بوک، نت فلیکس، اسپاتیفای، دیزنی، آمازون و بسیاری دیگر اشاره کنیم.

برتری گوگل نسبت به هواوی در خارج از آسیا

گوشی‌های هوشمند هواوی تبدیل به یک شکست می‌شوند؟

در حال حاضر محتوای بسیاری برای اسمارت فون‌های هواوی باید بهینه شوند یا به سادگی کار نمی‌کنند و این موضوع از زمان جنگ تجاری چین – ایالات متحده آغاز شده است. حتی اگر یک نسخه قدیمی از برنامه نت فلیکس را روی P40 Pro یا Mate 30 Pro از طریق دانلود APK نصب کنید، قابلیت‌های HD یا HDR در دسترس نخواهد بود زیرا گواهی این استانداردها توسط یک کمپانی آمریکایی کنترل می‌شود، گوگل. به همین شکل پرداخت‌های موبایلی نیز توسط کمپانی‌های غربی کنترل می‌شود.

غیر ممکن است که پیش بینی کنیم تمام کمپانی‌ها نرم افزارهای خود را برای AppGallery عرضه کنند حتی اگر جنگ تجاری سرانجام حل و فصل شود. از آنجایی که گوگل باید پروسه گواهی DRM خود را برای چینی‌ها فعال کند، این سناریو منتفی به نظر می‌رسد. اگر هواوی نمی‌خواهد که به یک برند ناقص در اروپا و ایالات متحده تبدیل شود باید رابطه خود با گوگل را به نوعی بهبود دهد. با این حال چنین امری یعنی بازار موبایل چین باید برای کمپانی‌های غربی درب‌های خود را بگشاید.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار