کد خبر: ۳۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 12
همانطور که اطلاع دارید انویدیا به تازگی گرافیک‌های GeForce RTX 20 SUPER موبایل خود را عرضه کرد که شاهد قابلیت‌های جدیدی در آنها بودیم.
به گزارش آی تابناک : با توجه به گزارشی از سوی ComputerBase انویدیا برخی گرافیک‌های RTX 20 موبایل خود را نیز به روز کرده است. یعنی به‌روزرسانی گرافیک‌های GeForce RTX توسط انویدیا در سوکت البته برای پلتفرم موبایل.

مدل‌های مختلفی از گرافیک‌های سری RTX 20 وجود دارد. در ابتدا ما نمونه‌های استاندارد را داریم که نسخه Max-P خطاب می‌شوند و نمایانگر چیپ‌های اولیه‌ای هستند که در ژانویه 2019 به بازار با سه مدل RTX 2060 / 2070 / 2080 عرضه شدند. دوم نسخه‌های Max-Q همین گرافیک‌ها که برای بهره وری بالاتر ارائه شدند. نسخه‌های دوم محدودیت توان دارند و کمی کُندتر از Max-Pها هستند، در واقع توان حرارتی آنها بین 65 تا 90 وات بسته به مدل می‌باشد.

سپس ما سری گرافیک‌های GeForce RTX 20 SUPER را داریم که در 2 آپریل عرضه شدند، یعنی چند روز پیش. این گرافیک‌ها ویژه هستند زیرا قابلیت‌های جدیدی مانند تعداد هسته CUDA بیشتر، حافظه GDDR6 کم مصرف‌تر (1.25 وات در مقایسه با 1.35 ولت)، پشتیبانی از DynamicBoost و Optimus را ارائه می‌دهند. بنابراین گرافیک‌ها جدید و به روز شده‌ای که گفتیم کجا هستند؟ در فروم ComputerBase تولید کننده لپ تاپ XMG مشخص کرده به‌روزرسانی گرافیک‌های GeForce RTX توسط انویدیا مربوط به مدل‌های قدیمی‌تر است که همین حالا در بازار حضور دارند.

به‌روزرسانی گرافیک‌های GeForce RTX توسط انویدیا

نام آنها مدل‌های معمولی GeForce RTX 2060 و GeForce RTX 2070 می‌باشد که به نوعی به همتایان SUPER خود نزدیک‌تر شده‌اند. انویدیا حالا حافظه کم مصرف GDDR6 و یک مدار تنظیم کننده نیرو جدید را برای آنها در نظر گرفته. با توجه به این که حافظه به تنهایی 20 درصد توان کلی گرافیک را مصرف می‌کند، گرافیک‌های به روز شده می‌توانند عملکردی بهتر از مدل‌های قبلی خود داشته باشند.

در همان تعداد هسته CUDA مدل RTX 2060 توان حرارتی 115 وات را نسبت به 90 وات قبلی در اختیار خواهد داشت که یعنی فرکانس بوست بالاتر. این گرافیک با شماره N18E-G1-B شناسایی می‌شود. مدل به روز شده RTX 2070 نیز با عنوان N18E-G1R شناخته خواهد شد که از همان توان حرارتی قبلی 115 وات بهره می‌برد. با این حال با توجه به حافظه کم مصرف‌تر می‌تواند فضای بیشتری برای بوست در اختیار داشته باشد، 1485 مگاهرتز که نزدیک به 45 مگاهرتز بالاتر از قبل است.




منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار