کد خبر: ۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 14
در میان تمام انتقاداتی که به سیستم عامل اندروید وارد است، طراحی نامناسب اموجی های این سیستم عامل در صدر قرار دارد. مساله زمانی جدی تر می شود که کاربران اندروید این اموجی ها را برای کاربرانی با سایر سیستم عامل ها ارسال می کنند.

در میان تمام انتقاداتی که به سیستم عامل اندروید وارد است، طراحی نامناسب اموجی های این سیستم عامل در صدر قرار دارد. مساله زمانی جدی تر می شود که کاربران اندروید این اموجی ها را برای کاربرانی با سایر سیستم عامل ها ارسال می کنند. با توجه به اختلاف فاحشی که بین طراحی اموجی ها در پلتفرم های مختلف وجود دارد، کاربران بسیاری از اوقات دچار سوء تفاهم می شوند. اما گوگل قصد دارد این مشکل را امسال برطرف کند.


گوگل همزمان با ارائه اندروید N، مجموعه تازه ای از اموجی های مرتبط با چهره انسانی را عرضه می کند. ظاهر این اموجی ها کاملأ نرمال و حتی زیبا خواهد بود و در طراحی آنها از رنگ های دلپذیر و شکل های نزدیک به چهره انسان استفاده خواهد شد. از همه مهم تر، در طراحی این اموجی ها سعی شده تا بیشترین نزدیکی را به منظور داشته باشند. با این اوصاف، می توان انتظار داشت که مشکل سوء تفاهم های ناشی از تفاوت های اموجی ها در پلتفرم های مختلف به پایان برسد.


گوگل امروز تعدادی از این اموجی های جدید را در وبلاگ خود به نمایش گذاشته و توضیحاتی را نیز پیرامون آنها ارائه کرده است.


برای مثال، با نگاهی به این تصویر، راهبرد ناموفق و قدیمی گوگل در طراحی اموجی ها به خوبی واضح است. گوگل کلاه پلیس را بر سر موجودی عجیب و غریب گذاشته بود! اما نسخه جدید این اموجی شباهت زیادی به یک مامور پلیس واقعی دارد:

 

android emoji

 

 

در کنار معرفی این طرح های جدید، گوگل همچنین امکان انتخاب رنگ پوست اموجی های انسانی را نیز فراهم کرده است. کاربران از مدت ها پیش درخواست ارائه چنین قابلیتی را داشته اند و اپل نخستین شرکتی بود که آن را سال گذشته در اختیار کاربرانش قرار داد.


همه کاربران نسخه مخصوص برنامه نویسان اندروید N از امروز می توانند با دریافت آخرین نسخه از این سیستم عامل، از اموجی های جدید بهره مند شوند. به نظر می رسد سایر کاربران چاره ای جز فرا رسیدن زمان عرضه رسمی اندروید N نداشته باشند. براساس تازه ترین گمانه زنی ها، گوگل این نسخه از اندروید را در اوایل پاییز امسال رونمایی خواهد کرد.

 

android N emoji


منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار