کد خبر: ۳۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 11
این روزها که اکثریت مردم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، وقت خود را در منزل سپری می‌کنند، اینترنت یکی از مهم‌ترین ابزار برای گذران وقت محسوب می‌شود. علاوه بر جنبه سرگرمی، جنبه اطلاع‌رسانی اینترنت نیز در زمینه پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک بسیار نقش مهمی را ایفا کرده است.
به گزارش آی تابناک : این روزها که اکثریت مردم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وقت خود را در منزل سپری می‌کنند، اینترنت یکی از مهم‌ترین ابزار برای گذران وقت محسوب می‌شود. علاوه بر جنبه سرگرمی، جنبه اطلاع‌رسانی اینترنت نیز در زمینه پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک بسیار نقش مهمی را ایفا کرده است. به همین دلیل تقاضا برای اینترنت شدیدا افزایش پیدا کرده و باعث شده تا سرویس دهندگان بزرگ اینترنت ،وضعیت سرورهای خود را بهبود ببخشند.

تقویت سرورهای شبکه توسط سرویس دهندگان بزرگ اینترنت در جهان

در این دوره همه‌گیری ویروس کرونا، کاربران بیش از هر زمان دیگری وقت خود را با اینترنت صرف می‌کنند. افرادی هم که کمتر با اینترنت در طول روز سر و کار داشتند، حالا با خانه نشینی اکثر اوقات به شبکه متصل هستند. در این میان برگزاری کلاس‌های درس دیجیتال، افزایش شدید مشترکین سرویس‌های استریم و کاربری هایی از این قبیل بار ترافیکی اینترنت جهانی را شدیدا سنگین کرده است.

Akamai، کمپانی بزرگ امریکایی سرویس دهنده اینترنت است که 27000 سرور را در 4000 محل مختلف در سراسر جهان در اختیار دارد. بار ترافیکی سرورهای این کمپانی در طول ماه مارس حدودا 30 درصد افزایش یافته است که حدودا ده برابر بیشتر از میانگین مصرف ماهانه کاربران این شرکت بوده است. Cloudflare، یکی دیگر از غول‌های شبکه در جهان آمار نسبتا مشابهی را منتشر کرده است. این کمپانی نشان داده که چگونه کروناویروس نحوه استفاده مردم از اینترنت را تغییر داده است. بدین صورت که نحوه استفاده از اینترنت در اداره جات کاهش یافته و در عوض در ساختمان‌های مسکونی، شدیدا این مورد افزایش یافته است.

سرویس دهندگان بزرگ اینترنت در جهان

به طور کلی ترافیک اینترنت در سانفرانسیسکو بین تاریخ های 19 فوریه تا 18 مارس بیش از 48 درصد بالا رفته و مصرف اینترنت در لندن و پاریس بالغ بر 22 درصد افزایش یافته است. در برخی شهرها مانند توکیو و برلین اثرگذاری کمتری دیده می شود اما با این حال تعداد کاربران اینترنت در این دو شهر نیز بسیار چشمگیر است. به گفته اوپراتور Vodafone، ترافیک شبکه اینترنت در ایتالیا و اسپانیا تقریبا 50 درصد بیشتر شده و ساعات اوج مصرف نیز تغییر پیدا کرده است. در حالی که در گذشته کاربران بیشتر بین ساعات 6 تا 8 بعد از ظهر در این دو کشور آنلاین بوده‌اند، اکنون ساعت اوج مصرف به 12 نیمه شب تغییر کرده است. 65 کشور دیگر نیز که Vodafone در آنها سرویس دهی دارد، وضعیت مشابهی دارند.

پایداری کیفیت اینترنت ثابت و موبایل در اکثر کشورهای جهان

پایداری کیفیت اینترنت ثابت و موبایل در اکثر کشورهای جهان

50 تا 60 درصد از کل ترافیک اینترنت صرف پخش ویدئو شده است. بدین ترتیب بازدید از ویدئوهای یوتیوب، نت فلیکس و دیگر سرویس‌های این چنینی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. در ایالات متحده، ISPهایی همچون Comcast هات‌اسپات‌های وای‌فای خود را به طور رایگان در اختیار عموم کاربران قرار داده‌اند و محدودیت پهنای باند را نیز به طور کلی برطرف کرده‌اند. Ookala، کمپانی ناظر بر سرعت ارتباط اینترنت گفته است سرعت اینترنت در نیمه دوم ماه مارس و هفته اول ماه جاری تقریبا ثابت بوده یا کاهش جزئی داشته است. تاثیرگذاری بر سرعت اینترنت موبایل نیز بسیار ناچیز بوده است چرا که در حال حاضر اکثریت کاربران استفاده از کامپیوترهای شخصی را بر گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند.

با اینکه ظرفیت پهنای باند و زیرساخت سرویس دهندگان بزرگ اینترنت به قدریست که پاسخگوی افزایش تقاضای کاربران باشد، اما کمپانی‌ها و ISPهایی مانند نت فلیکس و Equinix صرفا محض احتیاط ظرفیت سرورهای خود را افزایش داده‌اند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نمایند. این در حالیست که در برخی نقاط جهان مانند کشورمان، افزایش مصرف اینترنت شدیدا بر کیفیت آن تاثیر نامطلوب گذاشت.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار