کد خبر: ۳۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 07
یک سال و اندی پیش بود که ردموندی‌ها برنامه عجیب و البته جذاب خود را شروع کردند. این شرکت رسماً اعلام کرد که قصد دارد مرورگری بر پایه پروژه متن باز کرومیوم را ساخته و به صورت پیش‌فرض در سیستم‌عامل ویندوز مورد استفاده قرار دهد.
به گزارش آی تابناک : یک سال و اندی پیش بود که ردموندی‌ها برنامه عجیب و البته جذاب خود را شروع کردند. این شرکت رسماً اعلام کرد که قصد دارد مرورگری بر پایه پروژه متن باز کرومیوم را ساخته و به صورت پیش‌فرض در سیستم‌عامل ویندوز مورد استفاده قرار دهد. خبرهای جدید حکایت از این دارند که قمار مایکروسافت در حوزه مرورگرها با موفقیت روبرو شده و توانسته با کنار زدن فایرفاکس، دومین مرورگر محبوب دنیای PC شود.

وبسایت Bleeping Computer خبر جذابی را منتشر کرده که شاید کمتر کسی انتظار تحقق آن طی این مدت کوتاه را داشت. مایکروسافت اج بر پایه کرومیوم توانسته تنها بعد از یک سال از عرضه نسخه بتا و چند ماه از عرضه نسخه رسمی، به جایگاهی فراتر از فایرفاکس در دنیای مرورگرهای دسکتاپ برسد.

edge-2.jpg

طبق آماری که از پایگاه اطلاعات NetMarketShare منتشر شده، مایکروسافت اج کرومیوم تا انتهای ماه گذشته میلادی به 7.59 درصد از کل سهم بازار مرورگرها برسد که حالا بیشتر از آمار 7.19 درصدی فایرفاکس است. جالب است بدانید که روند فایرفاکس طی ک سال گذشته دائماً نزولی بوده و از 9.27 درصد در مارس 2019 به 7.19 در مارس 2020 رسیده است.

در حال حاضر گوگل کروم همچنان امپراطوری بلامنازع خود را با سهمی 68.5 درصدی در دست دارد و فاصله بسیار زیادی با دو رقیب مایکروسافت از فایرفاکس به وجود آورده است. نکته جالب توجه در مورد مایکروسافت اج کرومیوم این است که مرورگر تازه وارد ردموندی همه قابلیت‌های گوگل کروم را این بار در پوسته‌ای طراحی شده توسط مایکروسافت به همراه خواهد داشت و مسلماً در طی زمان می‌تواند بهتر و بهتر شده و بسیاری از ایراداتی که همواره به IE و Edge اورجینال وارد می‌شد را به صورت پایه‌ای و تکیه بر پروژه متن باز کرومیوم رفع کند.

edge-3.jpg

در نظر داشته باشید که پتانسیل ویژه این مرورگر برای افزایش سرعت رشد در کاربری آن است که مایکروسافت از آن پشتیبانی می‌کند و عرضه به عنوان مرورگر پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز خود عاملی فزاینده بر تمایل بیشتر کاربران به آن خواهد بود. شاید دیگر زمانی نپاید که مایکروسافت بتواند این مرورگر را در رقابت با گوگل کروم قرار داده و به عنوانی تهدیدی برای آن، کاربران بسیار بیشتری را به خود جذب کرده و دوباره مانند ایام امپراطوری IE، عنان حوزه مروگرها را در دستان ردموندی‌های متحول شده با مدیریت عالی ساتیا نادلا قرار دهد.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار