کد خبر: ۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 14
حوزه فناوری اطلاعات کشور در هفته منتهی به 27 فروردین ماه با رویدادهای مختلفی اهم از ارزان شدن 15 درصدی اینترنت،تامین تجهیزات شبکه مخابراتی ایران به ایتالیا و اعلام آمار استفاده ایرانی ها از اینترنت موبایل و غیره همراه بود.
وعده کاهش قیمت 15 درصدی اینترنت

نگاهی به مهمترین رویدادهای ICT در هفته گذشته

در هفته گذشته  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر از تصمیم برای ارزان شدن قیمت اینترنت در کشور خبر داد و اعلام کرد که تا پایان اردیبهشت قیمت جدید اینترنت اعلام می‌شود و این کاهش قیمت بیش از ۱۵ درصد است.

محمود واعظی در مورد برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش قیمت اینترنت مصرفی کاربران در کشور، گفته که اواخر سال ۹۴ کمیته ای با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای بررسی قیمت اینترنت و نحوه کاهش آن، تشکیل شده است و تمامی تلاش این است که مکانیزمی درنظر گرفته شود تا تعرفه اینترنت کاهش یابد.

وی با بیان اینکه اوایل اردیبهشت ماه این کمیته، نتیجه بررسی و پیشنهاد خود را برای کاهش تعرفه اینترنت اعلام خواهد کرد، گفت:پیش بینی می کنیم که نتیجه نهایی برای کاهش قیمت اینترنت تا پایان اردیبهشت ماه اعلام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته گذشته تاکید کرد که هنوز درصد نهایی کاهش قیمت اینترنت به دست نیامده است اما به طور قطع، این کاهش، کمتر از ۱۵ درصد نخواهد بود.

واعظی با اشاره به روند افزایش مصرف اینترنت از سوی کاربران در کشور، گفته که پیش از این نیز قیمت اینترنت را ۲۰ درصد کاهش دادیم اما به دلیل استفاده زیاد مردم از اینترنت، این تغییر قیمت محسوس نبود.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر میزان و نحوه استفاده از اینترنت افزایش یافته، خاطرنشان کرد که  تا پیش از این امکان دانلود عکس، صدا و فیلم برای کاربران کمتر بود اما هم اکنون آمار دانلود محتوای چندرسانه ای توسط کاربران افزایش یافته که هر یک از اینها، معادل چندین هزار صفحه متن محسوب می‌شود. این موضوع سبب شده کاربران فکر کنند که اینترنت گران شده اما به هیچ وجه اینطور نیست و طی دو سال قبل، اینترنت، کاهش قیمت داشته است.

تامین تجهیزات شبکه مخابراتی ایران به ایتالیا سپرده شد

نگاهی به مهمترین رویدادهای ICT در هفته گذشته

از دیگر رویدادهای حوزه ICT در کشور می توان به تامین تجهیزات شبکه مخابراتی ایران به ایتالیا نام برد. اواسط هفته گذشته شرکت مخابرات ایران ، به منظور توسعه شبکه مخابراتی کشور و تامین تجهیزات این شبکه با شرکت ایتال تل ایتالیا تفاهمنامه همکاری امضا کرد.این تفاهمنامه با حضور نخست وزیر ایتالیا و مدیرعامل شرکت مخابراتی ایتال تل ( ItalTel ) و مدیرعامل و رئیس هیات مدیره مخابرات به امضا رسید.

تفاهم نامه همکاری، به منظور توسعه و نوسازی شبکه مخابراتی کشور مبتنی بر تجهیزات نسل نو و توسعه سرویس های نوظهور ارزش افزوده براساس آخرین فناوری روز دنیا، به صورت فاینانس، امضا شد که طبق آن، ایتال تل متعهد شد تامین تجهیزات و پیاده سازی شبکه مخابراتی ایران را براساس طرح های ارایه شده از سوی شرکت مخابرات ایران در مدت ۱۸ماه انجام دهد.

آمار استفاده ایرانی ها از اینترنت موبایل

نگاهی به مهمترین رویدادهای ICT در هفته گذشته

طی هفته گذشته معاون وزیر ارتباطات میزان مصرف کاربران ایرانی از اینترنت موبایل در سال ۹۴ را ۳۸۷ ترابایت و اینترنت ثابت را یک هزار و ۹۴۲ ترابایت عنوان کرد.

علی اصغر عمیدیان درباره میانگین مصرف روزانه دیتا در کشور اعلام کرد که بیشترین رشد مصرف روزانه دیتا از سال ۹۳ تا ۹۴ بود که تا پایان سال گذشته میزان مصرف دیتا در تلفن سیار ۳۸۷ ترابایت و در اینترنت ثابت ۱ هزار و ۹۴۲ ترابایت رسید که تا پایان سال ۹۳ نیز میزان درآمد اپراتورها ۱۹۳ هزار میلیارد ریال بود و در کنار آن نیز سهم دولت از خدمات ارتباطی ۳۶۰۱ هزار میلیارد ریال برآورد شد.

 تغییر در روش غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی

با توجه به افزایش خدمات ارزش افزوده پیامکی در حوزه‌های مختلف و نارضایتی اعلام شده از سوی مردم به رگولاتوری و به منظور حفظ حقوق مشترکان، با الزام رگولاتوری، روشهای ارائه این خدمات از سوی اپراتورها در هفته گذشته تغییر کرد.

از این پس روش فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه یکسان شده و مشترکان تلفن همراه با استفاده از سامانه پیامکی ۸۰۰ و یا شماره‌گیری #۸۰۰* می‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال بر روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و درصورت عدم تمایل به دریافت پیامکهای تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می‌توانند این خدمات را غیرفعال کنند.

درصورت فعال سازی خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی از سوی مشترکان، اپراتورها باید در تمامی پیامکهای ارسالی، هزینه خدمات و نحوه غیرفعال سازی را به مشترک اعلام کنند.

و در پایان

از دیگر رویدادهای مهم حوزه ICT در هفته منتهی به 27 فرودین ماه می توان به اختصاص ۱۰۴ میلیارد تومان وام به شرکت‌های فناوری، شورای اجرایی فناوری اطلاعات موازی شورای فضای مجازی نیست، پاسخ ۲۴ ساعته تلگرام به درخواست وزارت ارتباطات، پهنای باند ۳برابر می‌شود، سرمایه گذاری ۱۱۰۰ میلیاردی بخش ارتباطات برای تحقق اقتصاد مقاومتی، همکاری ایران و قزاقستان در حوزه فناوری، آغاز ثبت ایده های فناورانه در مرکز شتابدهی استارتاپ ها، تاکید مجدد وزارت ارتباطات به بروز کمترین اختلال ارتباطی در نوروز و غیره اشاره کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار