کد خبر: ۳۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 07
آیا شما از آن دسته از افرادی بودید که به دلیل پوشاندن وبکم لپتاپ مورد تمسخر دوستانتان قرار می‌گرفتید؟ ممکن است در قدیم چنین حرکتی برای بسیاری از فراد عجیب و شاید وسواس‌گونه به نظر می‌رسید، اما امروزه افراد بیشتری این موضوع را درک می‌کنند.
به گزارش آی تابناک : آیا شما از آن دسته از افرادی بودید که به دلیل پوشاندن وبکم لپتاپ مورد تمسخر دوستانتان قرار می‌گرفتید؟ ممکن است در قدیم چنین حرکتی برای بسیاری از فراد عجیب و شاید وسواس‌گونه به نظر می‌رسید، اما امروزه افراد بیشتری این موضوع را درک می‌کنند. حتی اخیراً جیمز کومی، رئیس سابق FBI نیز به همه توصیه کرده است که برای حفاظت از حریم شخصی دوربین کامپیوترها را با چیزی مانند چسب مات بپوشانند. حالا و با هک شدن دوربین آیفون مشخص شده است که نگرانی‌های ما بی دلیل نبوده و بی احتیاطی ما می‌تواند عواقب تأثیرگذاری داشته باشد.

مهندس امنیت که پیش‌تر در بخش خدمات Amazon Web مشغول به فعالیت بود و یک هکر بااخلاق به حساب می‌آید، یعنی Ryan Pickren، ثابت کرده که دوربین آیفون می‌تواند هک شود و توسط برنامه‌های شخص ثالث مخرب و آلوده مورد سوء استفاده قرار بگیرد. رایان دسامبر سال گذشته تصمیم گرفته بود تا سافاری، مروگر اپل را برای کشف آسیب پذیری مورد آزمایش قرار دهد.

هک شدن دوربین آیفون و برنده شدن جایزه

رایان با استفاده از روشی هوشمندانه مرورگر سافاری را با رفتارهای متفاوت کاربر غیر معمول مورد آزمایش قرار داد و توانست 7 حفره امنیتی در سافاری iOS و macOS کشف کند. 3 مورد از این آسیب پذیری‌ها به او اجازه می‌داد تا کنترل دوربین آیفون را در اختیار بگیرد و هر کاری که دوست دارد انجام دهد.

باوجود حداقل این موضوع در وضعیت فعلی جای نگرانی ندارد. چرا رایان همانطور که گفتیم از هکرهای اخلاق‌مدار به حساب می‌آید. او گزارش این باگ امنیتی در برنامه Apple Bug Bounty در اواسط دسامبر 2018 به کوپرتینویی‌ها داد. اپل در آن زمان و با آپدیت 13.0.5 سافاری این مشکل را برطرف کرد. Ryan Pickren هم در 28 ژانویه به دلیل کشف این آسیب پذیری و گزارش آن به اپل مبلغ 75 هزار دلار از این شرکت دریافت کرد.

او در مصاحبه‌ای با نشریه فوربز گفته است:

من واقعا از همکاری با تیم امنیتی اپل در زمان گزارش این مشکلات لذت می‌برم. برنامه کشف باگ جدید اپل مطمئناً به امنیت محصولات و محافظت از کاربران کمک خواهد کرد.

این یعنی فعلاً نیازی نیست بر روی دوربین آیفون خود چسب با استیکر بچسبانید. البته اگر باگ موجود در مرورگر سافاری تنها مشکل امنیتی این گوشی باشد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار