کد خبر: ۳۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 07
فرایند تغییر کیبورد مک بوک از مکانیزم فاجعه پروانه‌ای به مدل معمولی قیچی، با عرضه مک بوک پرو ۱۶ اینچی آغاز شد.
به گزارش آی تابناک : فرایند تغییر کیبورد مک بوک از مکانیزم فاجعه پروانه‌ای به مدل معمولی قیچی، با عرضه مک بوک پرو ۱۶ اینچی آغاز شد. گام بعدی اپل عرضه پرفروش‌ترین لپ تاپ خود یعنی مک بوک ایر با مجیک کیبورد بود و به نظر می‌رسد عضو سوم این خانواده مک بوک پرو ۱۳ اینچی باشد.

مک بوک‌ها از سال ۲۰۱۶ با کیبورد پروانه‌ای به بازار عرضه شدند. در ابتدا اپل آن را مکانیزمی برتر نسبت به مکانیزم قیچی می‌دانست، زیرا فضای کمتری اشغال می‌کرد. با این حال با معرفی نسخه‌های مختلف و پس از ۳ بار باز طراحی، کمپانی کوپرتینویی نتوانست مکانیزم جدید ولی فاجعه‌بار خود را در بازار نگه دارد و دوباره به ریشه‌هایش بازگشت.

مجیک کیبورد

مک بوک ۱۳ اینچی نیز در همین راستای بازگشت به ریشه‌ها خواهد بود. بر اساس افشاگری‌های جان پراسر (Jon Prosser)، عضو کوچکتر خانواده لپ تاپ‌های حرفه‌ای اپل نیز با کیبورد جدید که با نام مجیک کیبورد شناخته می‌شوند، تا اواخر ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد. در نتیجه از آن‌جایی که مک بوک (نسخه ۱۲ اینچی) دیگر تولید نمی‌شود، می‌توان انتظار داشت تمامی لپ تاپ‌های کمپانی اپل از کیبورد جدید بهره‌مند شوند.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت، اطلاعات منتشر شده توسط مینگ چی کو تحلیلگر مطرح بازار در رابطه با مک بوک پرو ۱۳ اینچی است. او هم مانند پراسر نوید معرفی این مک بوک را با مجیک کیبورد می‌دهد و در کنار آن افزایش یک اینچی ابعاد نمایشگر را نیز محتمل می‌داند. همانند نسخه ۱۵ اینجی که با تغییر کیبورد به ۱۶ اینچ ارتقا یافت، انتظار می‌رود در کنار مجیک کیبورد، نمایشگر مک بوک پرو ۱۳ اینچی نیز به ۱۴ اینچ افزایش یابد.

به جز این دو مورد، تغییر محتمل دیگر در ارتقا پردازنده مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید به نسل دهم اینتل آیس لیک است. البته باید تاکید کرد که این پردازنده‌ها بر اساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری هستند و هنوز خبری از معماری ۷ نانومتری نیست.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار