کد خبر: ۳۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 07
کووید-۱۹ تا کنون نزدیک به ۱.۳ میلیون بیمار و ۷۰ هزار قربانی را به جامعه بشری تحمیل کرده و به نظر بدترین سناریویی است که می توانست بر سر ما بیاید اما بیل گیتس چنین دیدگاهی ندارد.
به گزارش آی تابناک : مدیرعامل سابق مایکروسافت بر این باور است که نظر ترامپ و مشاور کاخ سفید در مورد احتمال مرگ ۲۴۰ هزار آمریکایی پیش از عادی شدن اوضاع به واقعیت نمی پیوندد اما باید برای روشن شدن وخامت اوضاع باید اعلام شوند.

از نظر گیتس هرچند فعلا با یک کابوس مواجهیم اما با رعایت فاصله گیری اجتماعی و تداوم قرنطینه شرایط در کمتر از یک ماه شمار بیماران رو به کاهش خواهد گذاشت:

شرایط مثل یک کابوس است چون ویروس های تنفسی با قابلیت سرایت انسانی به صورت نمایی رشد می کنند. اگر ما مثل قبل به کار و مسافرت ادامه می دادیم شیب منحنی همه گیری کرونا هرگز کاسته نمی شد و شاهد بیماران و قربانیان بیشماری بودیم.

با تمام این تفاسیر گیتس کرونا را بدترین شرایط ممکن ندانسته و نرخ پایین مرگ و میر بر اثر آنرا با بیماری مهلکی مثل آبله مقایسه می کند. وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد تا زمانی که واکسن به دست همه افراد در سراسر دنیا نرسد هرگز به شرایط عادی سابق بر نخواهیم گشت.

کووید ۱۹ در آمریکا

او می گوید حتی در صورتی که کرونا کنترل هم شود کسب و کارها مدتی طول می کشد تا به شرایط عادی برگردند چرا که بخش زیادی از مردم کماکان از مسافرت و شرکت در جمع های با تعداد زیاد خودداری می کنند اما اقتصاد پس از آن حتی قوی تر از دوره قبل از همه گیری کرونا خواهد بود.

از نظر گیتس تعطیلی بخشی از کشور و رها کردن گوشه ای دیگر از آن بی معنی است و تا زمانی که شمار بیماران رو به کاهش نگذارد نباید به کسی  اجازه داد از قوانین تعطیلی کسب و کار تخطی کند. بر اساس برآوردهای وی شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در آمریکا تا حدود ۱۰ هفته دیگر روند افزایشی خواهد داشت.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار