کد خبر: ۳۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 04
شیائومی از اولین کمپانی‌هایی است که دست به استفاده از سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی برد. سپس بعد از آن شاهد استفاده از سنسور 64 مگاپیکسلی در ردمی نوت 8 پرو بودیم.
به گزارش آی تابناک : شیائومی از اولین کمپانی‌هایی است که دست به استفاده از سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی برد. سپس بعد از آن شاهد استفاده از سنسور 64 مگاپیکسلی در ردمی نوت 8 پرو بودیم. اما پرش بزرگ شیائومی هنگام رونمایی از شیائومی می نوت 10 بود. این دستگاه با دوربین 108 مگاپیکسلی خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و ظاهرا بعد از سنسور 108 مگاپیکسل، شیائومی درحال کار بر روی تلفن همراه با سنسور دوربین 144 مگاپیکسل است. اگر این موضوع درست باشد باید شاهد تجربه جدیدی از جزئیات باشیم.

متاسفانه دوربین شیائومی می نوت 10 در اوایل عرضه و نبود بروزرسانی و با وجود آزمایش‌های اولیه بر روی سخت افزار دوربین، از مشکلات متعددی برخوردار بود. از مهم‌ترین مشکلاتی که کاربران زیادی نیز به آن اشاره کرده بودند. کدر بودن حاشیه‌های تصاویر گرفته شده با این دوربین است. مشکلاتی مانند کنترل کنتراست و نور سفید نیز از مسائلی بود که در ابتدا برای این گوشی مشکل به وجود آورده بودند اما با ارائه بروزرسانی‌های متعدد تا حدودی رفع شده‌اند.

از آنجایی که سامسونگ تنها کمپانی است که درحال حاضر در حال کار بر روی سنسور 144 مگاپیکسلی است، شیائومی دست به همکاری با سامسونگ زده است. اگر همکاری سامسونگ شیائومی همانند سال گذشته به خوبی پیش برود شاید با دیگر اینبار شاهد مشکلات شیائومی می نوت 10 بر روی دستگاه جدید شیائومی نباشیم.

دوربین 144 مگاپیکسلی شیائومی

تلفن همراه با سنسور دوربین 144 مگاپیکسلی می‌تواند شرایط عکاسی را برای خیلی از افراد جابجا کند. به غیر از عدد حجیم باید با این موضوع فکر کرد که در صورت استفاده تلفن‌های همراه پرچمدار از سنسور 144 مگاپیکسل شاید در آینده نزدیک شاهد استفاده از این سنسور 108 مگاپیکسلی بر روی دستگاه‌های میانرده نیز باشیم. به غیر از این مورد، از سنسور 108 مگاپیکسل می‌توان برای دوربین تل فوتو و یا الترا واید نیز استفاده نمود تا تجربه جدید عکسای را به کاربران به طور کامل هدیه داد.

با اینکه هنوز برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه دستگاهی از سری گوشی‌های شیائومی قرار است از این سنسور استفاده نماید زود است اما احتمالات نشان از استفاده شیائومی از این سنسور در دستگاه MI CC9 Pro و یا MI 10S Pro دارد. منتظر هستیم تا در هفته‌های اخیر خبر‌های جذاب دیگری از این پروژه به گوش برسد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار