تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 13
دانش و رشد فناوری و تکنولوژی تنها در حوزه ICT خلاصه نمی شود چرا که صنعت خودرو نیز این قاعده مستثنی نیست و مرتبا با فناوری های جدیدی همراه بوده که می توان گفت تکنولوژی ارائه شده در آن به ایمنی یا سرگرمی مربوط می شود.

در دنیای فناوری، جدیدترین پیشرفت ها تنها تا مدت زمانی محدود خوب هستند چرا که با رشد و پیشرفت آن شاهد عرضه محصول جدیدی هستیم که صنعت خودرو نیز از این قاعده جدا نمی باشد.

بسیاری از فناوری های نوین در حوزه خودرو یا صرفا برای ایمنی ساخته شده اند یا دست کم از برخی جهات روی این مقوله تمرکز دارند و یا به عبارتی دیگر برخی از جدیدترین نوآوری های ماشینی که تا به امروز ارائه شده اند دربرگیرنده فناوری های هیجان انگیزی هستند که نتنها صنعت خودرو بلکه حمل و نقل انسان را نیز دستخوش تحول کرده یا خواهند کرد.

فناوری و تکنولوژی گریبانگیر خودروهای مدرن

اتومبیل های خودران، داشبوردهای بهره مند از واقعیت مجازی، پنل های ذخیره سازی انرژی، فناوری V2V ، پرینت سه بعدی خودروها، سیستم تزریق آب، هک شدن خودرو، کنترل با ژست‌های حرکتی، خودروهای با پیل سوختی، ضبط کننده داده‌های عملکردی خودرو و غیره همگی از جمله فناوری های به کاررفته در حوزه خودرو محسوب می شوند که این صنعت را با تغییروتحول جدیدی همراه کرده است.

از به کار گیری تکنولوژی و فناوری در این صنعت می توان به شرکت هوندا در یک کار مشترک تحقیقاتی با موسسه علوم و تحقیقات دانشگاه توکیو، به تکنولوژی دست یافته است اشاره کرد که می‌تواند خودروهایی را که با شتاب گرفتن و توقف‌های مداوم موجب ترافیک می‌شوند را شناسایی کرده و شما را از آنها دور کند.

فناوری جدید این شرکت می‌تواند خودروهایی را که عامل ایجاد ترافیک می‌شوند شناسایی کند و با فاصله گرفتن خودرو از آنها، به راننده کمک کند تا با سرعت کمتری مسیر خود را ادامه دهد یا بنا بر شرایط جاده مسیری را انتخاب کند تا درگیر سرعت گرفتن و ترمزهای پشت‌سرهم نشود. به طور مثال به جای آنکه شما مجبور شوید با هر بار ترمز خودروی جلویی پدال ترمز را فشار دهید، به کمک این سیستم می‌توانید با فاصله گرفتن از ماشین جلویی، اثر تغییر سرعت‌های ناگهانی او را تا حدی خنثی کنید.

نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که این تکنولوژی می‌تواند میانگین سرعت تردد در بزرگراها را به میزان 23 درصد افزایش دهد که این مهم به جلوگیری از اتلاف انرژی کمک کرده و در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و به هدر رفتن زمان رانندگان کمک شایانی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود با یکپارچه شدن این سیستم با فضای ابری سرورهای ترافیکی و استفاده از سیستم ACC شاهد کاهش 8 درصدی در مصرف سوخت خودروها باشیم.

فناوری و تکنولوژی گریبانگیر خودروهای مدرن

ورود بدون کلید، صفحه نمایش، دوربین، صندلی های خنک، توقف و یا کاهش سرعت به طور خودکار، جعبه دنده 8 و 9 سرعته،اینترنت، فرمان قابل تنظیم برای کاربر، طراحی های جدید مد روز و تکنولوژی های عالی مربوط به ویژگی های ایرودینامیکی از جمله تکنولوژی هایی خواهند بود که بر اساس اعلام رسمی سایت های معتبر خارجی در خودروهای جدید وجود خواهند داشت.

از سویی بررسی های به عمل آمده از به کارگیری فناوری های نوین حاکی از آن است که رشد و پیشرفت این حوزه شامل کشورهای اروپایی و یا آمریکایی نمی شود چرا که محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند با اعمال یک سری ترکیبات نانوساختار درون روکش‌های خودرویی، مقاومت به خش و خراش این پوشش‌ها را به میزان بالایی بهبود بخشند.

با توجه به اظهارات فوق می توان به این نتیجه رسید که رشد تکنولوژی و فناوری بیش از گذشته در حوزه های مختلف از جمله صنعت خودرو اهمیت داده می شود که با توجه به این روند امید است این رشد فناوری گریبانگیر ایرانیان نیز شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار