کد خبر: ۳۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 02
انحصاری‌های سونی دقیقا همان چیزی هستند که باعث شده کنسول‌های این شرکت فروش قابل توجهی در هر نسل داشته باشند. عناوینی بزرگ و زیبا در نسل هشتم برای PS4 منتشر شدند و حالا با ورود به نسل نهم و عرضه PS5 در آینده نزدیک، نوبت به انحصاری‌های جدید می ‌سد. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به عناوین انحصاری مورد انتظار کنسول پلی استیشن 5 که شدیدا مشتاق تجربه آنها بر روی کنسول نسل بعد سونی هستیم.
به گزارش آی تابناک : انحصاری‌های سونی دقیقا همان چیزی هستند که باعث شده کنسول‌های این شرکت فروش قابل توجهی در هر نسل داشته باشند. عناوینی بزرگ و زیبا در نسل هشتم برای PS4 منتشر شدند و حالا با ورود به نسل نهم و عرضه PS5 در آینده نزدیک، نوبت به انحصاری‌های جدید می ‌سد. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به عناوین انحصاری مورد انتظار کنسول پلی استیشن 5 که شدیدا مشتاق تجربه آنها بر روی کنسول نسل بعد سونی هستیم.
God of War عناوین انحصاری PS5

God of War

بی مقدمه به سراغ یکی از بزرگترین انحصاری‌های تاریخ پلی استیشن می‌رویم که نه تنها نزد طرفداران سونی، بلکه برای گیمرهای دیگر پلتفرم‌ها نیز قابل احترام است. عنوانی که در موفقیت نسل‌های گذشته کنسول سونی نقش بسزایی داشته است. آخرین قسمت خدای جنگ در سال 2018 منتشر شد و یکی از بهترین عناوین نسل گذشته بود. با اینکه مطمئنا امسال یا حتی سال آینده خبری از قسمت جدیدی از این سری نخواهد بود، اما می‌توان امید زیادی به انتشار یک عنوان جدید از سری God of War در نسل نهم و کنسول پلی استیشن 5 داشت. اتفاقی که از همین حالا طرفداران سونی چشم انتظارش هستند و برای تجربه لحظه‌های جدید و منحصر به فرد با کریتوس، لحظه شماری می‌کنند.

Gran Turismo

هیچ گاه سونی یک نسل از پلی استیشن را بدون قسمتی از سری Gran Turismo پشت سر نگذاشته است و بعید است که کمپانی در مورد پلی استیشن 5 استثنا قائل شود. انتظار می‌رود در قسمت جدید Gran Turismo نیز شاهد تجربه مسابقات بزرگ با تنوع بالایی از سوپر خودروها باشیم که برای علاقمندان به سبک ریسینگ قطعا اتفاق خوبیست. البته هیچ‌گاه این عنوان در آغاز عرضه نسل جدید پلی استیشن منتشر نشده بنابراین احتمالا باید مدتی برای تجربه این عنوان ارزشمند منتظر بمانیم.

Spider-Man عنوان انحصاری PS5

Spider-Man

یکی از موفق‌ترین عناوین انحصاری سونی در نسل هشتم، مرد عنکبوتی بود که تجربه لذت بخشی از یک عنوان اکشن، ماجراجویی را در یک دنیای بزرگ برای PS4 گیمرها رقم زد. داستان قسمت اول بازی به گونه‌ای به پایان رسید که کاملا جای را برای انتشار قسمت دوم باز گذاشت. بنابراین تصور اینکه سونی قسمت جدید این عنوان را برای پلی استیشن 5 منتشر نکند کمی سخت است.

Uncharted پلی استیشن 5

Uncharted

می‌رسیم به یکی از محبوب‌ترین سری عناوین انحصاری پلی استیشن که در قسمت چهارم، پایان کاملا قاطعی داشت اما چند ماه بعد از انتشار Uncharted 4 شاهد عرضه Uncharted: The Lost Legacy بودیم که نشان داد داستان آنچارتد هنوز بخش‌هایی دارد که می‌توان به آنها پرداخت. در داستان آنچارتد شاهد ماجراجویی شخصیت اصلی بازی یعنی نیتن دریک هستیم که به دنبال یک گنج پنهان، به نقطه‌ای بسیار دور از کره زمین سفر می کند و در این مسیر با دریایی از دشمنان روبرو می‌شود. فعلا هیچ خبری از ساخت قسمت جدیدی از سری آنچارتد اما می‌تواند سوپرایز بزرگی از سوی سونی برای طرفدارانش در نسل نهم باشد.

Bloodborne عناوین انحصاری

Bloodborne

میازاکی شاید برنامه تازه‌ای برای آزار کاربران کنسول نسل بعدی سونی داشته باشد و بخواهد آنها را با قسمت جدیدی از سری زیبای Bloodborne شکنجه دهد. کسانی که تجربه این بازی را داشته باشند قطعا با سطح سختی بسیار بالای آن آشنایی دارند و این همان فاکتور شکنجه دهنده Bloodborne است. Bloodborne یکی از عناوین تحسین شده پلی استیشن محسوب می‌شود اما ساخت قسمت جدیدی از آن صرفا به احساس میازاکی بستگی دارد چرا که این بازی‌ساز خلاق صرفا زمانی که شدیدا احساس کند لازم است قسمت جدیدی از یک بازی ساخته شود، دست به کار می‌شود. اما از آنجایی که داستان Bloodborne پتانسیل گسترش را دارد، ساخت قسمت تازه‌ای از آن کار دشواری نیست.

عناوین انحصاری Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn

به تازگی سونی خبر انتشار نسخه PC عنوان انحصاری بسیار زیبای Horizon Zero Dawn را تائید کرد و با اینکه علت اصلی این کار آشنایی کاربران بیشتری با انحصاری‌های زیبای سونی است، اما ممکن است سونی بخواهد مشخصا گیمرها با این فرنچایز پیش از عرضه PS5 بیشتر آشنا شوند. دنیای این بازی بزرگ، زیبا و البته وحشی است چرا که حیوانات رباتیک بسیاری در آن وجود دارند که حیات انسان را تهدید می‌کنند. داستان بازی یکی از نقاط قوت آن است که می‌توان آن را برای یک قسمت جدید توسعه داد. هر چند شاید قسمت جدیدی از این سری، در اولویت‌های سونی نباشد.

LittleBigPlanet

مدت زمان زیادی از انتشار قسمتی از سری LittleBigPlanet گذشته است. در واقع آخرین باری که این اتفاق افتاد به سال 2014 بازمی‌گردد اما بعید است که سونی به آسانی از کنار یکی از خلاقانه‌ترین سری عناوین انحصاری خود بگذرد. عنوانی که اجازه می‌دهد گیمر سطح پیچیدگی مراحل در بازی ایجاد کند. سری LittleBigPlanet را می‌تواند رقیبی برای سری Super Mario Maker دانست و شاید سونی بخواهد رقیبی را برای رقابت با این عنوان محبوب نینتندو به میدان بفرستد.

Gravity Rush

Gravity Rush را می‌توان جز پروژه‌های عجیب سونی در دهه گذشته نامید. این عنوان اکشن/ماجراجویی در اصل برای نمایش ویژگی‌های PlayStation Vita خلق شد اما بعد کمپانی ژاپنی تصمیم گرفت آن را برای PS4 نیز منتشر کند. این بازی داستان ماجراجویی فردی به نام Kat را دنبال می‌کند. گیم پلی بازی جذاب است و هوشمندانه طراحی شده و با اینکه قسمت دوم بازی به نوعی اختتامیه‌ای بر این سری بود، شاید سونی عنوان جدیدی از آن بسازد که البته احتمالش کم است.

Killzone

در بخش عناوین انحصاری سبک شوتر به نوعی مایکروسافت دست بالا را در بازار دارد اما سونی در سال 2013 به همکاری استودیو Guerilla Games، سری زیبای Killzone را در سبکه مشابه منتشر کرد که جنگ مبارزین آزاده و دیکتاتوری فاشیستی را به نمایش گذاشت. این بازی گیم پلی مناسبی دارد، تنوع اسلحه در آن بسیار خوب است وگزینه‌های مولتی پلیر خلاقانه‌ای دارد. PS4 در زمان عرضه با عنوان Killzone از راه رسید و از آنجایی که این بازی مورد استقبال طرفداران قرار گرفت، ممکن است در نسل جدید نیز این اتفاق رخ دهد.

عناوین انحصاری پلی استیشن 5 The Order: 1886

The Order: 1886

The Order: 1886 را احتمالا غالب گیمرها به عنوان یک بازی زیبا در سبک تیراندازی سوم شخص که داستان آن در قرن نوزدهم در لندن رخ می‌دهد به یاد دارند. تنظیمات هوشمندانه و گرافیک زیبا باعث شد این بازی مورد توجه گیمرها قرار بگیرد. در واقع The Order: 1886 پتانسیل این را داشت که آنچارتد جدیدی باشد اما به علت ضعف در بخش گیم پلی و زمان کوتاه بازی این شانس را از دست داد. با این حال نمی‌توان گفت که این بازی عنوان بدی بود و داستان در جایی خاتمه یافت که نقاطی را برای ادامه آن باز گذاشت. پس با اینکه احتمالش کم است اما این امکان وجود دارد سونی شانس دوباره‌ای به این بازی دهد.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار