تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 13
اجرای طرح ترابرد پذیری تلفن همراه که امکان تعویض اپراتور بدون تغییر شماره را برای مشترکان فراهم می کند، از جمله برنامه هایی است که در نیمه اول سال جاری برای کاربران اپراتورهای تلفن همراه اجرا می‌شود.
اجرای طرح ترابرد پذیری تلفن همراه که امکان تعویض اپراتور بدون تغییر شماره را برای مشترکان فراهم می کند، از جمله برنامه هایی است که در نیمه اول سال جاری برای کاربران اپراتورهای تلفن همراه اجرا می‌شود.
در حال حاضر دستورالعمل طرح ترابردپذیری (نامبر پرتابیلیتی) آماده شده و تجهیزات مربوطه نیز از سوی رگولاتوری و اپراتورهای فعال موبایل در کشور همراه اول، ایرانسل و رایتل نصب و راه اندازی شده که این طرح هم اکنون در مراحل تست نهایی برای اطمینان از عملکرد، قرار دارد.
به گفته مسوولین سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، طرح تعویض اپراتور موبایل بدون تغییر شماره در ۳ ماهه اول امسال و به صورت الکترونیکی ممکن است.
تمامی مراحل تعویض اپراتور برای کاربران، به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود و نهایتا کاربر تنها برای برای تعویض سیم کارت خود باید به صورت حضوری و یا از طریق پست اقدام کند. اما سایر مراحل با توجه به سیستم نرم افزاری که رگولاتوری تهیه و تست کرده است به صورت الکترونیکی انجام می شود.
بر اساس اعلام های صورت گرفته از کارشناسان، اجرای طرح ترابرد پذیری تلفن همراه می تواند به نفع کاربران تمام شود چرا که این طرح موجب افزایش کیفیت فضای رقابت در بازار اپراتورهای موبایل می شود و به طور قطع، اپراتورها تلاش می کند که مشتری خود را حفظ کند و معنی آن این است که سرویس بهتری ارائه خواهند داد.
همزمان با اجرای این طرح به کاربران توصیه می شود که قبل از تصمیم به تعویض اپراتور خود، از شرایط سایر اپراتورها و نحوه سرویس دهی آنها کسب اطلاع کنند. چرا که متقاضیان فقط ۲ بار در سال می توانند اپراتور خود را تغییر دهند و باید با دید باز نسبت به تغییر اپراتور خود اقدام کنند.
بر اساس ارزیابی های صورت گرفته مسوولین،حتی اگر ۲ درصد مشترکان، تصمیم به تعویض اپراتور خود بگیرند  این طرح موفقیت آمیز خواهد بود چرا که اپراتور برای حفظ مشترک خود، تلاش مضاعف می کند و سرویس بهتری ارائه خواهد داد.
امکان جابه جایی اپراتور سیمکارت بدون تغییر شماره
 پیش بینی ها حاکی از آن است که در اوایل اجرای طرح ترابردپذیری، استقبال خوبی از سوی کاربران در استفاده از این طرح صورت گیرد چرا که برای جمعیت جوان کشور، طرح جذابی خواهد بود، اما ممکن است پس از مدتی، این استقبال کمتر شود که البته در سایر کشورها نیز به همین منوال بوده است.
گفتنی است که ترابردپذیری شماره تلفن همراه، فرایندی است که مشترک تلفن همراه می‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود از یک خدمات دهنده تلفن همراه به خدمات دهنده دیگر تلفن همراه کوچ کند.این تکنولوژی قدمتی بیش از ۱۵ سال دارد و هم اکنون در بیش از ۷۰ کشور در دنیا انجام می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار