کد خبر: ۲۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 17
مایکروسافت امروز اعلام کرد که تعداد کاربران ویندوز 10 و به‌طورکلی دستگاه‌های فعالی که این سیستم عامل را اجرا می‌کنند به 1 میلیارد رسیده است.
به گزارش آی تابناک : مایکروسافت امروز اعلام کرد که تعداد کاربران ویندوز 10 و به‌طورکلی دستگاه‌های فعالی که این سیستم عامل را اجرا می‌کنند به 1 میلیارد رسیده است.

یوسف مهدی، یکی از مدیران شرکت مایکروسافت، در واکنش به این موضوع گفت:

"امروز ما مفتخریم که اعلام کنیم بیش از 1 میلیارد نفر در بین 200 کشور ویندوز 10 را انتخاب کرده‌اند و در نتیجه آن بیش از یک میلیارد دستگاه فعال دارای ویندوز 10 وجود دارد. ما از مشتریان، شرکا و کارکنان خود برای رسیدن به این دستاورد قدردانی می‌کنیم.”

1 میلیارد کاربری که از ویندوز 10 بهره می‌برند، از آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت در دستگاه‌هایی از جمله کامپیوترهای خانگی، لپ‌تاپ‌ها، کنسول‌های ایکس باکس وان و هولولنز استفاده می‌کنند. این یعنی حالا، مایکروسافت به هدف اصلی خود که عبور از مرز یک میلیارد کاربر فعال است، رسیده است، البته 2 سال دیرتر از آنچه که انتظارش را داشت. مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که در حال حاضر تسترهای ویندوز اینسایدر 17.8 میلیون نفر است.

یک میلیاردی شدن تعداد کاربران ویندوز 10 چقدر زمان گرفت؟

مایکروسافت تصمیم داشت تا 3 سال پس از انتشار ویندوز 10، یک میلیارد دستگاه مجهز به این سیستم عامل باشند. اما پس از آنکه این شرکت با ویندوز فون نتوانست گوشی‌های اندروید و iOS را به چالش بکشد، زمان دستیابی به هدف خود را دیرتر تنظیم کرد. این دستاورد در کمتر از 5 سال از زمان رسمی انتشار ویندوز 10 بدست می‌آید. این در حالیست که کمتر از 6 ماه پیش مایکروسافت تعداد دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 را 900 میلیون اعلام کرده بود.

یوسف مهدی گفته است:

"ویندوز 10 حالا تنها سیستم عاملی است که در قلب بیش از 80000 مدل از لپتاپ‌ها با پیکربندی‌های مختلف و بیش از 1000نوع مختلف از لپتاپ‌های 2-1 ساخت شرکت‌های مختلف، جای گرفته است.”

تعداد کاربران ویندوز 10 در حالی از مرز 1 میلیارد نفر گذشته است که چند ماه پیش مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز 7 پایان داد. طبیعتاً ارتقاء سیستم عامل ویندوز 7 در کسب و کارها کمک بزرگی به دستاورد مایکروسافت داشته و تعداد کاربران فعال ویندوز 10 را به طرز چشمگیری بالا برده است. اما در کنار این موارد، ردموندی‌ها درآمد خوبی نیز از این راه کسب کرده‌اند. این ارتقاء سیستم عامل همچنین باعث افزایش درآمد بازار PC برای اولین بار از سال 2011 نیز شده است.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار