کد خبر: ۲۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 15
کنسول‌های بازی نسل نهم، یعنی Xbox Series X و PS5 در وضعیتی نامعلوم قرار دارند؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا احتمال عرضه آنها در سال 2021 قوت گرفته و حالا بسیاری از گیمرها که در انتظار آنها هستند، از خرید سخت افزار و بازی جدید اجتناب می‌کنند!
به گزارش آی تابناک : کنسول‌های بازی نسل نهم، یعنی Xbox Series X و PS5 در وضعیتی نامعلوم قرار دارند؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا احتمال عرضه آنها در سال 2021 قوت گرفته و حالا بسیاری از گیمرها که در انتظار آنها هستند، از خرید سخت افزار و بازی جدید اجتناب می‌کنند!

طبق آخرین گزارش‌ها، یک ماه دلسرد کننده دیگر در دنیای بازی به پایان رسید؛ به گفته NPD، فروش کل بازی‌های کامپیوتری در ماه فوریه بالغ بر 755 میلیون دلار بود که به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته، تا 29 درصد کاهش یافته است. از نظر سخت افزاری، کاهش 34 درصدی در این بخش موجب کاهش فروش از 277 میلیون دلار به 177 میلیون دلار شده است.

1213-1.jpg

این در حالی است که بخش نرم افزاری نیز با با کاهش 31 درصدی فروش، از از 477 میلیون دلار به 307 میلیون دلار سقوط کرده است. همچنین در بخش لوازم جانبی و کارت‌های بازی نیز شاهد کاهش فروش 11 درصدی هستیم که در نهایت از 308 میلیون دلار به 265 میلیون دلار رسیده است. در نتیجه ماه فوریه را می‌توان یک ماه نا امید کننده برای دنیای بازی دانست.

به رغم معرفی بازی‌های جدید و حتی کاهش قیمت برخی از بازی‌های قدیمی، کاربران و گیمرهای بسیاری در انتظار عرضه کنسول‌های بازی نسل نهم، در اواخر سال جاری هستند. به همین سبب اقدام به خرید نکرده و هزینه خود را برای خرید کنسول‌های بازی نسل نهم و بازی‌های آن حفظ کرده‌اند. کنسول‌هایی که شاید عملاً در سال جاری روانه بازارهای جهانی نشوند. از سوی دیگر، توسعه دهندگان نیز از انتشار عناوین جنجالی جدید AAA خودداری می‌کنند؛ عناوین معرفی شده در سال 2020 تا به امروز چندان دندان گیر نبوده و شاید آنها هم در حال کار بر روی بازی‌های کنسول‌های Xbox Series X و PS5 هستند.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار