کد خبر: ۲۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 15
مشکلات ویروس کرونا (COVID-19) هر لحظه ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد؛ از مشکلات شدید اقتصادی تا مرگ انسان‌ها، از بین رفتن فرصت‌های شغلی و حذف مراسم‌های بسیار. عدم معرفی محصولات دیجیتالی و همچنین تأخیر در عرضه آنها نیز یکی از مشکلات بزرگی است که این روزها به صورت جدی موجبات نگرانی کمپانی‌ها را فراهم ساخته است.
به گزارش آی تابناک : مشکلات ویروس کرونا (COVID-19) هر لحظه ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد؛ از مشکلات شدید اقتصادی تا مرگ انسان‌ها، از بین رفتن فرصت‌های شغلی و حذف مراسم‌های بسیار. عدم معرفی محصولات دیجیتالی و همچنین تأخیر در عرضه آنها نیز یکی از مشکلات بزرگی است که این روزها به صورت جدی موجبات نگرانی کمپانی‌ها را فراهم ساخته است. آیا احتمال دارد که کنسول‌های نسل نهم از دسترس ما دور شوند؟

دو کمپانی Sony و Microsoft به طور رسمی تأیید کرده‌اند که کنسول‌های بازی نسل نهمی آنها، یعنی Xbox Series X و PlayStation 5 در اواخر سال 2020 عرضه می‌شوند. به همین سبب بسیاری از گیمرها از خرید کنسول‌های فعلی صرف نظر کرده و منتظر ورود کنسول‌های بازی جدید هستند.

از آنجایی که خطوط تولید و کارخانه‌های بسیاری در سراسر جهان از جمله چین به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا محدود و یا حتی متوقف شده است، بسیاری از محصولات الکترونیکی با کمبود موجودی روبرو بوده و یا در زمان مقرر وارد بازار نخواهند شد. همچنین می دانیم که امکان مرگ این ویروس پس از پایان زمستان نیز بسیار ناچیز بوده و در نتیجه می‌تواند تا زمان پیدا شدن واکسن قطعی، در جهان زنده مانده و به آلوده کردن مردم ادامه دهد. در نتیجه این اتفاق بسته شدن کارخانه‌ها محدود به مدت زمان خاصی نبوده و این احتمال وجود دارد که خطوط تولید تا مدت‌ها به دلیل شیوع این ویروس بسته شوند.

طبق گفته DFC Intelligence، احتمال عدم عرضه کنسول‌های بازی نسل نهم، یعنی PlayStation 5 و Xbox Series X در سال 2020 بسیار زیاد است. این منبع معتقد است که دو سناریو پیش روی این کنسول‌ها قرار دارد؛ نخست آنکه عرضه آنها به سال 2021 واگذار شده و دومین سناریو نیز این است که سونی و مایکروسافت تنها تعداد محدودی از کنسول‌های بازی نسل نهم را روانه بازار کنند. در نتیجه عرضه عمده آنها به سال 2021 موکول شود.

با توجه به گسترش ویروس به کشورهای توسعه یافته، احتمال عدم معرفی این دو کنسول بازی تا پایان سال 2021 بسیار قوی خواهد بود. در این صورت می‌توان گفت که تأثیرات منفی ویروس عجیب کرونا همچنان گریبان گیر دنیای دیجیتال است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار