کد خبر: ۲۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 15
پردازنده سرور Ice Lake در Geekbench مشاهده شد. لیست Geekbench یک پردازنده 32 هسته‌ای (در واقع دو 16 هسته‌ای در پیکربندی دو سوکت) از نسل سرور Intel Ice Lake را نشان می‌دهد.
به گزارش آی تابناک : پردازنده سرور Ice Lake در Geekbench مشاهده شد. لیست Geekbench یک پردازنده 32 هسته‌ای (در واقع دو 16 هسته‌ای در پیکربندی دو سوکت) از نسل سرور Intel Ice Lake را نشان می‌دهد. به نظر این مدل توانسته عملکرد قدرتمندی در برابر EPYC 7702P در Geekbench 4 و سیستم عامل Windows Server 2019 با نصف تعداد هسته‌ها از خود ارائه دهد. با این حال AMD هنوز برتری خود در تعداد هسته را در اختیار دارد که نشان می‌دهد فناوری 10 نانومتری اینتل بازده پایین خواهد داشت. لیتوگرافی 10 نانومتری اینتل طبق اعترافی که خود کمپانی انجام داده، حال و روز خوشی ندارد و ما شاهد هستیم که این شرکت مدت‌هاست قصد دارد معماری خود را به بیش از 4 هسته افزایش دهد. در حقیقت تعداد هسته بالاتر در رده مصرف کننده ممکن است تا زمان عرضه Alder Lake تقریبا در سال آینده عملی نشود. با این حال اوضاع احتمالا در سمت سرور متفاوت خواهد بود.

افشاگر معروف Tum_Apisak نتایج مربوط به Geekbench 4 را پیدا کرده که ظاهرا متعلق به یک چیپ Ice Lake SP Xeon است. این پردازنده البته به شکل دقیق در تست شناسایی نشده اما سرنخ‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند این نتایج مربوط به نسل سرور Ice Lake می‌باشد. در ابتدا شناسه پردازنده آن را به خانواده Ice Lake ربط می‌دهد. سپس حجم حافظه بالا، Windows Server 2019 Datacenter Edition به عنوان سیستم عامل و معماری دو سوکت همگی در سرزمین سرور امکان پذیر هستند.

چیپ سرور Ice Lake ناجی اینتل می‌شود

در حالی که فرکانس بوست 2.8 گیگاهرتز ذکر شده ظاهرا حداکثر فرکانس بوست نیز 3.2 گیگاهرتز است. کلاک پایه احتمالا پایین‌تر از حد انتظار می‌باشد که اشاره به نمونه مهندسی بودن چیپ دارد. از نتایج که در پایین مشخص هستند ما بهبود قابل توجه نسبت به Cascade Lake Xeon 6226 با امتیاز 32937 را در تست چند هسته برای پیکربندی دو سوکت 24 هسته 48 رشته مشاهده می‌کنیم.

این امتیازها ظاهرا از ترکیب دو سوکت AMD EPYC 7702P با 64 هسته 128 رشته بالاتر هستند. با در نظر گرفتن بالاترین امتیاز ما شاهد خواهیم بود که چیپ سرور Ice Lake تقریبا 80.4 درصد افزایش کارایی نسبت به EPYC 7702P با نصف تعداد هسته‌ها ارائه خواهد داد.

یک نکته مهم این است که EPYC امتیازهای بسیار بالاتری در Geekbench 4 نسخه لینوکس حتی با پیکربندی تک سوکت ثبت می‌کند. بنابراین فاکتورهای زیادی این امتیازها را تحت تاثیر قرار می‌دهند و تا زمانی که بنچمارک Geekbench 4 لینوکس Ice Lake سرور را مشاهده نکنیم، نمی‌توانیم جمع بندی درستی داشته باشیم.

AMD همچنان از نظر تعداد هسته برتری دارد (امری که در بخش سرور بسیار مهم است). ما شاهد هستیم که اینتل موفق شده تنها دو 16 هسته را در بخش سرور کنار هم قرار دهد و این یعنی زمان زیادی تا مشاهده یک هیولای 64 هسته‌ای از تیم آبی باقی مانده.

چیپ سرور Ice Lake از 64 خط PCI Express 4.0، حافظه 8 کاناله DDR4 3200 پشتیبانی می‌کند و باید با پردازنده‌های AMD EPYC Milan با معماری Zen 3 و فناوری 7 نانومتر (پلاس) رقابت کند که احتمالا در تاریخ یکسان با سری جدید اینتل عرضه می‌شوند و تا 64 هسته را در اختیار دارند. به هر حال پردازنده سرور Ice Lake در Geekbench عملکردی خوبی از خود بجای گذاشته اما برای نتیجه گیری بسیار زود است.

چیپ سرور Ice Lake
چیپ سرور Ice Lake
چیپ سرور Ice Lake
چیپ سرور EPYC 7702P
چیپ سرور EPYC 7702P
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار