کد خبر: ۲۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 14
به تازگی Zack Nelosn با کانال معروف JerryRigEverything خود در شبکه یوتوب، پس از بررسی مقاومت گلکسی S20 اولترا، به سراغ قطعات درون آن رفته است.
به گزارش آی تابناک : به تازگی Zack Nelosn با کانال معروف JerryRigEverything خود در شبکه یوتوب، پس از بررسی مقاومت گلکسی S20 اولترا، به سراغ قطعات درون آن رفته است. اگر قصد پرداخت ۱۴۰۰ دلار ناقابل برای خرید این گوشی را دارید، شاید بخواهید قبل از نهایی کردن خریدتان بدانید چه تکنولوژی‌هایی درون آن به کار رفته است. 

 

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

در ویدیویی که توسط این کانال به اشتراک گذاشته شده است، ابتدا با استفاده از حرارت بالا و ابزار مخصوص، چسب زیاد موجود که برای جلوگیری از نفوذ آب از بین پنل شیشه‌ای و فریم آلومینیومی به کار رفته، جدا شده و حالا می‌توان به درون این گوشی عظیم الجثه راه پیدا کرد. نکته جالب درباره پنل شیشه‌ای پشت این گوشی، قرار داشتن میکروفون سیستم دوربین در آن بوده که ارتباط آن با برد با استفاده ار پین‌های کانکتور طلایی انجام می‌پذیرد. اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند پد شارژ معناطیسی گلکسی S20 اولترا بوده که از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۹ واتی پشتیبانی می‌کند.

برای ایمنی هر چه بیش‌تر، کانکتور باتری از برد جدا می‌شود و سپس برای باز کردن برد شارژر که این بار قابل تعویض است، باید ابتدا کابل‌های نواری بین برد اصلی و برد شارژ را جدا نمود که کار آسانی محسوب می‌شود. در اسپیکر اصلی این گوشی شاهد استفاده از توپ‌های بسیار ریزی برای تقویت بیش‌تر صدای خروجی آن هستیم. برای محافظت بیشتر در برابر نفوذ آب، در پورت USB تایپ سی این گوشی هم سامسونگ لاستیک قرمز رنگی را به کار برده است. در همین بخش موتور ویبره و مربع شکل این گوشی قابل مشاهده است.

نکته‌ای که درباره برد اصلی این دستگاه بسیار جالب توجه است این است که علاوه بر دو لایه بودن این برد،‌ با وجود داشتن سیستم خنک‌سازی پیشرفته و قوی با محفظه‌های بسیار ریز برای بخار و میعان آب، هیچ خمیر یا پد گرمایی و یا دیگر رساناهای گرمایی در آن استفاده نشده است و چنین چیزی بسیار عجیب به نظر می‌رسد. حالا باید دید که آیا این گوشی بعداً با مشکلات گرمایی خاصی مواجه می‌شود یا خیر.

S20-Ultra-teardown.jpg

در بخش دوربین هم می‌توان فهمید که به غیر از دوربین عمق سنج ToF و نمونه اولترا واید، سنسور اصلی و همچنین مجموعه پریسکوپ کاملاً به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده‌اند. همچنین می‌توان تفاوت اندازه سنسور بسیار بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی را با دیگر نمونه‌های به کار رفته در این مدل به خوبی شاهد بود. با بیرون آوردن مجموعه پریسکوپ گوشی از پوشش فلزی مجموعه دوربین‌ها، می‌توان به جزئیات بسیار جذاب این تکنولوژی نگاه عمیق‌تری انداخت.

ابتدا برای لرزش‌گیری منشور این سیستم از سیم‌پیچی مسی بهره برده شده است. بعد از آن می‌بینیم که سامسنگ مثل یک دوربین DSLR برای فرایند زوم، از حرکت مکانیکی عدسی‌ها استفاده می‌کند و برای انجام این کار هم از سیم‌پیچی‌های دیگری استفاده کرده است. بسیار شگفت‌انگیز است که در عرض یک سال چقدر تکنولوژی پیشرفت کرده است. اما سامسونگ مثل همیشه با تبلیغات غیر واقع‌گرایانه آن را زوم ۱۰۰ برابری معرفی کرده است که اگر این عدد ۱۰ برابر بود بسیار توضیح دقیق‌تری از سخت‌افزار به کار رفته در گوشی محسوب می‌شد. 

دوربین سلفی اما لرزش‌گیر اپتیکال نداشته و بنا به دلایل نامعلومی به محل قرار گیری‌اش چسبیده شده است. حسگر اثر انگشت اولترا سونیک این گوشی هم به دلیل شفاف بودن پنل در قسمت قرار گرفته روی آن، به راحتی با تاباندن نور قابل مشاهده است.

باز هم مثل همیشه سامسونگ تا توانسته از چسب در زیر باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی استفاده کرده که تغویض آن را بسیار سخت و البته خطرناک می‌کند. مدت هاست که تولیدکنندگان مختلف به جای این روش از نوارهای چسب جادویی یا همان Magic Pull Tabs استفاده می‌کنند و بهتر است سامسونگ هم هر چه سریع‌تر به این تکنولوژی مهاجرت کند. 

در آخر هم نکته جالبی درباره مدل مورد بررسی این کانال وجود داشت؛ این گوشی که نسخه کره‌ای گلکسی S20 اولترا به حساب می‌آمد، فضاهای خالی برای قرارگیری آنتن‌های 5G موج میلی‌متری داشت؛ چرا که هنوز در کشور مادری این برند هم این تکنولوژی وجود ندارد. حتی در کشور ایالات متحده هم با وجود عرضه نسخه‌های دارای این آنتن‌ها، تنها در برخی از شهرها و در نقاط محدودی از آن‌ها آنتن‌های مخصوص این فناوری وجود دارند. 





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار