کد خبر: ۲۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 12
مدل‌های خِشت و گِل در صنعت خودروسازی در سال‌های گذشته به یک اصل تبدیل شده بود. مدل‌ خشتی طرح کلی و شکل و شمایل محصول نهایی را در اندازه‌ی واقعی مشخص می‌کرد.
به گزارش آی تابناک : مدل‌های خِشت و گِل در صنعت خودروسازی در سال‌های گذشته به یک اصل تبدیل شده بود. مدل‌ خشتی طرح کلی و شکل و شمایل محصول نهایی را در اندازه‌ی واقعی مشخص می‌کرد. طراحان پیشتر مجبور بودند با توجه به آن در طراحی تصمیم‌گیری می‌کردند. اما آنچه از تغییرات جدید به چشم می‌خورد استقبال بوگاتی از طراحی‌ دیجیتالی به جای استفاده از مدل سنتی خِشت و گِل است.

مدل‌های دیجیتالی با استفاده از ابزار‌های واقعیت مجازی انجام می‌شود. طراحان بجای استفاده از مدل‌های گرانقیمت و بزرگ خشتی از هدست‌های کوچک VR استفاده خواهند کرد. اینکه شرکتی نظیر بوگاتی تصمیم به تغییری اینچنینی زده بحث حال نیست. بیست سال است که بحث تغییر به مدل دیجیتالی در میان است. استفاده و استقبال بوگاتی از طراحی‌ دیجیتالی در زمان طراحی مدل Chiron در سال 2016 کلید خورده است.

استقبال بوگاتی از طراحی‌ دیجیتالی وظهور بیشتر VR در شرکت

استفاده از VR مزایایی برای بوگاتی و احتمالا دیگر خودروسازان خواهد داشت. سیستم طراحی دیجیتالی برخلاف مدل‌های بزرگ خشت و گِل دردسر بازطراحی سخت را حل کرده است. برای این کار تنها نیاز به یک کامپیوتر و هدست واقعیت مجازی داریم. دیگر نیازی به استفاده از مدل‌های خشتی نیست و طراحان تغییرات را با دقت بالا و به صورت آنی و بی دردسر انجام اعمال می‌کنند. همچنین زمان کم انجام با سیستم جدید باعث شده در کل هزینه‌ی بسیار کمی در طراحی خرج شود.

پیشرفت سریع تکنولوژی در زمینه VR و مدلسازی مجازی توانسته تا تغییرات زیادی در صنعت ایجاد کند. اگر پرینتر‌های 3D را در نظر بگیرید میبینیم که روند پیش تولید و نمونه سازی به دقت بالایی رسیده است. این پیشرفت و البته تغییر رویه در خودروسازی زمان انجام کار را تا حد زیادی کاهش داده است. خودروسازان اکنون می‌توانند وقت بیشتری برای بهبود محصولات نهایی خود صرف کنند. البته مدلسازی سه بعدی بسیار ارزانتر است.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار