کد خبر: ۲۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 11
الون ماسک در یک کنفرانس اعتراف کرده نرخ پیشرفت نوآوری های اسپیس ایکس برای سفر به مریخ کند است و او می ترسد قبل از سفر به سیاره سرخ بمیرد.
به گزارش آی تابناک : الون ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس مدتها است که رویای فرود روی مریخ را در سر می پروراند. اما او به تازگی اعتراف کرده می ترسد قبل از برآورده شدن این آرزو بمیرد.

او هنگام سخنرانی در کنفرانس «Satellite 2020» در واشنگتن توضیح داد که پیشرفت شرکت اسپیس ایکس عقب تر از برنامه ریزی ها است. همچنین او اشاره کرد ۱۸ سال طول کشیده تا نخستین افراد برای سفر به مدار زمین آماده شوند.

او در این باره گفت: ما باید نرخ نوآوری را ارتقا دهیم یا باتوجه به روندهای پیشین به طور حتم قبل از آنکه ما به مریخ سفر کنیم، من می میرم.

ماسک در ادامه افزود: اگر نرخ پیشرفت طرح ها بیشتر نشود به طور حتم من قبل از سفر به مریخ مرده ام. ۱۸ سال طول کشید تا نخستین انسان ها به مدار زمین بروند و در آنجا زندگی کنند، ما باید باتوجه به روندهای گذشته نرخ رشد نوآوری را بیشتر کنیم. بدون افزایش قابل توجه نرخ رشد فناوری، نمی توان ایستگاهی روی ماه یا شهرکی در مریخ ساخت. این بزرگترین نگرانی من است.

به نظر می رسد عدم پیشرفت در طرح های این شرکت به ماسک فشار آورده است. او قبلا گفته بود به احتمال ۷۰ درصد او شخصا به سیاره سرخ سفر خواهد کرد.

اکنون چند سالی است که ماسک طرح های خود برای شهرک سازی روی مریخ را برای مردم فاش کرده است. ژانویه گذشته او اعلام کرد تا ۲۰۵۰ میلادی یک میلیون نفر به مریخ می فرستد. همچنین در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز اعلام کرده بود تا ۲۰۲۲ میلادی  دو محموله باری به مریخ می فرستد.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار