کد خبر: ۲۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 11
امروزه تقریباً همه افراد از تبلت و گوشی‌ همراه خود برای ثبت و دخیره تصاویر استفاده می‌کنند. همچنین آن‌ها ابزار مفیدی برای اشتراک گذاری سریع این تصاویر از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا پیام‌رسان‌ها محسوب می‌شوند.
به گزارش آی تابناک : امروزه تقریباً همه افراد از تبلت و گوشی‌ همراه خود برای ثبت و دخیره تصاویر استفاده می‌کنند. همچنین آن‌ها ابزار مفیدی برای اشتراک گذاری سریع این تصاویر از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا پیام‌رسان‌ها محسوب می‌شوند. اما گاهی اوقات شاید یک عکس برای ارسال به آن‌ها کمی حجم بالایی داشته باشد. شاید هم بخواهید تنها قسمتی از یک تصویر را به جای کل آن به اشتراک گذارید. در ادامه با ما در معرفی این ۵ اپلیکیشن کاربردی همراه باشید. 

برای تغییر ابعاد تصاویر گستره وسیعی از نرم‌افزارهای مختلف پیش روی شما قرار دارد؛ چه بخواهید قسمتی از عکس را برش داده و یا ابعاد آن را تغییر دهید. همچنین اپلیکیشن های متفاوتی هم برای کاهش سایز فایل تصاویر وجود دارند:

۱- Pixlr

Screenshot_20200305_160925_com.pixlr_.express.jpg

اپلیکیشن Pixlr از موارد معروف در بین کارابران اندرویدی به حساب می‌آید. این برنامه علاوه بر تغییر ابعاد و برش تصویر، قابلیت‌های متعدد دیگری را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین این برنامه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افراد تازه کار در این زمینه باشد. رابط کاربری و نحوه استفاده از این نرم‌افزار هم ساده و هم قابل فهم است.

Screenshot_20200305_161048_com.pixlr_.express.jpg

صفحه اصلی این اپلیکیشن در زمان باز کردن آن گزینه‌های متعددی را پیش روی شما قرار می‌دهد. می‌توانید از دوربین گوشی برای ثبت تصویر استفاده کرده و سپس با ابزارهای متعدد موجود در Pixlr، آن را ویرایش کنید. در نهایت هم می‌تواند فایل خروجی را بر روی فضای ابری یا حافظه دستگاه خود ذخیره کنید.

این اپلیکیشن امکان ساخت کلاژ از تصاویر را با ارائه قالب‌های متفاوت به کاربران ارائه می‌کند. همچنین بعضی عناصر موجود در این قالب‌ها قابل تزیین هستند. همچنین زمانی که عکس مورد نظرتان را در آن انتخاب می‌کنید، برش دادن آن به راحت‌ترین نحو ممکن انجام می‌پذیرد.

با باز کردن منوی Tools یا همان ابزارها، گزینه‌‌های متعددی ظاهر می‌شوند که اولین آن‌‌ها Crop یا همان برش است. با انتخاب این گزینه، حالت‌های متفاوتی برای برش تصویر نشان داده می‌شود که اولین آن‌ها حالت ابعاد آزاد (Free Mode) بوده و در آن می‌توانید هر قسمتی را که مد نظرتان است انتخاب کنید. البته نسبت‌ ابعاد‌های مختلف و جلوه‌های متنوعی نیز در این بخش در دسترس هستند.

لینک دانلود از Google Play

۲- Adobe Photoshop Express

Screenshot_20200305_162018_com.adobe_.psmobile.jpg

اگر به دنبال نرم‌افزار پیشرفته‌تری در این زمینه هستید، نسخه Express برنامه محبوب Adobe Photoshop را به شما معرفی می‌کنیم. این برنامه فوق العاده برای ویراش تصاویر در دستگاه‌های همراه و با قابلیت‌های بسیار طراحی شده است. با وجود این‌که این نسخه تنها یک اپلیکیشن Native موبایل به حساب می‌آید، اما شرکت ادوبی Adobe تمام ابزار ممکن را برای هرچه بیشتر حرفه‌ای نشان داده شدن ویرایش‌های صورت گرفته بر روی تصاویر در آن جای داده است.

Screenshot_20200305_162037_com.adobe_.psmobile.jpg

درون این برنامه می‌توانید عکس مورد نظرتان را از دستگاه خود، فضای ابری، بخش Adobe asset library و یا حتی Lightroom (اپلیکیشن دیگر ساخت ادوبی) انتخاب کنید. البته می‌توانید از دوربین دستگاه‌تان هم برای ثبت تصاویر و سپس انجام عملیات ویرایش استفاده کنید. زمانی که تصویر مورد نظرتان را انتخاب کرده و وارد بخش ویرایش شوید، در برخورد اول گستره نامحدودی از گزینه‌های متعدد ظاهر می‌شوند. فیلترها،‌ حاشیه‌ها و استیکرهای متفاوتی هم برای جذاب‌تر جلوه دادن تصویر در این بخش موجود هستند.

در بخش برش تصویر هم نسبت‌های ابعاد متفاوتی برای انتخاب قرار دارند که البتی بعضی از آن‌ها بسیار کارآمد هستند. در واقع گزینه‌های معمولی مثل ۱۶:۹ و یا ۶:۴ مثل بقیه رقبا وجود دارند اما آن‌‌چه Photoshop Express را از بقیه متمایز می‌کند، وجود امکان برش خودکار عکس برای استفاده در مقاصد مختلف مثل کاور صفحه حساب فیسبوک، تصویر کانال یوتوب و یا حتی Kindle است. با چنین سطحی از قابلیت‌های منحصر به فرد، نسخه اکسپرس فوتوشاپ گزینه‌ای ایده‌آل برای شما محسوب می‌شود.

لینک لینک دانلود از Google Play

۳- Lit Photo Compress and Resize

Screenshot_20200305_162135_com.vinson.shrinker.jpg

این برنامه برای کاهش حجم،‌ برش و تغییر ابعاد تصاویر و بسیار ساده طراحی شده است. عکس‌های ویرایش شده توسط این نرم‌افزار را به راحتی می‌توانید از طریق ایمیل، واتس‌اپ و غیره برای دیگران ارسال کنید. در بحث ناوبری بین قسمت‌های مختلف هم این برنامه خوب ظاهر شده و تمام امکانات آن در زمان اجرا قابل مشاهده هستند.

Screenshot_20200305_162152_com.vinson.shrinker.jpg

همان طور که گفته شد، این برنامه سه وظیفه اصلی دارد. یکی از آن‌ها قابلیت تغییر ابعاد تصویر به اندازه مورد نظر بوده و همچنین حالت فشرده سازی در این برنامه هم به شما اجازه می‌دهد از لحاظ درصدی یا مقدار بر حسب مگابایت تصاویر را فشرده کنید.

در بخش تغییر ابعاد عکس هم می‌توانید به روش‌های مختلف این کار را انجام دهید؛ به عنوان مثال با روش تعداد پیکسل‌ها که به شما اجازه می‌دهد تا نسبت ابعاد تصویر را ثابت نگه داشته و یا تغییر دهید. همچنین در این بخش می‌توانید فایل نهایی را فشرده کنید.

در آخر هم در قسمت برش این نرم‌افزار اما گزینه‌ها محدود هستند و به غیر از انتخاب نسبت ابعادهای پیشفرض،‌ عمل دیگری نمی‌توانید انجام دهید. در نتیحه اگر با محدود بودن گزینه‌های برش عکس مشکلی ندارید، این برنامه یک انتخاب عالی محسوب می‌شود.

لینک لینک دانلود از Google Play

۴- Codenia Image Size

Screenshot_20200305_162236_de.vsmedia.imagesize.jpg

اپلیکیشن Codenia راهکار ساده و در عین حال کاربردی را برای تغییر سایز عکس‌ها ارائه کرده است. این برنامه از قابلیت‌های مشابه دیگر برنامه‌های هم‌رده بهره می‌برد. همچنین گزینه‌‌های شخصی‌سازی متعددی که با آن‌ها می‌توان تغییرات مختلفی بر روی تصاویر پیاده سازی کرد، در بخش ویرایشگر تصویر آن قرار داده شده است.

Screenshot_20200305_162253_de.vsmedia.imagesize.jpg

نقطه قوت اصلی اپلیکیشن Codenia در عملکرد تغییر سایز آن است. صفحه این نرم‌افزار تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در کنار خود تصویر به شما نمایش می‌دهد. در زیر نوار ابزار برنامه یک قسمت برای نمایش اطلاعات مربوط به عکس اصلی تخصیص داده شده است که در آن ابعاد تصویر اصلی، تاریخ ثبت و مقدار dpi آن قابل مشاهده است.

پایین تر از قسمت اطلاعات عکس اصلی، گزینه‌های کنترل طول و عرض تصویر قرار داشته که تا حداکثر ۶۰۰۰ پیکسل قابل تغییر هستند. می‌توانید مقادیر دلخواه‌تان را وارد کرده و یا از ابعاد پیش‌فرض موجود در منوی پاپ-آپ این قسمت استفاده کنید. همچنین می‌توانید نسبت ابعاد تصویر را قفل کرده تا از به وجود آمدن تغییر در محتوای اصلی تصویر جلوگیری کنید.

در پایین تصویر که خود در وسط صفحه قرار دارد، اطلاعاتی درباره حجم فایل عکس وجود دارد؛‌ این اطلاعات درج شده بسیار مفید هستند چرا که هم حجم عکس اصلی و هم حجم عکس ویرایش شده را نشان می‌دهند. 

لینک لینک دانلود از Google Play

۵- Resize Me

Screenshot_20200305_162345_com.xnview.XnResizeLite.jpg

توسعه دهنده نرم‌افزار معروف XnView در میان کاربران کامپیوترهای شخصی، شرکت XnSoft،‌ اپلیکیشن ویرایش تصویری مشابه XnView با نام Resize Me که ابزار بسیار خوبی برای کاهش حجم فایل تصاویر دارد را برای کاربران موبایل عرضه کرده است. اگر مهم‌ترین دغدغه شما در انتخاب یک اپلیکیشن سادگی در استفاده باشد، قطعا این برنامه تنها نمونه‌ای است که به آن نیاز دارید.

با باز کردن اپلیکیشن می‌توانید تصویر مورد نظرتان را از موارد موجود انتخاب کرده، عکس جدید ثبت کنید و یا دسته‌ای از تصاویر را وارد کنید. دو مورد اول زمانی که تصویر مورد نظر را انتخاب و یا آن را ثبت می‌کنید یکسان هستند. در این قسمت می‌توانید تصویر را به طور عمودی یا افقی برگردانید و یا آن را چرخش دهید.

Screenshot_20200305_162552_com.xnview.XnResizeLite.jpg

برش تصاویر هم در این برنامه بسیار راحت انجام می‌پذیرد. با ابزار برش آزاد و یا انتخاب موراد پیش‌فرض موجود برای نسبت ابعاد مورد نظرتان می‌توانید برش را انجام دهید. در آخر هم برای خروجی گرفتن فهرستی از گزینه‌های مختلف برای ذخیره به همراه درصدی برای مقایسه حجم فایل نهایی با نمونه اصلی موجود است.

بخش تبدیل دسته‌ای تصاویر هم موردی است که این برنامه را از رقبا به خوبی متمایز می‌کند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به راحتی مجموعه‌ای از عکس‌ها را انتخاب کرده و با تعیین ابعاد مورد نظر اقدام به انجام فرایند تبدیل کنید. این ویژگی برای کسانی که می‌خواهند تعداد زیادی از تصاویر را تبدیل کنند،‌ بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

لینک لینک دانلود از Google Play

کدام اپلیکیشن تغییر سایز تصاویر برای شما مناسب‌تر است؟
 اگر در فروشگاه‌های نرم‌افزاری اندرویدی مثل گوگل پلی چرخی زده و به دنبال نرم‌افزار تغییر سایز عکس بگردید،‌ با فهرستی طولانی از نمونه‌هایی که تقریباً همگی یک کار را انجام می‌دهند، مواجه می‌شوید. حال اگر یکی از این ۵ اپلیکیشن نام برده شده را انتخاب و بر روی دستگاه‌تان نصب کنید، علاوه بر تغییر سایز و ابعاد تصاویر، مقداری از فضای ذخیره سازی گوشی خود را هم خالی نگه می‌دارید؛ چرا که این نمونه‌ها تنها برای یک نیاز طراحی نشده و برای هدف‌های متفاوتی کاربرد خواهند داشت.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار