کد خبر: ۲۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 11
به دلیل شیوع ویروس کرونا، این روزها اهمیت نظافت از همیشه بیشتر شده است. علاوه بر نظافت دست‌ها، هر چیزی که را که زیاد با آنها ارتباطیم نیز باید تا جای ممکن ضد عفونی کنیم. گجت‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها جز وسایلی هستند که بسیار در معرض آلودگی هستند و باید بسیار به نظافت آنها اهمیت بدیم.
به گزارش آی تابناک : به دلیل شیوع ویروس کرونا، این روزها اهمیت نظافت از همیشه بیشتر شده است. علاوه بر نظافت دست‌ها، هر چیزی که را که زیاد با آنها ارتباطیم نیز باید تا جای ممکن ضد عفونی کنیم. گجت‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها جز وسایلی هستند که بسیار در معرض آلودگی هستند و باید بسیار به نظافت آنها اهمیت بدیم. نحوه تمیز کردن محصولات الکترونیکی خود مسئله‌ایست که قطعا بسیاری از کاربران با آن درگیرند.

خصوصا کاربران اپل چرا که این کمپانی همواره در گذشته استفاده از مواد ضد عفونی کننده برای تمیز کردن محصولات خود توسط کاربران منع کرده است. اپل تا به امروز به کاربران پیشنهاد می‌کرد که از محصولات پاک کننده برای تمیز کردن نمایشگر محصولات این شرکت استفاده نکنند چرا که مواد شوینده می‌تواند پوشش اولئوفوبیک (دافع روغن) و هیدروفوبیک (دافع آب) نمایشگرها را از بین ببرد. اما اکنون اپل صفحه مربوط به چگونگی تمیز کردن محصولات اپل را در بخش پشتیبانی وب سایت خود بروزرسانی کرده و اطلاعات تازه‌ای را در آن گنجانده است.

کرونا عامل تغییر نحوه تمیز کردن محصولات اپل

اکنون کاربران آیفون می‌توانند با استفاده از الکل ایزوپروپیل 70 درصد یا دستمال مرطوب Clorox سطوح خارجی گوشی خود را با ملایمت تمیز کنند. اپل استفاده از سفید کننده را منع کرده و همچنین کاربران نباید آیفون خود را در هیچ گونه مواد پاک کننده و ضد عفونی کننده فرو کنند و استفاده از دستگاه‌های دمنده بخار نیز ممنوع است.

اپل هیچ اشاره‌ای در مورد اینکه چرا اطلاعات جدیدی را راجع به تمیز کردن محصولات خود به وب سایتش اضافه کرده، نداشته است. اما مطمئنا این موضوع با ویروس COVID-A19 که می‌تواند زمان قابل توجهی بر روی سطوح مختلف شیشه‌ای و فلزی یا پلاستیکی زنده بماند و در صورت لمس محل آلوده، به فرد سالم انتقال پیدا کند مرتبط است. البته همان‌طور که می‌دانید این ویروس توانایی عبور از پوست را ندارد بنابراین اگر فرد با دستان آلوده به ویروس، چشم، بینی یا دهان خود را لمس کند، ویروس می‌تواند منتقل شود.

کاربران محصولات اپل برای ضد عفونی کردن گوشی خود ضمن لحاظ کردن نکاتی مذکور، طبق پیشنهاد کمپانی بهتر است دستگاه خود را از برق جدا کنند، آن را خاموش کنند و با یک دستمال پارچه‌ای میکروفیبر دستگاه‌های خود را تمیز کنند. با توجه به قیمت محصولات اپل، اکیدا توصیه می‌کنیم نحوه تمیز کردن محصولات این شرکت را کاملا جدی بگیرید. Pro Display XDR، گران‌ترین نمایشگر اپل با قیمت 6000 دلار حساسیت بسیار بالایی برای پاک شدن دارد و اپل استفاده از دستمال مخصوصی (که همراه مانیتور تحویل کاربر داده می‌شود) را برای تمیز کردن این محصول توصیه می‌کند.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار