کد خبر: ۲۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 10
ویروس کرونا جامعه جهانی به‌خصوص چین را تحت تأثیر قرار داده است و اثرات منفی این ویروس مرگبار هر روز بیشتر از روز گذشته است. در جدیدترین خبرها از کاهش فروش گوشی در چین به میزان 45 درصد در ماه فوریه یاد شده است.
به گزارش آی تابناک : ویروس کرونا جامعه جهانی به‌خصوص چین را تحت تأثیر قرار داده است و اثرات منفی این ویروس مرگبار هر روز بیشتر از روز گذشته است. در جدیدترین خبرها از کاهش فروش گوشی در چین به میزان 45 درصد در ماه فوریه یاد شده است.

اپل، هوآوی و شیائومی در ماه فوریه افت شدیدی در میزان فروش خود تجربه کردند. به‌طوریکه کوپرتینویی‌ها کمتر از 500 هزار دستگاه در طول ماه فوریه به فروش رسانده‌اند.  این در حالیست که اپل در ماه فوریه سال 2019 میزان 1.27 میلیون دستگاه فروش داشته و این خبر از کاهش 60 درصدی فروش آنها در چین می‌دهد. در مقایسه ماهانه، حتی وضع از این هم بدتر است. این شرکت درست پیش از آغاز سال جدید قمری که در آخرین روزهای ژانویه بود، فروش خوبی داشت و در مجموع 2 میلیون دستگاه در آن ماه به فروش رساند.

کاهش فروش گوشی در چین ادامه دارد

در حالیکه اپل 494,000 دستگاه در ماه قبل به فروش رساند، شرکت‌های چینی از رقم 12.72 میلیون دستگاه فوریه 2019، دوازده ماه بعد به رقم 5.85 میلیون دستگاه رسیدند. آکادمی اطلاعات و فناوری ارتباطات چین گزارش داده است که دلیل اصلی این موضوع تعطیلی کارخانه‌های متعددی در سراسر چین، محدود شدن سفرهای دولتی و تقاضای دولت از شهروندان برای در خانه ماندن بوده است.

موسسات تحقیقاتی مانند IDC و Canalys پیش‌بینی می‌کنند که در سه ماهه اول سال 2020 شاهد کاهش 40 درصد در بازار باشیم. شیوع ویروس کرونا هم در چرخه تولید و هم تقاضای کاربران تأثیرگذار بوده است. دو هفته ابتدایی ماه فوریه برای بازار چین بسیار مهم بود، زمانیکه اپل به‌دلیل نگرانی فروشگاه‌های خود در این کشور را تعطیل کرد. البته الان این فروشگاه‌ها باز هستند اما نه با ظرفیت کامل مانند پیش از بحران کرونا. اپل همچنین مجبور شد به‌دلیل کاهش میزان فروش در چین، در بخش درآمدهای خود تجدید نظر کند.

در هر حال، باید دید که ویروس کرونا چه زمانی ریشه‌کن می‌شود و پس از آن آیا وضعیت به حالت نرمال باز می‌گردد یا خیر.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار