کد خبر: ۲۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 10
Rich Bergman معاون بخش محاسبات و گرافیک AMD اعلام کرده که حداقل یکی از لپ تاپ‌های Ryzen 4000 که به زودی عرضه خواهد شد، عمر باتری 18 ساعته را فراهم می‌کنند، گزارشی که توسط PC World منتشر شده.
به گزارش آی تابناک : Rich Bergman معاون بخش محاسبات و گرافیک AMD اعلام کرده که حداقل یکی از لپ تاپ‌های Ryzen 4000 که به زودی عرضه خواهد شد، عمر باتری 18 ساعته را فراهم می‌کنند، گزارشی که توسط PC World منتشر شده. AMD تایید کرده که پردازنده‌های موبایل جدید خود تا 8 هسته خواهند داشت و عملکرد کلی آنها در لیک‌های مختلف بسیار بالا ارزیابی شده است.

در یک بیانیه در روز تحیلی مالی شرکت در سن فرانسیسکو آقای Bergman ادعا کرد:

ما توانسته‌ایم با محصولات جدید رایزن عمر باتری تا 18 ساعت فراهم کنیم.

البته که ما باید قضاوت‌های خود را به زمانی که مدل‌های مختلف آزمایش شدند، موکول کنیم. اما اگر ادعای Bergman صحیح باشد، این لپ تاپ‌های Ryzen 4000 می‌توانند جزو بهترین مدل‌های حاضر در بازار از نظر طول عمر باتری باشند و تنها لپ تاپ‌های Qualcomm Snapdragon 8cx می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

چیپ‌های 7 نانومتری با عملکرد و طول عمر باتری بالا

چیپ‌های Ryzen 4000 از هسته‌های Zen 2 و فناوری 7 نانومتری بهره می‌برند که به انها اجازه می‌دهد طول عمر باتری بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر فراهم کنند.

AMD توانسته پردازنده‌هایی با تعداد هسته بالاتر از 4 عدد را در توان حرارتی 15 وات نیز ارائه دهد. مشخصا فرکانس پایه و بوست آنها از مدل‌های 45 وات کمتر است اما تفاوت عملکرد در بارهای کاری معمول چندان قابل توجه نیست. اما اگر شما برنامه دارید تا مثلا روی لپ تاپ خود ویدیو تدوین کنید باید بی خیال مدل‌های 15 وات شوید. لپ تاپ‌هایی با توان حرارتی پایین‌تر دچار گلوگاه در بارهای کاری سنگین خواهند بود زیرا به گونه‌‌ای طراحی نشده‌اند تا برای مدل طولانی فرکانس بالایی را به شکل پایدار حفظ کنند.

Ryzen 4000 می‌توانند به AMD کمک کنند تا سهم بازار موبایل خود را افزایش دهد. تولید کنندگان لپ تاپ سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند بخصوص بخاطر کمبود پردازنده‌های اینتل. عملکرد خوب چیپ‌های جدید رایزن در ترکیب با توجه بیشتر کاربران که تیم سرخ در چند سال گذشته بدست آورده می‌تواند به نفع AMD تمام شود.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار