کد خبر: ۲۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 10
تا به امروز کانسپت‌های زیادی را از کنسول بازی سونی پلی استیشن 5 شاهد بوده‌ایم که برخی از آنها ساده و زیبا بوده‌اند و برخی دیگر از طراحی‌های عجیب برخوردار بوده‌اند.
به گزارش آی تابناک : تا به امروز کانسپت‌های زیادی را از کنسول بازی سونی پلی استیشن 5 شاهد بوده‌ایم که برخی از آنها ساده و زیبا بوده‌اند و برخی دیگر از طراحی‌های عجیب برخوردار بوده‌اند. حال باری دیگر شاهد یک طرح مفهومی از کنسول نسل بعد سونی هستیم که به واقع زیبا به نظر می‌رسد.

بر اساس شایعات، قیمت پلی استیشن 5 بالاتر از حدی خواهد بود که انتظارش را داریم، اما اگر این دستگاه از چنین طراحی شاخصی برخوردار باشد، شاید برای کاربران همچنان ارزش خرید داشته باشد. در میان شایعات پر تعداد، به تازگی به لطف افشاگری GameStop متوجه شدیم که کنسول بعدی سونی قادر به پشتیبانی از رزولوشن فوق العاده 8K می‌باشد. بنابراین توان گرافیکی این کنسول احتمالا در حدود 14 ترافلاپس خواهد بود که رقم شگفت انگیزی محسوب می‌شود.

طرح مفهومی جدید و زیبای کنسول بازی سونی پلی استیشن 5

همچنین از نظر مشخصات فنی دستگاه که رسمیت پیدا کرده‌اند، برخورداری از تراشه پردازشی و گرافیکی AMD است. پلی استیشن 5 نیز همچون Xbox Series X از فناوری Ray Tracing برخوردار است. اما همچنان جزئیات زیادی در مورد پلی استیشن 5 وجود دارند که در انتظار اعلان رسمی آنها از سوی سونی هستیم. به طور مثال اصلا نمی‌دانیم که طراحی این کنسول به چه شکل است. اما قدرت تخیل کاربران که بعضا بسیار هم جذاب هستند، باعث شده طراحی‌های مفهومی زیبایی را از این کنسول شاهد باشیم. Concept Creator ویدئویی از یک طرح مفهومی جدید از پلی استیشن 5 آماده کرده که احتمالا همه طرفداران سونی علاقمندند محصول نهایی چنین شکلی داشته باشد.

در این ویدئو ابتدا به پردازنده مبتنی بر ZEN اشاره می‌شود و سپس خود کنسول به نمایش گذاشته می‌شود که از جزئیات جذابی مانند نورپردازی زیر دیسک درایو برخوردار است. سپس نگاهی خواهیم داشت به دسته‌های DualShock 5 که به نمایشگر مجهزند و پایه‌های دسته از جنسی برای جلوگیری از تعریق دستان گیمر برخوردار است. نکته دیگر برخورداری کنترلرهای DualShock 5 در این ویدئو به پورت USB Type-C است. همچنین چندین پورت USB نوع A و C که در قسمت جلویی پنل در ویدئو قابل رویت است.

لوگوی PS5 نیز که در عین سادگی، بر روی کنسول نقش بسته، جلوه زیبایی به دستگاه بخشیده است. زمان زیادی تا رونمایی سونی از پلی استیشن 5 باقی نمانده و امیدواریم که به زودی با این کنسول مورد انتظار ملاقات کنیم. نظر شما در خصوص این طرح مفهومی از کنسول نسل بعدی سونی چیست؟




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار