کد خبر: ۲۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 10
«ماشین های حمل سیب به صورت منظم به دفتر سامسونگ می آمدند و میوه ها در اتاق استراحت کارکنان قرار داده می شدند. همان زمانی که سامسونگ خود را برای نبرد با غول کوپرتینونشین آماده می کرد، کارکنان به خوردن سیب تشویق می شدند.»
به گزارش آی تابناک : «ماشین های حمل سیب به صورت منظم به دفتر سامسونگ می آمدند و میوه ها در اتاق استراحت کارکنان قرار داده می شدند. همان زمانی که سامسونگ خود را برای نبرد با غول کوپرتینونشین آماده می کرد، کارکنان به خوردن سیب تشویق می شدند.»

این بخشی از کتاب در حال چاپ «قیام سامسونگ» است که به مرور نحوه چیره شدن شرکت کره ای بر اپل و نبرد آنها می پردازد. در این کتاب به نقل از یکی مدیران سامسونگ گفته شد: «ما فقط یک هدف داشتیم: شکست اپل. این را جدی می گویم.»

قیام سامسونگ به قلم گزارشگری به نام Geoffrey Cain نوشته شده که در حوزه فناوری آسیا تخصص دارد. اثر وی بر پایه مصاحبه با صدها نفری نوشته شده که به پیشرفت کمپانی کره ای و چالش های آن در این مسیر ارتباط داشته اند. همانطور که از کاور کتاب پیداست اپل در این داستان سهم بسیار بزرگی دارد.

کتاب قیام سامسونگ

قیام سامسونگ قرار است هفته آینده منتشر شود و در آن به نقش سلبریتی ها در جذب خریداران نیز اشاره شده است. یکی از آنها مجری مشهور «الن دی جنرس» است که در سال ۲۰۱۴ و حین اجرای مراسم اسکار با ثبت سلفی توسط گوشی گلکسی نوت به محبوبیت سامسونگ نه فقط در آمریکا بلکه کل دنیا کمک کرد.

در این کتاب اما نویسنده فاش می کند که الن در واقع کاربر آیفون بوده و برای ثبت این عکس کارکنان سامسونگ ناچار شده اند نحوه کار با گلکسی را به وی آموزش دهند. هدف آنها از این کار تغییر این نگرش بوده که افراد ثروتمند و مشهور همگی از آیفون استفاده می کنند.

دیگر نکته جالبی که در این کتب افشا شده نحوه انتخاب نام گلکسی برای گوشی های کمپانی کره ای است. آنطور که Cain می گوید این نام از بطری شراب ۹۵ دلاری کالیفرنیایی الهام گرفته شده که به مذاق یکی از مسئولان شرکت خوش آمده بود. دیگر مدیران سامسونگ هم با دلنشین بودن کلمه گلکسی موافق بوده اند.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار