بر اساس ساختار سخت افزاری و کامپیوتری، در بسیاری از تجهیزات دیجیتالی، پردازش صدا توسط پردازنده و یا تراشه اصلی صورت میگیرد. این اقدام میتواند تا حدودی باعث درگیری پردازنده شده و باری بر روی دوش آن باشد. کنسولهای بازی پیشین مانند Xbox One و PlayStation 4 فاقد تراشه صوتی مجزا بوده و پردازش صدا در آنها به وسیله SOC اصلی صورت میگرفت. اینک مایکروسافت یک خبر جالب توجه را در زمینه کنسول بازی Xbox Series X منتشر کرده است.
چند توسعه دهنده بازیها به تازگی اعلام کردهاند که مایکروسافت با استفاده از یک تراشه صوتی مجزا، بار پردازش صدا را از روی تراشه اصلی برداشته و به توسعه دهندگان اعلام کرده است که میتوانند تمام قدرت APU را برای پردازش بازی مورد استفاده قرار دهند. برنامه نویسان از این مسئله خوشحال خواهند شد چرا که نه تنها بخش بیشتری از پردازنده آزاد خواهد بود، بلکه پردازش صدا با یک تراشه اختصاصی کار آنها را سادهتر خواهد کرد.
همچنین صحبتهایی از یک شتاب دهنده سخت افزاری در Xbox Series X به میان آمده است که در حال حاضر جزئیات چندانی از این موضوع در دست نیست. امکان ایجاد شاخههای بیشتر صوتی، تقویت کانالها با جزئیات بیشتر و در نهایت دریافت صدایی بهتر و متنوع، میتواند از ویژگیهای استفاده از یک تراشه اختصاصی صوتی باشد. پیشتر سونی نیز تأیید کرده بود که پلی استیشن 5 به سیستم صوتی سه بعدی مجهز است.
منبع : شهر سخت افزار