کد خبر: ۲۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 09
اگر چه «پردازش‌های صوتی» جزو پردازش‌های سنگین به شمار نمی‌روند، اما به هر حال بخشی از CPU و یا حتی تراشه داخلی کارت گرافیک و APU را به خود اختصاص می‌دهند.
به گزارش آی تابناک : اگر چه «پردازش‌های صوتی» جزو پردازش‌های سنگین به شمار نمی‌روند، اما به هر حال بخشی از CPU و یا حتی تراشه داخلی کارت گرافیک و APU را به خود اختصاص می‌دهند. زمانی که پای صدای Dolby به میان بیاید، این پردازش به مراتب سنگین‌تر خواهد شد. اینک مایکروسافت یک خبر خوشحال کننده در این زمینه را منتشر کرده است که در ادامه شاهد آن خواهیم بود.

بر اساس ساختار سخت افزاری و کامپیوتری، در بسیاری از تجهیزات دیجیتالی، پردازش صدا توسط پردازنده و یا تراشه اصلی صورت می‌گیرد. این اقدام می‌تواند تا حدودی باعث درگیری پردازنده شده و باری بر روی دوش آن باشد. کنسول‌های بازی پیشین مانند Xbox One و PlayStation 4 فاقد تراشه صوتی مجزا بوده و پردازش صدا در آنها به وسیله SOC اصلی صورت می‌گرفت. اینک مایکروسافت یک خبر جالب توجه را در زمینه کنسول بازی Xbox Series X منتشر کرده است.

xbox_specs-02.jpg

چند توسعه دهنده بازی‌ها به تازگی اعلام کرده‌اند که مایکروسافت با استفاده از یک تراشه صوتی مجزا، بار پردازش صدا را از روی تراشه اصلی برداشته و به توسعه دهندگان اعلام کرده است که می‌توانند تمام قدرت APU را برای پردازش بازی مورد استفاده قرار دهند. برنامه نویسان از این مسئله خوشحال خواهند شد چرا که نه تنها بخش بیشتری از پردازنده آزاد خواهد بود، بلکه پردازش صدا با یک تراشه اختصاصی کار آنها را ساده‌تر خواهد کرد.

همچنین صحبت‌هایی از یک شتاب دهنده سخت افزاری در Xbox Series X به میان آمده است که در حال حاضر جزئیات چندانی از این موضوع در دست نیست. امکان ایجاد شاخه‌های بیشتر صوتی، تقویت کانال‌ها با جزئیات بیشتر و در نهایت دریافت صدایی بهتر و متنوع، می‌تواند از ویژگی‌های استفاده از یک تراشه اختصاصی صوتی باشد. پیش‌تر سونی نیز تأیید کرده بود که پلی استیشن 5 به سیستم صوتی سه بعدی مجهز است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار