کد خبر: ۲۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 09
داده‌های استیم نشان می‌دهند که AMD همچنان در حالت تصاحب سهم بازار پردازنده بیشتری است. تیم سرخ سهم خود در سیستم‌هایی که از ویندوز و لینوکس استفاده می‌کنند را افزایش داده اگر چه که اینتل همچنان سهم بزرگی را در اختیار دارد.
به گزارش آی تابناک : داده‌های استیم نشان می‌دهند که AMD همچنان در حالت تصاحب سهم بازار پردازنده بیشتری است. تیم سرخ سهم خود در سیستم‌هایی که از ویندوز و لینوکس استفاده می‌کنند را افزایش داده اگر چه که اینتل همچنان سهم بزرگی را در اختیار دارد. با این حال AMD به شکل مداوم تسلط اینتل در این بازار خاص را کاهش داده که به موفقیت چیپ‌های Zen 2 اشاره می‌کند.

جدیدترین بررسی سخت افزاری و نرم افزای استیم ممکن است چندان در زمینه کارت گرافیک برای AMD خوشایند نبوده باشد اما در جدول استفاده از پردازنده مرکزی اوضاع برای تیم سرخ بسیار خوب بوده. جدول استیم در ماه سپتامبر سال 2018 نشان می‌داد که اینتل 83.5 درصد از سهم را در اختیار دارد در حالی که AMD توانسته بود 16.5 درصد سهم کسب کند. اما Zen 2 واقعا فوق العاده بود و به شرکت کمک کرده تا سهم بیشتری از اینتل کسر کند.

افزایش سهم بازار حتی بیشتر در پلتفرم لینوکس

اعداد و ارقام فعلی نشان می‌دهند که حالا اینتل سهم 78.18 درصدی در اختیار دارد و 21.82 درصد سهم به AMD اختصاص یافته و به نظر می‌رسد که این روند همچنان به کام کمپانی سرخ ادامه خواهد داشت. کاربرانی با سیستم‌های لینوکس ظاهرا حتی بیشتر از چیپ‌های رایزن استقبال کرده‌اند زیرا 72.56 درصد سهم به اینتل و 27.44 درصد به AMD اختصاص دارد. AMD سهم خود را در هر دو دسته سیستم‌های لینوکس و ویندوز افزایش داده است.

البته که هنوز تفاوت زیادی در سهم اینتل و AMD وجود دارد اما زمانی وجود داشت که بسیاری اعتقاد داشتند AMD هیچوقت نمی‌تواند یک رقیب واقعی در بازار پردازنده مرکزی برای اینتل باشد. اما سری Ryzen 3000 چنین تفکری را کاملا کنار زده و حالا همه باور دارند که آنها می‌توانند حتی از رقیب نیز بهتر باشند و البته که سری Ryzen 4000 نیز تهدیدی جدی‌تر برای اینتلی خواهد بود که همین حالا نیز سهم بازار خود را بیشتر و بیشتر از دست رفته می‌بیند. لازم به ذکر است داده‌های استیم نشان می‌دهند که نتایج فوق تا ماه فوریه 2020 هستند.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار