کد خبر: ۲۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 07
راستش را بخواهید شاید هیچ کس شایعه‌ی چند ماه پیش درباره‌ی عرضه‌‌ی زودتر گوشی تاشوی جدیدی از سامسونگ که حتی اسم مشخصی هم نداشت از سری گلکسی اس که در آن زمان به نام S11 شناخته می‌شد را باور نمی‌کرد.
به گزارش آی تابناک : راستش را بخواهید شاید هیچ کس شایعه‌ی چند ماه پیش درباره‌ی عرضه‌‌ی زودتر گوشی تاشوی جدیدی از سامسونگ که حتی اسم مشخصی هم نداشت از سری گلکسی اس که در آن زمان به نام S11 شناخته می‌شد را باور نمی‌کرد. اما حالا جالب است بدانید که در حال حاضر تقاضا برای گلگسی Z Flip بسیار بیش‌تر است. 

اما الآن در حالی که هنوز منتظر عرضه‌ی جهانی خانواده گلکسی اس ۲۰ در روز جمعه هستیم، بسیاری از افراد توانسته‌اند طی دو هفته گذشته با گلکسی Z Flip کار کنند. سامسونگ توانسته چنین موفقیتی را با فروش‌های محدود اولیه و چند مرتبه شارژ مجدد این محصول از تاریخ ۲۵ بهمن تا به الآن به دست بیاورد.

البته که سامسونگ گلکسی Z Flip گوشی بی نقص و خوش قیمتی نیست اما به نظر می‌رسد ابعاد این گوشی در حالت باز و بسته و همچنین کیفیت ساخت بهترش نسبت به مدل آزمایشی گلکسی فولد در سال گذشته، باعث تقاضای بالا و غیر منتظره‌ای برای آن شده‌اند. طبق گزارشات سامسونگ قصد دارد تا تولید گلکسی Z Flip را افزایش دهد و به فروش بیشتری از آنچه تعیین کرده بود، برسد.

Galaxy-Z-Flip-camera.jpg

گلکسی Z Flip تا چقدر می‌تواند فروش داشته باشد؟
گوشی تاشوی گلکسی فولد به دلیل مشکلات مربوط به کیفیت ساخت و نگرانی‌های متعدد در این باره نتوانست به فروش ۱ میلیونی دست پیدا کند. اما به نظر می‌رسد گلکسی Z Flip به راحتی می تواند به این مهم دست پیدا کند و احتمالاً زودتر از آنی که فکرش را کنید این اتفاق می‌افتد.

طبق گزارش Digitimes از منابعی که خواسته‌اند نام‌شان فاش نشود، پیش بینی شده است که این گوشی تاشوی عمودی بتواند تا اوایل فرودین ماه در خود کشور کره ۱۰۰٬۰۰۰ واحد فروش داشته باشد. با این تعداد می‌توان فروش ۵۰۰٬۰۰۰ عددی را برای این مدل در جهان انتظار داشت که تا انتهای سال میلادی می‌تواند به فروشی بین دو تا دو و نیم میلیونی هم برسد.

Samsungs-Galaxy-Z-Flip-is-selling-like-hotcakes-unlike-the-Galaxy-S20-series.jpg

البته باید دانست که این آمار و ارقام پیش بینی شده بسیار محافظ کارانه است چرا که در بهترین حالت می‌توان انتظار فروش پنج میلیونی را تا انتهای سال ۲۰۲۰ داشت. البته برای تحقق چنین هدفی سامسونگ باید فروش این گوشی را در چین، جایی که هواوی در آن بیشترین فروش را دارد، بالاتر ببرد. اما گلکسی Z Flip قیمت به مراتب پایین‌تری نسبت به هواوی Mate X و Mate Xs دارد و از آن طرف هم شیوع ویروس کرونا به علاوه‌ سهم بسیار جزئی‌اش در این بازار، مانع افزایش فروش در چین هستند.

در آن سوی کره‌ زمین و در کشورهایی مثل ایالات متحده هم به دلیل عرضه محدود این گوشی، سفارشات ثبت شده از تاریخ ۸ فروردین ۹۹ قابل تحویل هستند. سامسونگ اعلام کرده که تولید گلکسی Z Flip را افزایش می‌دهد تا بتواند پاسخ‌گوی تقاضای بالای آن باشد.

Galaxy-Z-Flip-money.jpg

باید دانست که تولید و عرضه گوشی‌های تاشو برای جلوگیری از کمبود در بازار، بسیار سخت‌تر از تنها تولید پنل‌های تاشو است. عرضه‌ بالای گلکسی Z Flip شاید بتواند فروش ناامید کننده سری اس ۲۰ را جبران کند چون همان‌‌طور که می‌دانیم علت فروش پایین آن‌ها چیزی غیر از ویروس کرونا است که تحلیل‌گران اعلام کرده‌اند.

البته که مقایسه‌ تقاضا بین خانواده گلکسی اس ۲۰ و گلکسی Z Flip به هیچ وجه عادلانه نیست و از این رو سامسونگ هم فروش بیشتری را برای این گوشی پیش بینی کرده و برای تأمین آن برنامه ریزی کرده است.

بر هیچ کس پوشیده نیست که مدل های تاشو آینده دنیای گوشی‌های همراه هستند. طبق گزارشات متعدد سامسونگ تلاش می‌کند این آینده را هر چه سریع‌تر به واقعیت تبدیل کند و از جمله این اقدامات می‌توان به کار بر روی دنباله گلکسی فولد و چهار برابر کردن ظرفیت تولید پنل‌های تاشوی خودش اشاره کرد. این ظرفیت تولید از تعداد ۲۶۰٬۰۰۰ پنل در هر ماه به ۶۰۰٬۰۰۰ عدد تا اواسط خرداد ماه رسیده و تا پایان سال میلادی به ۱ میلیون ماهانه هم می‌رسد.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار