کد خبر: ۲۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 07
سامسونگ و اپل هر سال در رقابت شدیدی با یکدیگر شرکت می‌کنند اما تنها یک برنده از میان هر دو دستگاه پرچمدار این دو کمپانی انتخاب می‌شود. تست‌های زیادی برای انجام بر روی تلفن‌های همراه وجود دارد، یکی از نمونه‌های آن، مقاومت در برابر ضربه است که نشان می‌دهد هر کمپانی تا چه حد به طراحی و کیفیت ساخت دستگاه خود اهمیت داده است.
به گزارش آی تابناک : سامسونگ و اپل هر سال در رقابت شدیدی با یکدیگر شرکت می‌کنند اما تنها یک برنده از میان هر دو دستگاه پرچمدار این دو کمپانی انتخاب می‌شود. تست‌های زیادی برای انجام بر روی تلفن‌های همراه وجود دارد، یکی از نمونه‌های آن، مقاومت در برابر ضربه است که نشان می‌دهد هر کمپانی تا چه حد به طراحی و کیفیت ساخت دستگاه خود اهمیت داده است. مقاومت گلکسی اس 20 الترا و آیفون 11 پرو مکس یکی از نمونه‌های بارز تست کیفیت ساخت کمپانی سامسونگ و اپل است.

همانطور که می‌دانید کمپانی اپل بجای استفاده از آلومینیوم، از استیل برای قاب دور دستگاه‌های خود استفاده می‌کند و همین موضوع باعث مقاومت بالاتر بدنه دستگاه نسبت به دستگاه‌هایی می‌شود که جنس بدنه آن‌ها از آلومینیوم است. استفاده از استیل باعث می‌شود تا دستگاه در زمان برخورد با سطح زمین در صورت افتادن، کمتر خورده و حالت خود را از دست بدهد اما این موضوع کاملا درمورد آلومینیوم فرق می‌کند و خوردگی در این فلز بالاتر است.

آیفون 11 پرو مکس و گلکسی اس 20 الترا

به غیر از این مورد، شیشه محافظ استفاده شده برای گلکسی اس 20 الترا، گوریلا گلس 6 می‌باشد که از مقاومت بالایی برخوردار است و با مهندسی انجام شده بر روی این دستگاه باید دید که قسمت پلاستیکی موجود در بین شیشه نمایشگر و بدنه تا چه مقدار می‌تواند جلوی ضربه به سطح شیشه را بگیرد.

شیشه نامشخص:

برخلاف سامسونگ، اپل شیشه استفاده شده برای آیفون 11 پرو مکس را مشخص نکرده است اما به گفته کمپانی اپل، این شیشه سخت‌ترین شیشه موجود در بین تلفن‌های همراه است که اگر این موضوع درست باشد باید شاهد مقاومت خوبی از سوی اپل در زمینه ضربه به شیشه پشت دستگاه باشیم. این مورد برای بخش نمایشگر دستگاه نیز صدق می‌کند و اپل شیشه استفاده شده در بخش نمایشگر دستگاه را نیز مشخص نکرده است و تنها راه متوجه شدن مقاومت آن با تست و آزمایش می‌باشد.

اما به صورت کلی نباید تفاوت خاصی میان شیشه استفاده شده در آیفون 11 پرو مکس و گلکسی اس 20 الترا باشد. از آنجایی که مقاومت گلکسی اس 20 الترا و آیفون 11 پرو مکس به عبارتی مقایسه کیفیت ساخت دو دستگاه 1000 دلاری است این موضوع یک معیار جدی برای کسانی است که قصد خرید یکی از این دو دستگاه را دارند.

PhoneBuff یکی از یوتیوبر‌های معروف در زمینه تست دستگاه‌های موبایلی در بخش‌های مختلف است، شاید آن را با تست‌های بازوی رباتی بشناسید اما این فرد به غیر از انجام Speed Test بین دستگاه‌های مختلف و مشخص کردن برنده بین آن‌ها، به تست مقاومت آن‌ها در برابر ضربه نیز می‌پردازد و خوشبختانه در این بخش نیز به جای استفاده از دست، از بازوی رباتی استفاده می‌کند تا شرایط در یکسان‌ترین حالت ممکن باشند. EverythingApplePro نیز یکی دیگر از افرادی است که به تازگی تست خود را از دو دستگاه قرار داده است و امیدواریم از دیدن این تست نیز لذت ببرید.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار