کد خبر: ۲۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 07
با افزایش نگرانی ها در مورد شیوع کرونا ویروس جدید در آمریکا آمازون، فیسبوک، گوگل و مایکروسافت همگی از کارکنان خود در سیاتل خواسته اند که از خانه کار کنند.
به گزارش آی تابناک : اوایل همین هفته، تست کرونای یکی از کارکنان آمازون در سیاتل مثبت از آب در آمد و در روز چهارشنبه نیز فیسبوک اعلام کرد یکی از پیمانکارانی که در دفاتر این شرکت واقع در سیاتل کار می کند به کووید ۱۹ دچار شده است.

فیسبوک در واکنش به این اتفاق اعلام کرد کارخانه ای که این فرد آخرین بار از آن بازدید کرده را تا پایان هفته تعطیل می کند. این شرکت در بیانیه ای پیرامون این تصمیم اعلام کرد:

ما به کارمندان خود خبر داده ایم و تصمیم داریم به توصیه مقامات بهداشتی کشور برای اولویت دادن به سلامت و ایمنی آنها عمل کنیم.

هر دوی این شرکت ها (یعنی فیسبوک و آمازون) حالا از کارکنان خود در منطقه سیاتل درخواست کرده اند که تا پایان ماه میلادی جاری از خانه کار کنند.

یکی از سخنگویان آمازون نیز در این باره گفت:

ما به کارکنان خود در سیاتل توصیه کرده ایم که در صورت امکان تا پایان ماه میلادی کارهایشان را از منزل انجام بدهند.

گوگل نیز از کارکنان خود در واشنگتن درخواست کرده که اگر موقعیت شغلی شان اجازه می دهد از منزل کار کنند. به گفته یکی از سخنگویان گوگل این سیاست در مورد افرادی که در منطقه خلیج کالیفرنیا کار میکنند نیز اعمال می شود.

مایکروسافت هم دستورالعمل های مشابهی را برای کارکنانش وضع کرده است و اعلام کرده که اگر امکان کار از منزل ندارند و ضروریست که در محل شرکت حاضر شوند باید دست کم ۱.۸ متر از همکارانشان فاصله بگیرند و جلسات کاری رو در رو را تا حد ممکن کوتاه کنند.

این شرکت روز چهارشنبه همین هفته اعلام کرد که دو نفر از کارکنانش (یکی در مایکروسافت و دیگری در لینکدین) در واشنگتن به کرونا ویروس جدید مبتلا شده اند.

سخنگویان مایکروسافت در این باره گفت:

ما با مقامات بهداشتی کشور وارد همکاری شده ایم تا پشتیبانی لازم را برای همکاران خود فراهم کنیم.

کووید ۱۹ تاکنون ۱۲ نفر را در آمریکا به کام مرگ کشانده است که از این تعداد شمار زیادی در واشنگتن بوده اند. بالغ بر یکصد نفر نیز تاکنون در خاک این کشور به بیماری یاد شده مبتلا گردیده اند.

در سراسر جهان نیز ابتلای قطعی ۹۷ هزار نفر به کرونا ویروس جدید تایید شده و تاکنون ۳۴۰۰ نفر نیز به خاطر بیماری جان باخته اند که این تعداد مرگ غالبا در چین رخ داده است.

گفتنی است بدنبال شیوع کرونا ویروس جدید، هرگونه مصرف یا پرورش حیوانات وحشی با هدف خوردن گوشت آنها تا اطلاع ثانوی در چین ممنوع اعلام شده است.






منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار