کد خبر: ۲۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 05
دانشمندان به زودی توسط ابزار جدیدی به مطالعه زیست فرازمینی خواهند پرداخت چرا که گروهی از دانشمندان در حال توسعه تلسکوپ‌های جدیدی به نام "پانوستی"(PANOSETI) هستند.
به گزارش آی تابناک : تیمی از اخترشناسان "دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو"، "دانشگاه کالیفرنیا برکلی"، "دانشگاه رصدخانه کالیفرنیا"، "دانشگاه هاروارد" و "موسسه فناوری کالیفرنیا" در حال ساخت تلسکوپ‌های جدیدی برای بررسی "زیست فرازمینی"(extraterrestrial life)، پدیده‌های نجومی جدید و سیگنال‌هایی از فضای عمیق هستند.

 اخیراً پژوهشگران نصب نمونه اولیه دو تلسکوپ برای تصویربرداری از کل آسمان را در "رصدخانه لیک" در نزدیکی سن خوزه، کالیفرنیا، به پایان رسانده‌اند. این دو تلسکوپ از صدها تلسکوپی هستند که قرار است دانشمندان طی پروژه‌ای به نام "پانوستی" توسعه دهند.

به گفته اخترشناسان این تلسکوپ‌ها به صورت دوتایی ساخته می‌شوند تا بتوانند یک منطقه خاص را بهتر پوشش دهند. دو فناوری خاص در این تلسکوپ‌ها به کار رفته است که می‌توان به یک لنز پلاستیکی سبک نوآورانه که مشابه صفحات فرنل در فانوسهای دریایی است اشاره کرد که می‌تواند نور مادون قرمز را متمرکز کند. فناوری‌ دیگر، آشکارسازهای بسیار سریع مادون قرمز است.

قطر هر تلسکوپ یک و نیم فوت است و دارای میدان دید بسیار گسترده ۱۰ درجه در ۱۰ درجه است. این تیم همچنین در حال توسعه چند دوربین پیشرفته برای هر تلسکوپ هستند که می‌تواند دقیقاً هنگام رسیدن هر فوتون را اندازه‌گیری کند.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار