کد خبر: ۲۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 05
رویترز به تازگی اعلام کرده که اسنادی فاش شده و با بررسی آنها به نتیجه دور زدن تحریم ایران توسط هوآوی رسیده است. این مدارک نشان می‌دهد که هوآوی در سال 2010 تجهیزات کامپیوتری که توسط شرکت هیولت پاکارد (HP) ساخته شده است را به بزرگترین اپراتور موبایلی ایران ارسال کرده است.
به گزارش آی تابناک : رویترز به تازگی اعلام کرده که اسنادی فاش شده و با بررسی آنها به نتیجه دور زدن تحریم ایران توسط هوآوی رسیده است. این مدارک نشان می‌دهد که هوآوی در سال 2010 تجهیزات کامپیوتری که توسط شرکت هیولت پاکارد (HP) ساخته شده است را به بزرگترین اپراتور موبایلی ایران ارسال کرده است. این اسناد مدارک محکمی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هوآوی در نقض تحریم‌های تجاری ایران دست داشته است. در صورتیکه مقامات آمریکایی این اسناد را تأیید کنند، شرکت چینی احتمالاً مورد مجازات سختی توسط آنها قرار خواهد گرفت.

دور زدن تحریم ایران توسط هوآوی

در اوایل سال گذشته، ایالات متحده هوآوی را به نقض تحریم‌های ایران و سرقت اسرار تجاری متهم کرد. وزارت دادگستری اخیراً اتهام سرقت تجاری را نیز به پرونده اضافه کرده و مدیر ارشد مالی هوآوی، خانم منگ وانژو هم با اتهام جداگانه‌ای برای دور زدن تحریم‌های ایران روبه رو است.

هوآوی البته ایالات متحده را به این متهم کرده است تا با استفاده از تمام قدرت خود تلاش می‌کند تا به یک شرکت خصوصی ضربه بزند. اما یافته‌های جدید ممکن است این بار برای هوآوی دردسر ساز شود. اسناد تازه بدست آمده همچنین نشان می‌دهد که شرکت Panda International Information Technology در تجهیز ایران به سخت‌افزار و نرم‌های تحریم شده نقش مهمی داشته است. طبق گزارش رویترز، پاندا اینترنشنال همکاری دیرینه‌ای با هوآوی دارد و توسط یک شرکت دولتی چینی مدیریت می‌شود.

سخنگوی هوآوی در واکنش به این موضوع به رویترز گفته است:

"باتوجه به روند دادرسی حقوقی، برای هوآوی اظهار نظر در این زمان مناسب نیست. هوآوی متعهد است که در کشورها و مناطقی فعالیت کند که قوانین و مقررات مربوط به صادرات و تحریم‌های سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا رعایت می‌شود.”

در صورتی که اسناد رویترز موثق بوده باشد، اتهامات وزارت دادگستری به هوآوی قابل اثبات خواهد بود و این مشکلی اساسی‌تر از وضعیت فعلی برای آنها ایجاد خواهد کرد.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار