کد خبر: ۲۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 04
یک منبع داخلی مطمئن اطلاعات بسیار جذابی را از کنسول‌های نسل بعد به اشتراک گذاشته است. به نظر می‌رسد نسخه‌های Pro (یا هر نام دیگری) از کنسول‌های پلی استیشن 5 و Xbox Series X وجود دارند. ظاهرا قدرت گرافیک پلی استیشن 5 (نسخه پایه) نزدیک به 9 ترافلاپ خواهد بود در حالی که نسخه Pro توانی نزدیک به 12 ترافلاپ نسخه قدرتمند Xbox Series X خواهد داشت.
به گزارش آی تابناک : یک منبع داخلی مطمئن اطلاعات بسیار جذابی را از کنسول‌های نسل بعد به اشتراک گذاشته است. به نظر می‌رسد نسخه‌های Pro (یا هر نام دیگری) از کنسول‌های پلی استیشن 5 و Xbox Series X وجود دارند. ظاهرا قدرت گرافیک پلی استیشن 5 (نسخه پایه) نزدیک به 9 ترافلاپ خواهد بود در حالی که نسخه Pro توانی نزدیک به 12 ترافلاپ نسخه قدرتمند Xbox Series X خواهد داشت.

زمان چندانی نمی‌گذرد که مایکروسافت کمی از جزئیات کنسول نسل بعدی Xbox Series X را اعلام کرد . یکی از مشخصات اصلی قدرت محاسباتی 12 ترافلاپی مربوط به پردازنده گرافیکی کنسول بود. با این حال با توجه به یک کاربر NeoGAF با نام VFXVeteran کنسول XSX مورد اشاره نسخه بالا رده بود و یک مدل پایه با مشخصات پایین‌تر نیز وجود دارد. در حقیقت این منبع اعلام کرده که نسخه پایه و Pro برای هر دو کنسول XSX و PS5 عرضه خواهد شد.

قیمت 600 دلاری برای مدل‌های Pro

در بحث PS5 به نظر می‌رسد مدل پایه از گرافیک خوبی با توان محاسباتی 9 ترافلاپ بهره می‌برد که یعنی نسخه Pro قدرتی (احتمالا) نزدیک به اعداد ادعا شده از سوی مایکروسافت برای XSX دارد. همین کاربر همچنین ادعا کرده که نسخه پایه و پرو کنسول‌ها به شکل همزمان منتشر می‌شود تا یک چرخه عمر کامل برای هر دو در نظر گرفته شده و کاربران نیز انتخاب‌های گسترده‌تری در اختیار داشته باشند. شایعات درباره یک PS5 Pro چند ماهی بود که منتشر می‌شدند اما این اخبار جدید ایده عرضه دو کنسول توسط سونی را قوت می‌بخشد.

مشخصا نسخه‌های پرو از PS5 و XSX گران‌تر از مدل‌های پایه خواهند بود. VFXVeteran حدس می‌زند که قیمت مدل‌های بالا رده در حدود 600 دلار باشد که منطقی به نظر می‌رسد اگر نسخه‌های پایه قیمتی زیر 500 دلار داشته باشند. هیچ عددی برای قدرت گرافیک پلی استیشن 5 پرو منتشر نشده اما شایعات به قدرت 12 ترافلاپی اشاره دارند که یعنی کنسول نسل بعد سونی از نظر مشخصات (حداقل گرافیک) با XSX Pro رقابت یکسانی خواهد داشت.





منبع : سخت افزار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار