کد خبر: ۲۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 04
با وجود حضور اندروید 10 بر روی درصد بالایی از تلفن‌های همراه موجود در بازار، برخی از نرم افزار‌ها قادر به تنظیم تم خود به صورت اختصاصی نیستند. گوگل پلی استور نیز یکی از برنامه‌های گفته شده می‌باشد که بنابر تنظیمات سیستمی، رنگ و تم خود را تغییر می‌دهد و خبری از تنظیم تم اختصاصی برای آن نیست.
به گزارش آی تابناک : با وجود حضور اندروید 10 بر روی درصد بالایی از تلفن‌های همراه موجود در بازار، برخی از نرم افزار‌ها قادر به تنظیم تم خود به صورت اختصاصی نیستند. گوگل پلی استور نیز یکی از برنامه‌های گفته شده می‌باشد که بنابر تنظیمات سیستمی، رنگ و تم خود را تغییر می‌دهد و خبری از تنظیم تم اختصاصی برای آن نیست. حال مشخص شده است که تم سیاه گوگل پلی استور به زودی به صورت جداگانه با ارائه یک بروزرسانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

فروشگاه گوگل پلی بزرگترین قلب نرم افزاری اندروید به حساب می‌آید که بعد از سیستم عامل Android، بهترین ویژگی‌ها و بهینه‌ترین حالت را برای خود دارد. یکی از بزرگترین قابلیت‌هایی که با اندروید 10 به تمامی گوشی‌های دارنده این نسخه از اندروید داده شد، ویژگی Dark Mode بود. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا از طریق تنظیمات دستگاه، کل تم برنامه‌های پشتیبانی شده خود را از سفید به سیاه تغییر دهید.

اما متاسفانه خیلی از نرم افزار‌ها طبق گزینه‌ای که در تنظیمات دستگاه انتخاب شده است، تم خود را انتخاب خواهند کرد و همین موضوع برای گوگل پلی استور نیز صدق می‌کند. به همین دلیل به گفته گوگل با ارائه یک بروزرسانی کاربران قادر خواهد بود تا تم سیاه گوگل پلی استور را حتی از طریق تنظیمات این برنامه نیز انتخاب کنند و دیگر تفاوتی در خصوص تنظیمات انتخاب شده نیست و حتی با وجود تنظیم شدن دستگاه بر روی حالت Dark Mode نیز قادر خواهید بود تا برنامه را در حالت Light Mode قرار دهید.

بنابر گزارش رسیده از استفاده کنندگان دستگاه‌های پشتیبانی کننده اندروید 10، این قابلیت به اسم "Theme” در بخش تنظیمات گوگل پلی استور ظاهر خواهد شد و می‌توانید بین سه گزینه Dark، Light و System Default یک مورد را انتخاب نمایید. گرچه هنوز این نسخه از گوگل پلی به صورت عمومی عرضه نشده است اما به احتمال زیاد به زودی زود برای تمامی دستگاه‌های دارنده اندروید 10 عرضه خواهد شد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار