کد خبر: ۲۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 03
همان‌طور که پیش‌بینی میشد، هر چه پیش می‌رویم تاثیرات ویروس کرونا بر جنبه‌های مختلف صنعت تکنولوژی بیشتر پدیدار می‌شود.
به گزارش آی تابناک : همان‌طور که پیش‌بینی میشد، هر چه پیش می‌رویم تاثیرات ویروس کرونا بر جنبه‌های مختلف صنعت تکنولوژی بیشتر پدیدار می‌شود. این ویروس که صنعت تولید انواع سخت افزار مانند تراشه‌های حافظه را تحت تاثیر قرار داد، صنعت تولید صفحه نمایش را نیز از گزند خود بی نصیب نگذاشته است. بر اساس گزارشی که از سوی DigiTimes منتشر شده، کاهش 20 درصدی تولید نمایشگرهای LCD و انواع مختلف پنل‌های صفحه نمایش بر اثر شیوع گسترده ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

کاهش 20 درصدی تولید نمایشگرهای LCD بر اثر کروناویروس

طبق این گزارش، تاثیر ویروس جدید کرونا موجب افت 20 درصدی جهانی تولید پنل نمایشگر در فوریه سال 2020 شده است. با استناد به اطلاعات به دست آمده از منابع ناشناس مرتبط با صنعت، میزان خروجی پنل‌های نمایشگر در ماه مارس 5 تا 20 دیگر نیز کاهش پیدا خواهد کرد. شیوع ویروس کرونا موجب شده تا کمپانی BOE Technology که یکی از بزرگترین تامین کنندگان پنل در کشور چین است، قادر به افزایش ظرفیت تولید خود در کارخانه تولید LCD 10.5G که در شهر ووهان، محل اصلی پیدایش کرونا واقع است، نباشد.

همچنین کروناویروس موجب پائین آمدن ظرفیت تولید کارخانه سامسونگ دیسپلی در شهر سوژو شده است. علاوه بر این کارخانه تولید پنل LCD کمپانی LG نیز که در شهر گوانگژو قرار دارد از ظرفیت پائین تولید به واسطه بیماری رنج می‌برد. کارخانه‌های دو کمپانی تایوانی AU Optronics و Innolux که در چین قرار دارند نیز گفته می‌شود با مشکل افت ظرفیت تولید مواجهند. بنا به گزارش منتشر شده، تعداد نه چندان زیادی از کارگران این کارخانجات که به تعطیلات سال نو چینی رفته بودند به سر کار بازگشته‌اند و اکثر کارگران خانه نشین شده‌اند. اما کاهش تولید پنل‌های LCD چه تاثیر سویی بر روی بازار مصرف کنندگان دارد؟

تاثیر افت تولید پنل‌های نمایشگر بر بازار مصرف کنندگان

طبق تحلیلات صورت گرفته، این اتفاق موجب افزایش قیمت 4 الی 5 دلاری برای هر پنل تلویزیونی 55 اینچی و افزایش 2 تا 3 دلار برای هر پنل 32 اینچی، 43 اینچی و 65 اینچی خواهد شد. در طول یک سال گذشته قیمت پنل‌های نمایشگر با کاهش مواجه بوده اما اکنون با اتفاقی که کروناویروس رقم زده، قیمت این محصولات در ماه فوریه بدون تغییر باقی مانده است.

همچنین طبق گزارش منتشر شده، شیوع ویروس کرونا موجب کاهش 20 درصدی تامین پنل‌های نمایشگر نیز شده است. قیمت نمایشگرهای لپ‌تاپ نیز بدون تغییر، پایدار باقی مانده است. این در حالیست که تولید این دسته از پنل‌ها در ماه فوریه 30 درصد کاهش داشته است. بین 30 تا 40 درصد تولیدکنندگان نمایشگرهای کوچک در چین مجوز آغاز مجدد فعالیت خود را دریافت نکردند. بنابراین انتظار می‌رود کمبود مواد اولیه و قطعات دست کم تا دو ماه دیگر تداوم داشته باشد.

تولیدکنندگان اصلی گوشی های هوشمند چینی مانند شیائومی، هواوی، اوپو و ویوو نیز احتمالا به دلیل موجودی بالای کانال‌های توزیع در چین کاهش خواهند داد. همچنین شیوع ویروس COVID-19 باعث کاهش فروش گوشی‌های هوشمند 5G در چین از 125 میلیون به 115 میلیون دستگاه خواهد شد و در مقیاس جهانی نیز فروش این محصولات از 220 میلیون به 210 میلیون دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار