کد خبر: ۲۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 02
آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که کیفیت و وضوح تلویزیون‌های 8K در برابر 4K تا چه حد قابل لمس است؟ آیا تلویزیون‌های 8K می توانند ما را وادار به ارتقاء از 4K به 8K کرده و یا جزو لیست انتخاب ما قرار گیرند؟ در این مطلب به سراغ نتایج یک نظر سنجی بصری خواهیم رفت که نتایج عجیب و البته جالب توجه آن، می تواند آینده تلویزیون‌های 8K را روشن سازد. با ما همراه باشید.
به گزارش آی تابناک : آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که کیفیت و وضوح تلویزیون‌های 8K در برابر 4K تا چه حد قابل لمس است؟ آیا تلویزیون‌های 8K می توانند ما را وادار به ارتقاء از 4K به 8K کرده و یا جزو لیست انتخاب ما قرار گیرند؟ در این مطلب به سراغ نتایج یک نظر سنجی بصری خواهیم رفت که نتایج عجیب و البته جالب توجه آن، می تواند آینده تلویزیون‌های 8K را روشن سازد. با ما همراه باشید.

از نزدیک به دو سال پیش، تلویزیون 8K معرفی شده و کمتر از یک سال است که به صورت کامل در اختیار بازار جهانی قرار گرفته اند. بزرگان این صنعت، به جز کشورهای چینی، مشغول تولید و مانور بر تلویزیون های 8K هستند. اما مسئله حائز اهمیت آن است که اصولا تفاوت بین تلویزیون‌های 8K با 4K چقدر بوده و اساسا این تفاوت تا چه حد توسط چشم های ما قابل احساس است؟

TV-8K-02.jpg

تلویزیون‌های 4K از نظر فنی دارای 4 برابر پیکسل بیشتر به نسبت تلویزیون‌های 4K هستند. شرکت Warner Bros با همکاری Pixar, Amazon Prime Video, LG و انجمن آمریکایی سینماگران آمریکایی (ASC) یک نظر سنجی بسیار بزرگ را به راه انداخته است که هدف آن، سنجش میزان تفاوت وضوح 4K با 8K، توسط کاربران و مردم عادی بوده است. به زبان ساده تر، این نظر در تلاش برای سنجش این مسئله بود که ببیند چه تعداد از مردم واقعاً می توانند تفاوت بین قالبهای وضوح تصویری را بیان کنند.

از آنجایی که این نظر سنجی با کمک و حضور بزرگان صنعت ویدیو و تصویر صورت گرفته بود، نتایج آن بسیار گسترده، دقیق و قابل استناد است. به کاربران 7 فیلم متفاوت با وضوح 4K و 8K، در تلویزیون‌هایی با پشتیبانی از این دو وضوح به صورت استاندارد نمایش داده شد. سپس از مشاهده کنندگان پرسیده شد که به نظر آنها، کیفیت کدام فیلم بالاتر بوده و از شفافیت و به طور کلی وضوح بالاتری برخوردار بود؟ جالب است بدانید که اکثر شرکت کنندگان، قادر به تمیز دادن فیلم‌های 4K از 8K از یکدیگر نبوده و درجه کیفی آنها را در یک حد و اندازه شناخته‌اند!

در واقع می توان گفت که آنها متوجه تفاوت وضوح 8K به نسبت 4K نبوده و به نظر آنها، تمامی فیلم‌های به نمایش درآمده دارای کیفیت بسیار بالا بوده که تقریبا در یک حد و اندازه هستند. این مسئله می تواند نشان دهد که تلویزیون‌های 8K با تبدیل شدن به یک استاندارد دائم در دنیای تصویر فاصله زیادی دارند. نبود محتوا، قیمت بالا و عدم تفاوت چشمگیر کیفیت تصویر بین مدل‌های 4K و 8K، می تواند ثابت کند که این تلویزیون‌ها به این زودی‌ها جای خود را در منازل مردم پیدا نخواهند کرد.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار