کد خبر: ۲۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 02
امکان اجرای بازی‌ها در فریم‌ریت بالا همیشه یکی از برتری‌های کامپیوترهای گیمینگ بوده و پی سی گیمرها در مقابل کنسول گیمرها بسیار روی این موضوع مانور می‌دهند و در کری خوانی های بی‌پایان خود از آن استفاده می‌کنند اما کنسول‌های نسل بعد دیگر چنین فرصتی را به پی‌سی گیمرها نخواهند داد.
به گزارش آی تابناک : امکان اجرای بازی‌ها در فریم‌ریت بالا همیشه یکی از برتری‌های کامپیوترهای گیمینگ بوده و پی سی گیمرها در مقابل کنسول گیمرها بسیار روی این موضوع مانور می‌دهند و در کری خوانی های بی‌پایان خود از آن استفاده می‌کنند اما کنسول‌های نسل بعد دیگر چنین فرصتی را به پی‌سی گیمرها نخواهند داد.

کنسول‌های نسل بعد ،غول چراغ جادوی کنسول گیمرها

انصافا هم در مورد فریم‌ریت بالا، کنسول گیمرها توانایی دفاع از خود را نداشتند. اما هر نسل جدید از کنسول‌ها که پا به میدان گذاشته‌اند، شکاف میان این دستگاه‌ها با کامپیوترهای گیمینگ کم و کمتر شده است. زمانی با کنسول‌ها اجرای بازی در رزولوشن بالاتر از FHD رویای بزرگی بود اما حالا سالهاست که کنسول گیمرها می‌توانند گیمینگ در رزولوشن 4K را تجربه کنند. نرخ فریم 30FPS هم از نقاط ضعف کنسول‌ها بوده اما این موضوع نیز به زودی به فراموشی سپرده می‌شود.

کنسول‌های نسل بعد نه تنها از رزولوشن 8K پشتیبانی می‌کنند، بلکه بسیار راحت‌تر از گذشته می‌توانند بازی‌ها را در نرخ فریم 60FPS اجرا کنند. این موضوع را Michal Szustak، مدیرعامل استودیو Flying Wild Hog عنوان کرده است. این استودیو که سازنده عناوینی همچون Shadow Warrior و Hard Reset است، چندین سال است که فعالیتی نداشته اما اخیرا اعلام کرده که زودی 2 عنوان AAA را رونمایی خواهد کرد. این استودیو اخیرا توسط Supernova Capital تصاحب شده است.

رسیدن به نرخ فریم بالا به لطف قدرت سخت افزاری بالای PS5 و Xbox Series X

Szustak اخیرا در مصاحبه‌ای که با وب سایت Wcctech داشته گفته است که رسیدن به نرخ فریم 60FPS به لطف کنسول‌های نسل بعد بسیار راحت‌تر شده است. اکنون توسعه‌دهندگان به لطف افزایش چشمگیر قدرت پردازشی کنسول‌های نسل آینده می‌توانند عناوین خود را به گونه‌ای توسعه دهند که کنسول گیمرها فریم ریت 60FPS را به راحتی تجربه کنند و در عین حال عناوین خود در اختیار کاربران کنسول‌های نسل فعلی نیز قرار دهند. مدیرعامل استودیو Flying Wild Hog در ادامه گفته است که از آنجایی که استودیوی ما سازنده عناوین اکشن است، این اتفاق بسیار خوشآیندی محسوب می‌شود. اجرای بازی‌های اکشن در نرخ 60 فریم بر ثانیه برای ما نیز همچون جامعه گیمرها حائز اهمیت است.

ساخت چنین عناوینی مشکلات خاص خود را دارد اما در نسل بعدی کنسول‌ها، این کار به مراتب ساده‌تر شده است. این استودیو از هیجان بالای خود برای ملاقات با کنسول‌های نسل آینده گفته اما قول داده‌اند که صاحبین کنسول‌های نسل فعلی را فراموش نکنند و به نوعی عرضه بازی‌های جدید خود را برای هر دو نسل فعلی و آینده تائید کرده است. نرخ فریم در عنوان Shadow Warrior این استودیو بر روی پلی استیشن 4 و Xbox One برابر با 30FPS بود اما گیمرها می‌توانند بر روی اجرای بازی‌های جدید بر روی پلی استیشن 5 و Xbox Series X با نرخ فریم دو برابر و البته گرافیک بصری بهتر حساب باز کنند.






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار