کد خبر: ۲۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 01
شرکت فرانسوی «سیتروئن» در نمایشگاه خودروی ژنو سال گذشته، یک کانسپت جذاب و جالب را به مناسبت 100 سالگی خود معرفی کرد. این خودرو با نام Ami که یک ژیان 2020 است، پس از چند دهه از معرفی خودروی ارزان قیمت و سبُک ژیان، بار دیگر با همان نام و البته یک طراحی مدرن معرفی شده است. اینک سیتروئن تصمیم به تولید انبوه این کانسپت برقی خود گرفته و در ادامه شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود.
به گزارش آی تابناک : شرکت فرانسوی «سیتروئن» در نمایشگاه خودروی ژنو سال گذشته، یک کانسپت جذاب و جالب را به مناسبت 100 سالگی خود معرفی کرد. این خودرو با نام Ami که یک ژیان 2020 است، پس از چند دهه از معرفی خودروی ارزان قیمت و سبُک ژیان، بار دیگر با همان نام و البته یک طراحی مدرن معرفی شده است. اینک سیتروئن تصمیم به تولید انبوه این کانسپت برقی خود گرفته و در ادامه شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، سیتروئن خودرویی سبک، ارزان قیمت و بسیار کم مصرف را با نام 2CV معرفی کرد. این خودرو که در ایران با نام «ژیان» عرضه شد، اتومبیلی زشت اما کار راه انداز بود. می دانیم که سیتروئن به ساخت خودروهای زشت اما کارآمد معروف است. ژیان 2020 پس از گذشت چند دهه، با همان نام و ویژگی‌های یک اتومبیل کم مصرف روستایی با قیمت پایین معرفی شده است. این خودرو که در ابتدا به عنوان کانسپت معرفی شده بود، به خط تولید رسیده است.

AMI-1.jpg

خودروی Ami بر خلاف ژیان قدیمی، نیروی مورد نیاز خود را از باتری دریافت کرده و یک خودروی برقی بسیار کوچک است که حتی راندن آن نیازی به گواهینامه رانندگی ندارد. در فرانسه افراد با حداقل سن 14 سال و در اروپا با حداقل سن 16 سال می‌توانند از Ami استفاده کنند. جالب است بدانید که Ami با طول 2.41 سانتی متر و امکان حمل دو نفر، در دسته محصولاتی از جمله اسکوتر، موتور و وسایل نقلیه برقی از انواع غیر خودرویی قرار می‌گیرد. با این وجود Ami یک اتومبیل کامل اما کوچک است.

به گفته سیتروئن، Ami از یک باتری با توان 5.5 کیلو وات بهره می‌برد. این باتری می‌تواند با یک بار شارژ کامل، تا 70 کیلومتر مسافت را طی کند. در واقع می‌توان گفت که ژیان جدید یک خودروی تمام الکتریکی است که برای شارژ آن می‌توانید از ایستگاه‌های شارژ در سراسر اروپا استفاده کرده و یا آن را به برق 220 ولت خانگی متصل کنید. یک موتور برقی 6 کیلو واتی نیز نیروی محرکه Ami را تأمین می‌کند. بیشینه سرعت این خودرو به 45 کیلومتر در ساعت رسیده و در واقع می‌توان گفت که تنها برای استفاده‌های درون شهری طراحی شده است.

AMI-4.jpg

باتری داخلی آن ظرف مدت زمان 3 ساعت به شارژ کامل می‌رسد. سیتروئن Ami را با قیمت تنها 6 هزار دلار به فروش می‌رساند. این شرکت به منظور کاهش قیمت این اتومبیل برقی، آپشن های بسیاری را از آن حذف کرده اما به جای آن یک راه حل جالب را در نظر گرفته است. Ami فاقد نمایشگرهای دیجیتالی و هر گونه LCD در کابین داخلی است. به جای آن، یک داکت بر روی داشبورد قرار دارد که گوشی موبایل شما بر روی آن قرار گرفته و به نمایشگر کامل Ami تبدیل می‌شود.

AMI-3.jpg

این نمایشگر پارامترهایی از جمله سرعت، میزان باقی مانده شارژ باتری، مسافت طی شده، مسیریابی (ناوی) و حتی دوره‌های تعمیر خودرو را به صورت کاملاً دیجیتالی به اطلاع شما می‌رساند. برای این منظور کافی است که اپلیکیشن اختصاصی Ami را در سیستم عامل‌های اندروید و یا آی او اس نصب کرده و گوشی خود را در داکت مخصوص قرار دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه، نمایش مناطقی است که ایستگاه‌های شارژ برقی در آنها قرار دارند.

AMI-5.jpeg

البته Ami فاقد سیستم صوتی است و در واقع گوشی موبایل شما با ارتباط بلوتوث، می تواند در نقش پخش کننده مولتی مدیای ماشین نیز مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت می توان به ویژگی عیب یابی دیجیتالی در Ami اشاره کرد. سنسورهای ارزان قیمت اما کارآمد که در بخش‌های حیاتی سیستم تعبیه شد است تا ایرادات فنی را پایش کرده و به نمایشگر منتقل سازد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار