کد خبر: ۲۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 29
معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با «ابزار عملیات روانی خواندن» شبکه‌های اجتماعی خارجی، هشدار داد استفاده از پیام رسان‌های خارجی در دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی و مدارس و دانشگاه ممنوع است.
به گزارش آی تابناک : معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با «ابزار عملیات روانی خواندن» شبکه‌های اجتماعی خارجی، هشدار داد استفاده از پیام رسان‌های خارجی در دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی و مدارس و دانشگاه ممنوع است. جواد جاویدنیا ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله از کرونای بی بصیرتی و بی عملی در فضای مجازی خلاصی یابیم و این بار مردم مسئولان کرونا زده فضای مجازی کشور را درمان و از خواب غفلت بیدار کنند و مانع تداوم برخی خیانت‌های نفوذی‌ها شوند.

این روزها که مدارس و دانشگاه‌ها در سایه شیوع کروناویروس جدید تعطیل شده‌اند، بسیاری به کلاس‌های مجازی چشم دوخته‌اند از تا تحصیل و آموزش عقب نمانند. اما معاون فضای مجازی دادستان کل کشور می‌گوید: بر اساس قوانین و مقررات کشور و مصوبات شورای عالی فضای مجازی هر گونه استفاده دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها از شبکه‌های اجتماعی خارجی ممنوع است و تخلف و در برخی موارد جرم محسوب می‌شود؛ بنابراین با توجه به تعطیلات مراکز آموزشی هر گونه آموزش از راه دور از طریق این شبکه‌ها ممنوع است و می‌بایست بر بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی باشد.

جاویدنیا با تاکید بر غیر قانونی بودن کلاس‌هایی که از طریق بسترهای خارجی برگزار شوند، هشدار داد: چنانچه در بسترهای خارجی ممنوعه کلاس و آموزشی برگزار شود فاقد وجاهت قانونی است و دانش آموزان و دانشجویان تکلیفی برای حضور در این آموزش‌ها ندارند و دانشجویان و والدین دانش آموزان می‌توانند نسبت به این امر از طریق حراست دستگاه‌های مربوطه شکایت و اعتراض خود را منعکس کنند. حراست دستگاه‌ها هم مکلف به بررسی و ممانعت از این فعالیت‌ها و در صورت استنکاف انعکاس موضوع حسب مورد به هیئت‌های تخلفات اداری یا مراجع قضایی (استنکاف از اجرای قوانین و مقررات کشور موضوع ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی) هستند و خود حراست‌ها نیز در صورت عدم اجرای وظایف، دارای مسئولیت خواهند بود.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور دعوت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی را «کمک به دشمن در انجام عملیات روانی علیه مردم خواند» و گفت: خواهش ما از همه مردم و مسئولان و مدیران مراکز آموزشی این است که با بصیرت کافی به ویژه در این ایام که دعوت مردم به شبکه‌های اجتماعی خارجی که ابزار عملیات روانی علیه مردم و ایجاد هراس و جنگ اقتصادی و سیاسی علیه کشورمان است، قطعاً کمک به دشمن در ایراد خسارت به کشور محسوب می‌شود، تمام هم‌وغم خود را بر ترک شبکه‌های ویرانگر و بدتر از کرونای خارجی بگذاریم تا ان‌شاءالله از کرونای بی بصیرتی و بی عملی در فضای مجازی خلاصی یابیم و این بار مردم مسئولان کرونا زده فضای مجازی کشور را درمان و از خواب غفلت بیدار کنند و مانع تداوم برخی خیانت‌های نفوذی‌ها شوند.

همه این ها در حالی مطرح شده که بارها پیام رسان ها و شبکه های بومی نشان داده اند ظرفیت کافی برای استفاده تعداد قابل توجهی کاربر را ندارند.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار