تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 11
شرکت آی. بی. ام با استفاده از هوش مصنوعی خود واتسون، رباتی تولید کرده است که می‌تواند به طیف وسیعی از سؤالات پاسخ دهد.
امروزه شرکت‌های بسیاری در تلاش هستند تا رباتی با هوش مصنوعی بالا تولید کنند که بتوان از آن‌ها، به‌عنوان نسل جدیدی از کارمندان استفاده کرد. همچنین یکی دیگر از مسائل پیچیده‌ی مربوط به ربات‌ها، حفظ تعادل آن‌ها است.

مدیر بخش فناوری واتسون، شرکت آی. بی. ام در زمان برگزاری اجلاس جی. تی. سی 12016 (GTC 2016) از رباتی انسان‌نما با نام واتسون نائو (Watson Nao) رونمایی کرد که می‌توانست آواز بخواند، حرکات موزون انجام دهد و به مکالمه با انسانها مشغول شود. نائو از هوش مصنوعی واتسون استفاده کرده و می‌تواند به چندین زبان مختلف دنیا صحبت کند. هوش مصنوعی نائو، به وی اجازه می‌دهد تا در تعامل با انسان‌ها یاد بگیرد و پیشرفت کند.

نائو را می‌توان دست آورد تازه‌ای در دنیای دستیارهای خودکار به‌حساب آورد. این ربات به‌خوبی می‌تواند الگوهای گفتاری پیچیده‌ی انسان‌ها را شناسایی کرده و در تعامل با آن‌ها به طیف بسیار وسیعی از پرسش‌ها، پاسخ مناسب دهد؛ با این وجود نوع مکالمه همچنان باید در قالب پرسش و پاسخ باشد.

نائو در حال حاضر به‌عنوان یک نگهبان مینیاتوری، در تعدادی از مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون برای پاسخ به سؤالات مهمان‌ها یا سرگرم کردن آن‌ها به کار گرفته شده است.


 
تصویری از ربات نائو

___________________________

1-  اجلاس فناوری پردازنده‌ی گرافیکی (GPU Technology conference)، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اجلاس توسعه‌دهنده پردازنده‌های گرافیکی در سطح جهان است.

 منبع: سایبربان

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار