کد خبر: ۲۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 29
سامسونگ که از بزرگترین سازندگان نمایشگر در جهان محسوب می‌شود، به تازگی از نمایشگرهای جدید منحنی سری T55 خود با شعاع 1000R رونمایی کرده است.
به گزارش آی تابناک : این نمایشگرها از استاندارد TUV Rheinland پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود در استفاده طولانی مدت چشمان کاربر کمتر اذیت شوند. رزولوشن نمایشگرهای منحنی جدید سامسونگ فول اچ‌دی یا همان 1080p است و از نظر دیگر مشخصات فنی شاهد بخش فوق العاده‌ای نیستیم بنابراین مشخص است که هدف سامسونگ از تولید این سری از نمایشگرها، کاربران اداری و خانگی بوده است. سری T55 سامسونگ خلاصه می‌شود به سه مدل C24T55، C27T55 و C32T55 که همان طور که از نام این نمایشگرها مشخص است، به ترتیب از پنل‌های 24، 27 و 32 اینچی برخوردارند. میزان انحنای 1000R بدین معناست که قوس نمایشگر به شکلیست که اگر آن را امتداد دهیم، دایره ای با شعاع یک متر به دست می‌آید. این میزان شعاع تقریبا برابر با میزان زاویه‌ای است که چشمان انسان قادر به پوشش آن است.
نمایشگرهای جدید منحنی سری T55

مشخصات فنی متوسط برای عموم کاربران عادی و اداری

از آنجایی که با این ابعاد، انسان در یک زاویه می‌تواند تمام قسمت‌های نمایشگر را مشاهده کند، چشمان کاربر راحت‌تر خواهند بود و احتمال خستگی چشم را به مراتب کاهش می‌دهد. فناوری Flicker-Free سامسونگ به همراه قابلیت فیلتر نور آبی نیز در افزایش راحتی چشمان کاربر تاثیر خود را خواهند گذاشت. سامسونگ در هر سه مدل نمایشگر منحنی جدید خود از پنل 1080p VA با رفرش ریت 75 هرتز و زمان پاسخگویی 4 میلی ثانیه (GtG) استفاده کرده است. این پنل قادر به پوشش 1.193 از استاندارد sRGB می‌باشد و حداکثر روشنایی نمایشگر نیز 250 نیت است که میزان نرمالی محسوب می‌شود. همچنین سری T55 از فناوری FreeSync کمپانی AMD نیز پشتیبانی می‌کنند که در این حالت نرخ تازه سازی تصویر کمی افزایش پیدا می‌کند تا از این نمایشگرها بتوان در زمینه گیمینگ سطح متوسط نیز استفاده کرد.

در بخش تنوع پورت نیز نمایشگرهای جدید سامسونگ از یک پورت HDMI 1.4، یک پورت DisplayPort و همچنین یک پورت D-Sub به همراه ورودی و خروجی صدا برخوردارند. اما خبری از درگاه USB در نمایشگرهای منحنی جدید سامسونگ نیست. سری T55 از طراحی ساده با پنل‌های بسیار کم حاشیه برخوردارند و ضخامت پایه فلزی آن 6 میلی‌متر است. این نمایشگرها با VESA سازگار نیستند و پایه نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده که از زاویه -3 تا 20 درجه قابل تنظیم است. سامسونگ هنوز قیمت و زمان عرضه نمایشگرهای سری T55 را اعلام نکرده است.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار