کد خبر: ۲۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 27
همه چیز برای اینکه AMD در سال جاری بازار لپ‌تاپ‌ها را در اختیار بگیرد فراهم است. اینتل هنوز با چالش کمبود تراشه‌های خود درگیر است، در حالی که AMD مشکلی در این زمینه ندارد و همین باعث شده سازندگان روی به استفاده از تراشه‌های این کمپانی در محصولات موبایل خود بیاورند.
به گزارش آی تابناک : همه چیز برای اینکه AMD در سال جاری بازار لپ‌تاپ‌ها را در اختیار بگیرد فراهم است. اینتل هنوز با چالش کمبود تراشه‌های خود درگیر است، در حالی که AMD مشکلی در این زمینه ندارد و همین باعث شده سازندگان روی به استفاده از تراشه‌های این کمپانی در محصولات موبایل خود بیاورند. APU قدرتمند Ryzen 4000 از جمله پردازنده‌های معرفی نشده AMD است که بازار لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی را هدف قرار خواهد داد.

APU قدرتمند Ryzen 4000 در دل لپ‌تاپ‌های گیمینگ نسل بعد ایسوس

اکنون لیستی از لپ‌تاپ ROG Zephyrus G14 کمپانی ایسوس لو رفته که نشان می‌دهد این لپ‌تاپ گیمینگ مجهز به پردازنده AMD Ryzen 9 4900HS می‌باشد. AMD هنوز این پردازنده را رسما معرفی نکرده اما به احتمال زیاد، این تراشه عضوی از خانواده APUهای Ryzen 4000 با اسم رمز Renoir است. تراشه‌های Renoir شرکت AMD بر پایه معماری ZEN 2 توسعه و با لیتوگرافی 7 نانومتری FinFET شرکت TSMC به تولید رسیده‌اند. این پردازنده از رم دسکتاپ DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز و همچنین از رم‌های لپ تاپی استاندارد LPDDR4 با فرکانس 4266 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

توان طراحی حرارتی پیش‌فرض برای پردازنده‌های سری Ryzen 4000 شرکت AMD برابر با 45 وات است. لازم به ذکر است توان طراحی حرارتی APUها قابل پیکربندی در بازه بین 35 تا 54 وات هستند. APUهای سری HS کمپانی AMD تا شش ماه اول در انحصار ایسوس خواهند بود و توان طراحی حرارتی این سری 35 وات می‌باشد. بر اساس گزارش منتشر شده، Ryzen 9 4900HS مجهز به 8 هسته و 16 رشته پردازشی به همراه 8 مگابایت حافظه L3 Cache است. این تراشه معرفی نشده به نظر می‌رسد از فرکانس پایه 3 گیگاهرتز برخوردار است اما در حالت بوست این مقدار به 4.4 گیگاهرتز افزایش می‌یابد.

احتمال برخورداری رایزن 9 از گرافیک مجتمع Radeon Vega 7 با هشت واحد پردازشی

متاسفانه در لیست منتشر شده خبری از جزئیات راجع به تراشه گرافیکی این CPU نیست اما پیش‌بینی می‌شود سری رایزن 9 به گرافیک مجتمع Radeon Vega 7 مجهز باشد که در سری رایزن 7 نیز وجود داشت. این تراشه گرافیکی از 7 واحد پردازشی برخوردار است. اما شایعاتی تازه حاکی از این دارند که تعداد واحدهای پردازشی در رایزن 9 هشت  واحد می‌باشد. تولیدکنندگان لپ‌تاپ احتمالا از سری رایزن 9 در مدل‌های رده بالای خود استفاده خواهند کرد و از آنجایی که لپ‌تاپ‌های گران قیمت دارای گرافیک اختصاصی هستند، شاید گرافیک مجتمع دیگر اهمیت چندانی نداشته باشد.

لپ تاپ معرفی نشده ایسوس که مشخصاتش لو رفته، در کنار پردازنده Ryzen 9 4900HS مجهز به تراشه گرافیکی قدرتمند Nvidia RTX 2060 Max-Q به همراه 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD است. قیمت این محصول در یک سایت رومانیایی، معادل 2066 دلار ذکر شده است اما مشخص نیست چه زمانی این لپ‌تاپ به خرده فروشی‌ها راه پیدا خواهد کرد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار