کد خبر: ۲۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 25

چگونه نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهیم؟

چگونه نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهیم؟

سوالی که برای اغلب کسب و کارهای نوپا وجود دارد این است که چگونه نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهیم؟ حتی مشاغلی که در کار خود حرفه‌ای عمل می‌کنند و سابقه‌ی فعالیت آن‌ها در فضای آنلاین بالاست، ممکن است در انتشار اپ خود موفق نباشند. وقتی اپلیکیشن شما توسط کاربران زیادی دریافت و نصب می‌شود، بدون شک در رونق کسب و کارتان تاثیرگذار است.

اکنون رقابت زیادی در Google Play، کافه بازار و یا هر سایت دیگری که اپ‌ها را معرفی می‌کند، وجود دارد. بسیاری از کاربران این برنامه‌ها نیز با توجه به تعداد نصب اپلیکیشن، آن را دانلود و نصب می‌کنند. اگر در این پروسه موفق نبوده‌اید، چند استراتژی تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید.

در ادامه به معرفی 5 استراتژی برای این کار می‌پردازیم.

1-     بهینه‌سازی آپ (ASO)

App Optimization  (ASO) به معنای فرایند بهینه‌سازی یک برنامه برای تلفن‌های همراه است. این کار با کمک عنوان برنامه، توضیحات آن، کلمات کلیدی، تصاویر و ... انجام می‌شود. شما نمی‌توانید بدون بهینه‌سازی برنامه، استراتژی افزایش نصب را آغاز کنید. این بهینه‌سازی باید مطابق با برنامه‌های فروشگاهی مثل کافه‌بازار، مایکت، گوگل استور و ... انجام شود.

نتیجه‌ی این استراتژی، نمایان شدن اپلیکیشن در نمودارهای فروشگاه است. بنابراین کاربران این فروشگاه‌ها سریع‌تر به اپلیکیشن دسترسی پیدا می‌کنند. سپس با خواندن کاربردهای آپ آن را دانلود و نصب می‌کند.

اگر چه اهمیت ASO هر روز بیشتر می‌شود. اما بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و بازاریابان اینترنتی از آن استفاده نمی‌کند. پس اکنون وقت آن رسیده است که از این تکنیک مقرون به صرفه برای افزایش نصب اپلیکیش خود استفاده کنید.

با استفاده از برنامه‌هایی مثل Google Keyword Planner می‌توانید از کلمات کلیدی مفید برای اپلیکیشن خود استفاده کنید. همچنین ابزارهایی مثل AppTweak به شما کمک می‌کند تا اپلیکیشن خود را برای یک دوره‌ی 7 روزه به صورت رایگان تست کنید. در این مدت می‌توانید اطلاعات زیادی را در مورد ویژگی‌های اپلیکیشن از جمله کلمات کلیدی بدست آورید. این کار برای شروع استراتژی افزایش نصب اپلیکیشن مفید است.

2-     افزایش آگاهی از نام تجاری خود

اگر هنوز هم سوال« چگونه نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهیم ؟» در ذهن‌تان می‌چرخد و برای آن پاسخی ندارید، باید از همین حالا برای برندسازی تلاش کنید. در ابتدا برنامه‌ی خود را برای افزایش آگاهی برند و نام اپلیکیشن افزایش دهید. در این زمینه نیاز نیست که حتما به تکنیک‌های توسعه‌ی وب مسلط باشید. بلکه می‌توانید از نرم‌افزارهای رایگانی مثل وردپرس هم استفاده کنید.

طراحی و ساخت یک وب سایت ساده به شما کمک می‌کند تا اپ خود را به کاربران اینترنت معرفی کنید. خرید یک دامنه و انتخاب نام سایت با همان نام اپلیکیشن در برندسازی نقش مهمی دارد. طراحی سایت و یا صفحه فرود به شما کمک می‌کند تا محتواهای مفیدی در مورد اپلیکیشن خود منتشر کنید.

در این مورد یک نکته اهمیت زیادی دارد. بازدیدکنندگان باید در مورد نحوه‌ی عملکرد، قابلیت‌ها و کاربردهای اپلیکیشن شما بیشتر بدانند. طراحی خلاقانه‌ی اپ و تولید محتوا براساس کارکرد آن نقش زیادی در تبلیغات دارد. البته سایت هم باید به شکل هنرمندانه‌ای طراحی شود. استفاده از فونت‌های خاص، برنامه‌ی پالت رنگ و سایر المان‌های بصری به جذب کاربران کمک می‌کند.

در هر جایی که می‌توانید نشانی اینترنتی صفحه فرود را منتشر کنید. همچنین در کنار وب سایت می‌توانید یک وبلاگ هم ایجاد کنید. نکته‌ی مهم این است که برخی از اخبار و محتواها را باید در مورد اپلیکیشن خود تهیه کنید. برای مثال محتوایی در مورد ویژگی‌های جدید اپ، قابلیت‌های آن و ... بنویسد و منتشر کنید.

چگونه نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهیم؟

3-     در ابتدای فعالیت اپ خود را رایگان کنید

برخی از اپلیکیشن‌ها دارای قسمت پرداخت درون برنامه هستند. یعنی بخشی از اپلیکیشن به صورت پولی و بخشی از آن رایگان است. برخی از اپ‌ها در ازای پرداخت پول قابل دانلود هستند. اما شما برای اینکه بتوانید برند اپلیکیشن خود را بر سرزبان‌ها بیندازید، بهتر است حتی اگر پرداخت درون برنامه دارید، آن را برای مدت کوتاهی رایگان کنید.

اجازه دهید کاربران از وجود چنین اپلیکیشنی باخبر شوند و آن را به صورت رایگان استفاده کنند. با آزاد کردن برنامه، نصب آن افزایش می‌یابد. بعد از مدتی که کاربران زیادی با آن آشنا شدند و تعداد نصب بالا رفت، می‌توانید بخشی از آن را پولی کنید. در مواردی هم می‌توانید استفاده از اپ خود را برای چند روز یا چند هفته رایگان کنید. این کار باعث برانگیخته شدن حس کنجکاوی بسیاری از کاربران شده و آن‌ها را برای دانلود و نصب ترغیب می‌کند.

وقتی تعداد بارگیری‌ها بالا می‌رود، برنامه‌ی بازار یا پلی استور و یا هر فروشگاه دیگری که استفاده می‌کنید، به اپلیکیشن شما امتیاز بیشتری می‌دهد.

4-      از کاربران خود بخواهید به اپ شما امتیاز دهند

یکی دیگر از راه‌های عالی برای افزایش نصب اپلیکیشن دریافت نظرات مثبت از سوی کاربران است. برای مثال در کافه‌بازار کاربران همیشه اپلیکیشنی را دانلود و نصب می‌کنند که امتیاز بیشتری را دریافت کرده باشد. نظراتی هم که در پایین هر اپ نوشته می‌شود، تاثیر زیادی بر روی تصمیم‌گیری کاربران جدید دارد.

آن‌ها قبل از اینکه برنامه را دانلود و نصب کنند، ابتدا نظرات سایر کاربران را می‌خوانند. جالب است بدانید که افراد جدید به این نظرات تا حد زیادی اعتماد دارند. پس اگر نظرات کاربران در مور اپ شما مثبت نباشد، باعث کاهش نرخ نصب اپلیکیشن می‌شود.

از سوی دیگر برنامه‌هایی مثل App Store و Play Store برای رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها از امتیازات کاربران به عنوان یک الگوریتم استفاده می‌کنند. نظرات منفی و یا رتبه‌های پایین باعث افت اپ در این برنامه‌ها می‌شود. برنامه‌های پرکاربردی مثل کافه بازار و یا مایکت هم در ایران به امتیازات و رتبه‌ها اپلیکیشن‌ها توجه زیادی دارند.

اگر می‌خواهید اپلیکیشن شما در محور توجه کاربران قرار بگیرد، باید آن‌ها را قانع کنید تا به شما امتیاز دهند. یک روش مؤثر برای دریافت امتیاز از کاربران، ارسال اعلان امتیازدهی به کاربران است. توصیه می‌کنیم برای کسانی که اکنون از اپ شما استفاده می‌کنند، یک هشدار امتیازدهی ارسال کنید.

در این صورت باید خود را در دسترس کاربران قرار دهید تا در صورتی که آن‌ها نسبت به اپلیکیشن اعتراض داشته باشند، به راحتی بتوانند از طریق راه‌های تماس با شما صحبت کنند. آدرس ایمیل، شماره‌ی تماس و ... برای کاربران به شما کمک می‌کند تا صدای اعتراض را از پشت تلفن یا ایمیل بشنوید و نمره‌ی منفی نگیرید.

چگونه نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهیم؟

5-     برنامه خود را در کانون توجه قرار دهید!

نکته‌ی آخر که اهمیت بیشتری هم دارد، صحبت کردن در مورد اپلیکیشن است. باید تا می‌توانید آگاهی از برنامه را بالا ببرید. آن را مشهور کنید و بر سرزبان‌ها بیندازید. ساخت یک مجموعه‌ی مطبوعاتی کامل برای این کار مناسب است. مطالب بصری و نوشتاری (URL دانلود، لوگوی اپلیکیشن، عکس‌هایی از صفحات اپ، ارائه PDF و غیره) است. این مطالب به معرفی بیشتر اپلیکیشن شما کمک می‌کند.

اما نکته‌ی مهم اینست که آن‌ها را متقاعد کنید تا درباره‌ی برنامه‌ی شما بیشتر صحبت کنند. کاربران باید بدانند که برنامه‌ی شما برتری‌های بیشتری نسبت به سایر برنامه‌های مشابه دارد. از وبلاگ‌نویس‌ها کمک بگیرید. برای مثال اگر اپلیکیشن شما در زمینه‌ی تناسب اندام است، به سراغ وبلاگ نویسان مشهور در همین زمینه بروید. آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین هم می تواند به رشد و افزایش نصب اپلیکیشن شما کمک می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار