کد خبر: ۲۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 25
ریلمی شروع قدرتمندی را در سال 2019 برای جلب نظرات شروع کرد و همین موضوع باعث شد که این کمپانی در کمتر از یک سال از یک برند متوسط به یک برند تولید کننده تلفن‌های پرچمدار با مشخصات عالی تبدیل شود.
به گزارش آی تابناک : ریلمی شروع قدرتمندی را در سال 2019 برای جلب نظرات شروع کرد و همین موضوع باعث شد که این کمپانی در کمتر از یک سال از یک برند متوسط به یک برند تولید کننده تلفن‌های پرچمدار با مشخصات عالی تبدیل شود. حال بعد از عرضه Realme X50 این کمپانی بعد از گذشت یک ماه از دستگاه جدید خود با نام ریلمی X50 Pro 5G رونمایی کرده است.

X50 اولین تلفن همراه کمپانی ریلمی بود که با پردازنده اسنپدراگون 765G وارد بازار شد. این پردازنده با پشتیبانی از شبکه مخابراتی 5G تبدیل به اولین تلفن همراه 5G کمپانی ریلمی نیز شد. اما مسئله اینجا بود که این دستگاه از پردازنده میانرده استفاده می‌کرد و به طور کلی از مشخصات میانرده برخوردار بود که یک مورد منفی برای کمپانی ریلمی به حساب می‌آمد. به همین دلیل این شرکت در تلاش برای عرضه نسخه Pro این دستگاه با مشخصات پرچمدار بود و بعد از جریان‌های کرونا ویروس و لغو شدن مراسم CES 2020، امروز شاهد رونمایی از این دستگاه بودیم.

ریلمی X50 Pro 5G با پردازنده اسنپدراگون 865 وارد بازار شده است تا بتواند از تمام قدرت خود برای بهتر کردن ریلمی تلاش کند. به غیر از استفاده ریلمی از اسنپدارگون 865، این دستگاه از شارژ سریع 65 واتی نیز پشتیبانی می‌کند که در نمونه‌های خود بی‌نظیر است و اگر از طرفدار‌های این کمپانی باشید می‌دانید که با استفاده از این آداپتور قادر به شارژ یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در کمتر از نیم ساعت می‌باشید.

X50 Pro 5G از یک صفحه نمایش 6.44 اینچی با رزولوشن FullHD+ استفاده کرده است. این صفحه نمایش از پنل Super AMOLED استفاده می‌کند و نرخ بروزرسانی در نظر گرفته شده برای آن 90 هرتز است که یک نکته مثبت برای این دستگاه می‌باشد. البته ریلمی X50 از صفحه نمایش 120 هرتزی برخوردار بود و مشخص نیست که تصمیم ریلمی برای استفاده از نرخ بروزرسانی 90 هرتزی برای نسخه Pro چیست اما احتمالا عمر باتری یکی از دلایل مهم ریلمی برای اینکار بوده است.

صفحه نمایش دستگاه زیر یک لایه گوریلا گلس 5 قرار دارد که مقاوت خوبی را برای دستگاه به همراه داشته است و نیازی به نگرانی از بابت خط و خش‌های ساده بر روی این دستگاه نخواهید داشت. اما در زیر نمایشگر ریلمی X50 Pro 5G یک سنسور اثر انگشت وجود دارد که به گفته ریلمی قادر است تا در کمتر از 0.27 ثانیه انگشت شما را شناسایی و قفل دستگاه را باز نماید.

مشخصات کلی دستگاه

همانطور که گفته شد این گوشی از نظر سخت افزاری یک پرچمدار کامل به حساب می‌آید و ریلمی برای عملکرد‌های پردازشی آن از اسنپدراگون 865 در کنار 12 گیگابایت رم استفاده کرده است. البته ریلمی دست مشتریان خود را برای انتخاب باز کرده است و در کنار گزینه رم 12 گیگابایتی، دو گزینه 6 و 8 گیگابایتی برای خرید نیز وجود دارد. در خصوص حافظه داخلی نیز ریلمی تلاش زیادی برای راحتی کاربران خود کرده است و برای گیج نشدن کاربر و سردرگمی آن‌ها برای خرید، از دو حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی از نوع UFS 3.0 استفاده کرده است. در کنار این مورد استفاده از TurboWrite باعث شده است تا این دستگاه از نظر سرعت خواندن و نوشتن نیز عملکرد بسیار عالی از خود نشان دهد و به سرعت 760 مگابایت برای Write و 1900 مگابایت برای Read دست یابد.

Realme X50 Pro

دوربین‌های ریلمی X50 Pro 5G یک ترکیب چهارگانه در پشت و دوگانه در جلوی دستگاه می‌باشد که در مجموع به شما امکان ثبت تصویر در هر شرایطی را می‌دهند. دوربین اصلی این گوشی سنسور ISOCELL GW1 سامسونگ با رزولوشن 64 مگاپیکسل می‌باشد. همچنین این سنسور از دریچه دیافراگم F1.8 می‌کند و با استفاده از ترکیب 4 به 1 قادر است تا عکس‌هایی با خروجی 16 مگاپیکسل برای شما ثبت نماید.

در کنار این دوربین یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F2.3 نیز وظیفه ثبت تصاویر الترا واید را با زاویه 119 درجه به عهده دارد و در کنار این دوربین، یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر تل فوتو با استفاده از لنز 52 میلی‌متر با دریچه دیافراگم F2.5 برای این دستگاه استفاده شده است.  در نهایت نیز یک سنسور سیاه سفید برای بهبود عکس‌های پرتره و تشخیص عمق در نظر گرفته شده است.

دوربین‌های جلوی دستگاه

از بحث دوربین‌های پشت دستگاه که خارج شویم نوبت به بخش جلویی و دوربین‌های جلوی این دستگاه می‌رسد که با طراحی قرص مانند در سمت چپ صفحه نمایش قرار دارند. متاسفانه مشخصات زیادی در خصوص این بخش وجود ندارد و تنها اشاره به رزولوشن هر دو سنسور شده است و به همین ترتیب در پنل جلویی دستگاه شاهد یک سنسور 32 مگاپیکسلی سونی IMX616 از نوع واید در کنار دوربین 8 مگاپیکسلی الترا واید هستیم که با استفاده از آن قادر هستید تا 5 نفر را در یک تصویر قرار دهید.

باتری ریلمی X50 Pro 5G

ریلمی X50 Pro 5G از یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که با استفاده از آداپتور 65 واتی دستگاه قادر هستید تا در 20 دقیقه اول شارژ، ظرفیت باتری دستگاه را به 60 درصد و در 30 دقیقه به طور کامل به 100 درصد برسانید. به غیر از آداپتور اصلی دستگاه ریلمی X50 Pro 5G از شارژ سریع 18 واتی و همچنین شارژ سریع 30 واتی از نوع VOOC 4.0 نیز پشتیبانی می‌کند، به همین ترتیب قادر خواهید بود تا بدون نگرانی از بابت همراه نداشتن آداپتور دستگاه، تلفن همراه خود را با آداپتور‌های Fast Charge دیگر نیز شارژ نمایید.

بخش نرم افزاری این تلفن نیز همانند مشخصات سخت افزاری آن در بالاترین رده خود قرار دارد و ریلمی از اندروید 10 با رابط کاربری اختصاصی خود با نام RealMe UI برای این دستگاه استفاده کرده است. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به اسپیکر‌های استریو، NFC، Google Pay و سیستم خنک سازی Vapor اشاره نمود که با استفاده از آن می‌توانید حتی در زمان بازی کردن نیز با خیال راحت از تلفن همراه خود ساعت‌های طولانی استفاده نمایید.

قیمت گذاری ریلمی برای این دستگاه برخلاف گذشته مقداری بالاتر بوده و این دستگاه به ترتیب قیمت 599 یورو برای نسخه 8+128، قیمت 669 یورو برای نسخه 8+256 و قیمت 749 یورو برای نسخه 12+256 خواهد داشت. البته قیمت نسخه‌ رم 6 گیگ این دستگاه هنوز مشخص نشده است اما می‌توانیم انتظار قیمت 540 یورو را از آن داشته باشیم.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار