کد خبر: ۲۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 24
فروش کامپیوترهای خانگی و بسیاری دیگر از لوازم الکترونیکی کمتر از آنچه که پیش‌بینی شده، بوده است. نه تنها به دلیل اشباع بازار و کم شدن نوآوری و خلاقیت در رابطه با کامپیوترها، تفاضای کاربران برای خرید محصولات جدید کم شده، بلکه تأخیرهای ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز احتمال کاهش تولید محصولات را تا دو سوم بالا برده است.
به گزارش آی تابناک : فروش کامپیوترهای خانگی و بسیاری دیگر از لوازم الکترونیکی کمتر از آنچه که پیش‌بینی شده،  بوده است. نه تنها به دلیل اشباع بازار و کم شدن نوآوری و خلاقیت  در رابطه با کامپیوترها، تفاضای کاربران برای خرید محصولات جدید کم شده، بلکه تأخیرهای ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز احتمال کاهش تولید محصولات را تا دو سوم بالا برده است. بدین ترتیب کاهش فروش در بازار جهانی کامپیوتر در سال 2020 بدیهی خواهد بود.

کاهش 3.4 درصدی فروش کامپیوتر در بهترین حالت

طبق گفته موسسه تحقیقاتی Canalys، اگر از اینجای کار به بعد همه خوب پیش رود که البته تضمینی هم برای آن نیست، بازار با کاهش 3.4 درصدی فروش کامپیوتر همراه خواهد بود. اما اگر اوضاع به همین روند فاجعه‌بار ادامه پیدا کند و ویروس کرونا همچنان ضرر بیشتری به این صنعت وارد کند، ممکن است فروش جهانی تا 8.8 درصد نیز کاهش داشته باشد.

همانطور که انتظار می‌رود، چین در چنین شرایطی متحمل بیشترین ضرر خواهد شد. در بدترین سناریو فروش آنها 12.2 درصد و در بهترین حالت 3.8 درصد کمتر می‌شود. اما برای اینکه دقیق‌تر در جریان ماجرا قرار بگیرید، بد نیست بدانید که طبق آمارهای ارائه شده توسط Canalys، در سال 2019 حدود 396 میلیون کامپیوتر شخصی به فروش رفته است. این رقم در سال 2020 احتمالاً به 362 تا 382 میلیون دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد.

میزان کاهش تقاضا در سه ماهه اول و دوم از مابقی سال شدیدتر است و به‌ترتیب با کاهش 10 و 9 درصدی روبه‌رو خواهیم بود. این آمار در حال حاضر متعلق به ماه فوریه است، اما ظرفیت تولید کارخانه‌ها در بهترین حالت 30-35 درصد حالت ماکزیمم و در بدترین حالت 20-25 درصد خواهد بود. انتظار می‌رود که با پشت سر گذاشتن بحران کرونا، در ماه مارچ یا می وضعیت به حالت پایداری برسد.

با نزدیک شدن به پایان سال و با افزایش تقاضا و بالا رفتن ظرفیت تولید، شرایط بازار به میزان قابل توجهی بهبود پیدا خواهد کرد. Canalys پیش‌بینی می‌کند که در سه ماهه چهارم سال 2020 شاهد رشد 17 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل باشیم و این رشد با ورود به سال 2021 با شیب 0.3 درصدی ادامه پیدا کند.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار