کد خبر: ۲۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 23
درحالی که مایکروسافت و سونی برای عرضه دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 آماده می‌شوند، رقابت کنسول‌های نسل نهم بدون هیچ تردید از برتری بی‌چون و چرای سونی در این نسل تاثیر خواهد پذیرفت. تا به امروز به نظر رسیده که مایکروسافت با معرفی ناگهانی ایکس باکس سری ایکس و طراحی آن دست بالا را به دست آورده، اما سونی هم بیکار نیست و هر از چندگاهی اخبار تازه راجع به پلی استیشن 5 می‌شنویم.
به گزارش آی تابناک : درحالی که مایکروسافت و سونی برای عرضه دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 آماده می‌شوند، رقابت کنسول‌های نسل نهم بدون هیچ تردید از برتری بی‌چون و چرای سونی در این نسل تاثیر خواهد پذیرفت. تا به امروز به نظر رسیده که مایکروسافت با معرفی ناگهانی ایکس باکس سری ایکس و طراحی آن دست بالا را به دست آورده، اما سونی هم بیکار نیست و هر از چندگاهی اخبار تازه راجع به پلی استیشن 5 می‌شنویم.

از آن‌جایی که تا به این لحظه جزییات چندانی از دو دستگاه منتشر نشده، تشخیص اینکه کدام برند در جلب نظر عموم مردم موفق‌تر بوده دشوار است. صرفاً می‌دانیم که دو کنسول جدید در راه است، اما نمی‌دانیم مردم کدام کنسول را به دیگری ترجیح می‌دهند.

بنابراین بیایید برای پاسخ به این پرسش، به سراغ چارت‌های گوگل ترندز برویم که ابزاری برای پایش میزان جستجوی مردم در جستجوگر گوگل است. باید خاطر نشان کرد که این ابزار تعداد دفعاتی که مردم چیزی را گوگل کرده‌اند نشان می‌دهد و نه تمایل آن‌ها به خرید چیزی را.

معمولاً از این ابزار برای تشخیص میزان تمایل مردم به یک موضوع خاص استفاده می‌شود یا مقایسه عملکرد دو موضوع در برهه‌ای مشخص از زمان. ما هم با هدف دوم به سراغ گوگل ترندز رفته‌ایم. بیایید کار را با آمار ایالات متحده (که می‌توان بحث کرد اصلی‌ترین بازار کنسول‌های بازیست) طی ۹۰ روز اخیر شروع کنیم:

در چارت بالا، می‌توانید از هرآنچه تا قبل از روز ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ می‌بینید چشم‌پوشی کنید، چون این همان روزی بود که مایکروسافت از نام کنسول رونمایی کرد و طبیعتا سرچ آن در گوگل سر به فلک کشید. اما وقتی این سرچ‌ها کاهش می‌یابند، اوضاع به نفع سونی دگرگون می‌شود.

در این چارت شاهد یک صعود نسبی در ماه ژانویه و زمانی که اطلاعات بیشتر راجع به کنسول منتشر شد هستیم، اما نکته مهم‌تر تداوم جستجو برای پلی استیشن 5 است و اینکه در مجموع کنسول سونی بیشتر جستجو می‌شود. گوگل در ترندز از اعداد نسبی استفاده می‌کند، حالا اگر نگاهی به میانگین اعداد بیندازید، پلی استیشن 5 به رقم ۱۰ رسیده و ایکس باکس سری ایکس به رقم ۴.

وقتی به چارت سرچ‌های جهانی نگاه می‌کنیم، شرایط از این هم جالب‌تر می‌شود. پلی استیشن 5 به رقم ۱۵ رسیده و ایکس باکس سری ایکس روی ۴ باقی مانده.

حالا بیایید روی ۳۰ روز اخیر تمرکز و صعود چشمگیر ایکس باکس را از نظر پنهان کنیم:

یکبار دیگر باید خاطر نشان کرد که ما در حال حاضر اطلاعات بسیار اندکی راجع به دو دستگاه داریم. آنچه از این چارت‌ها به دست می‌آید، میزان تمایل مردم به خرید یک کنسول یا کنسول دیگر نیست، صرفا یک فونداسیون کلی است. بدون اینکه اطلاعات چندانی از کنسول‌ها در دسترس باشد، مردم بیشتر به دانستن راجع به کدام کنسول تمایل دارند؟ تا به این لحظه واضح است که تمایل عمومی به پلی استیشن 5 بیشتر بوده.

جستجوها برای پلی استیشن 5 به احتمال زیاد ادامه‌ایست بر ترند سال‌های اخیر و به نظر می‌رسد عملکرد قدرتمند پلی استیشن 4 در این نسل دارد تاثیرش را روی نسل بعد هم می‌گذارد.

بنابراین وقتی ما در گزارش‌ها می‌شنویم که ایکس باکس از نبرد کنسولی به شکل سنتی آن عبور کرده و می‌خواهد رقابت را به حوزه کلاد ببرد، یکی از دلایلش همین چیزیست که گوگل ترندز نشان‌مان می‌دهد.

خیلی ساده،‌ رقابت در یک نبرد کنسولی سنتی و زمانی که رقیب اصلی شما به برتری بی‌چون و چرا دست پیدا کرده دشوار است. کاری که مایکروسافت می‌کند نیز درست است: اگر شما خودتان را در موقعیتی ضعیف نسبت به رقیب‌تان می‌یابید، ایده خوبیست که تجارت را متحول کرده و به حوزه‌ای ببرید که دیگر در نقطه ضعف نیستید.

حالا بیایید نگاهی به چارت تمام کنسول‌های موجود در بازار بیندازیم:

یک‌بار دیگر شاهد برتری سونی هستیم که می‌تواند در نسل بعد هم ادامه پیدا کند. هیچ‌یک از مسائلی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده پیش‌بینی نیستند و مسائلی مانند قیمت‌گذاری، سرویس‌ها و فاکتورهای مشابه می‌تواند بازی را به نفع مایکروسافت برگرداند. اما مشخص است که سونی فعلا دست بالا را دارد و همین برتری بدون هیچ تردید بر شرایط نسل بعد هم تاثیر می‌گذارد.


برنامه ویدیویی ویجیاتو – چرا پلی استیشن 5 نیامده شانس موفقیت بیشتری دارد؟

 




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار