کد خبر: ۲۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 23
با توجه به انتشار اندروید Q برای درصد زیادی از تلفن‌های همراه اندرویدی، گوگل شروع به کار بر روی نسخه یازدهم سیستم عامل خود شده است و در اولین اخبار‌های منتشر شده از قابلیت‌های جدید این نسخه مشخص شده است که باید منتظر موارد جدیدی مثل ژست حرکتی اندروید 11 و قابلیت‌های جدید دیگری باشیم که در آینده نزدیک یکی پس از دیگری مشخص خواهند شد.
به گزارش آی تابناک : با توجه به انتشار اندروید Q برای درصد زیادی از تلفن‌های همراه اندرویدی، گوگل شروع به کار بر روی نسخه یازدهم سیستم عامل خود شده است و در اولین اخبار‌های منتشر شده از قابلیت‌های جدید این نسخه مشخص شده است که باید منتظر موارد جدیدی مثل ژست حرکتی اندروید 11 و قابلیت‌های جدید دیگری باشیم که در آینده نزدیک یکی پس از دیگری مشخص خواهند شد.

بعد از دسترسی توسعه دهندگان به نسخه یازدهم سیستم عامل گوگل شاهد کشف موارد جالبی در خصوص این سیستم عامل شدیم. از نمونه‌های اولیه این موضوع می‌توان به اعلام رسمی گوگل در خصوص نبود محدودیت حجم برای ضبط ویدیو اشاره نمود و حال توسعه دهندگان نیز درحال پیدا کردن قابلیت‌های جذاب و کاربردی در خصوص اندروید 11 هستند.

اندروید 11
منتظر حالت جدید دستیار صوتی گوگل باشید

بعد از مورد اعلام شده توسط گوگل حال یک توسعه دهنده، ژست حرکتی جدیدی را در اندروید 11 پیدا کرده است که با استفاده از آن با دوبار ضربه زدن به پشت دستگاه میتوانید به دستیار صوتی گوگل دسترسی داشته باشید. همچنین این ژست حرکتی به راحتی قابل تغییر است و از آن برای باز کردن برنامه دوربین نیز می‌توانید استفاده نمایید.

این ویژگی که با اسم رمز Columbus در فایل‌های اندروید 11 مشاهده شده به احتمال زیاد تنها مختص دستگاه‌های سری Pixel کمپانی گوگل باشد. اینکه این قابلیت چگونه کار می‌کند هنوز مشخص نیست و معلوم نیست که چطور قابلیت تشخیص ضربه در پشت دستگاه را ثبت خواهد کرد اما ظاهرا در آینده نزدیک و در نسل بعدی دستگاه‌های پیکسل شاهد استفاده از یک قطعه سخت افزاری برای این بخش باشیم. البته این احتمال نیز وجود دارد که این قابلیت با استفاده از دو سنسور accelerometer و gyroscope کار خود را انجام دهد و نیازی به قطعه اضافی و اشغال کردن فضای داخلی دستگاه را نداشته باشد. موضوع مهمی که در این میان وجود دارد عمر باتری دو دستگاه آینده سری پیکسل است که هنوز نامعلوم است و در صورت استفاده گوگل از یک قطعه سخت افزاری ممکن است شاهد کم شدن ظرفیت باتری هر دو دستگاه آینده این کمپانی نیز باشیم.

در ویدیو منتشر شده توسط این کاربر مشخص شده است که این ژست حرکتی اندروید 11حتی از روی قاب جانبی نیز عملکرد قابل توجهی دارد و همین موضوع قوت گرفتن استفاده از دو سنسور accelerometer و gyroscope را بیشتر می‌کند.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار